Forfatter Emne: kompressorrens RTB 16  (Læst 1652 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nes

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 142
  • Respekt optjent: +4/-0
kompressorrens RTB 16
« Dato: Okt 17, 2019, 19:35 »
Hej Forum
hvordan fungerer kompressoren og kompressorrens - I mit nye fyr undrer jeg mig over at trykket på kompressoren som oftest står på 0,008 Bar - altså intet tryk. I log'en kan jeg se at der jævnligt kompressorrenses og jeg har da også hørt kompressoren køre - men skal den holde et fast tryk? ...nå hvad spørger jeg egentlig om  :)...... skal kompressoren kun køre når der skal renses, eller holder den et konstant tryk så den er klar til at rense? - den har vel ikke noget "trykreservoir" som konventionelle kompressorer eller hvad?
nå - beklager virkelig mine måske dumme spørgsmål - men jeg synes ikke jeg kan finde særlig mange forklaringer og beskrivelser i manualen..

vh NES

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7540
  • Respekt optjent: +224/-176
  • Montør NBE
Sv: kompressorrens RTB 16
« Svar #1 Dato: Okt 17, 2019, 20:11 »
Hej Forum
hvordan fungerer kompressoren og kompressorrens - I mit nye fyr undrer jeg mig over at trykket på kompressoren som oftest står på 0,008 Bar - altså intet tryk. I log'en kan jeg se at der jævnligt kompressorrenses og jeg har da også hørt kompressoren køre - men skal den holde et fast tryk? ...nå hvad spørger jeg egentlig om  :)...... skal kompressoren kun køre når der skal renses, eller holder den et konstant tryk så den er klar til at rense? - den har vel ikke noget "trykreservoir" som konventionelle kompressorer eller hvad?
nå - beklager virkelig mine måske dumme spørgsmål - men jeg synes ikke jeg kan finde særlig mange forklaringer og beskrivelser i manualen..

vh NES

De nye fyr har en udgang til at tænde for kompressoren, sådan at der er lufttryk når der skal renses.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline nes

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 142
  • Respekt optjent: +4/-0
Sv: kompressorrens RTB 16
« Svar #2 Dato: Okt 17, 2019, 20:13 »
Tak for svar, Michael F   :)

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: kompressorrens RTB 16
« Svar #3 Dato: Okt 18, 2019, 05:55 »

De nye fyr har en udgang til at tænde for kompressoren, sådan at der er lufttryk når der skal renses.

Tjek, jeg syntes min står "Stand By" med kompressor rens hver gang fyret starter, men har dog ikke kompressoren monteret, hverken på styringen, eller i det hele taget for tiden.

Så funktionen på kompressor udgangen er at den tænder for kompressoren lidt før den skal rense, blæser og slukker for kompressoren igen?

Det er der jo god mening I hvis er tilfældet, og jeg mener det var mig der efterspurte en kompressor udgang da jeg stillide fyret op, så den ikke stod og tabte luft hele tiden. TjøøøHø.

Jeg spørger fordi det ser ud som, i loggen, den starter og slukker med fyret, kompressorudgangen altså.
Så er der jo ikke alverden ved det,  men som der skrives, der står absolut intet i manualen, ej heller om kompressorudgangens virkemåde.

Så "on/off" med fyret eller "on" før rens, rens og derefter "off" ?
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.