Forfatter Emne: Skal have fyret til at kører 100%  (Læst 1775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline silentmaker

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +1/-0
Skal have fyret til at kører 100%
« Dato: Okt 04, 2019, 15:01 »
Er det muligt at få fyret til at kører 100%
Jeg bruger mit Blackstar 16kw til at lave varmt vand i en Hotpool på 4500l vand
Kan man få den til at regerer hurtigere

Mvh Allan

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-177
  • Montør NBE
Sv: Skal have fyret til at kører 100%
« Svar #1 Dato: Okt 04, 2019, 17:11 »
Er det muligt at få fyret til at kører 100%
Jeg bruger mit Blackstar 16kw til at lave varmt vand i en Hotpool på 4500l vand
Kan man få den til at regerer hurtigere

Mvh Allan

Ja, hvis du sætter min. ydelsen op på 100 %
Så kører fyret max. 
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Skal have fyret til at kører 100%
« Svar #2 Dato: Okt 04, 2019, 17:33 »
Hvis det skal opvarme så meget bør det da gå på 100% ret hurtigt, og de få minutter du spare ved at pille ved indstillinger betyder intet for den samlede opvarmningstid.

Hvis du vil have det til at regulere hurtigere skal du pille i P/I reguleringen og give den mere på P, men igen, det betyder sandsynligtvist absolut intet med de mængder du skal opvarme
« Senest Redigeret: Okt 04, 2019, 17:33 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline richard_schroder

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 70
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: hottub - Skal have fyret til at kører 100%
« Svar #3 Dato: Okt 18, 2019, 06:52 »
jeg har en del erfaring med at varme "store mænder vand op "; varmer på udendørs pool på 80m3,  2-3 gange om "sommeren" når vi skal holde et poolparty. Der varmer jeg typisk de 80m3 op fra 22 grader, til ca. 30 ,  så kan vi alle være i i timevis, med vores øller  mm.

det har jeg gjort i 22 år, dette år for første gang  med en Scotte 16kw,  som jeg skruede op til 22KW og jeg må sige, det leverer bare varen.

Jeg tænker ikke, at du kører varmt vand fra varmtvandsbeholderen ud i dit hottub ? du skal have en varmeveksler, der sidder på centralvarme systemet, hvor hottub vandet cirkulerer igennem.

Straks fyret mærker at der er stort træk på varmen, så skruer den op til 100%, og så kører det
- du skal shunte således at du ikke køler kedlen ned under 55 - det giver fugt, rust og dårlig forbrænding , løbesod og andet skidt.

Jeg kan hæve 80.000 liter vand 2,5 grader / døgn - ved 22Kw,  det koster ca. 125kg/døgn

Man kan regne på alt muligt, men det eneste der dur er at få erfaringer, så jeg vil ikke gætte på hvor hurtigt du kan varme din hottub op.

MEN - bruger du din varmtvandsbeholder , så går det alt for langsomt - der har du måske 200l,  men den kan måske kun aftage 5-6KW i spiralen, så det går alt for langsomt

Har du varme veskler på ?

fortæl evt. mere om dit setup,  jeg har prøvet ALT på 22år ,med at varme pool op med pillefyr -  og det handler mest af alt om tålmådighed - det tager tid at varme så meget vand.



Blackstar 16kw , scotte
380 kvm stråtækt landejendom
12 ton om året
- inkl. 80m3 udendørs pool der osse får lidt varme ind i mellem
Har haft TB mini pillefyr i 22 år - har nu fået Scotte