Næste gang jeg skal have nyt pillefyr bliver det Vølund/Pellux, her er det bare at trykke på en knap, så "snuser" sig selv frem til den ideelle blanding af luft og piller - ikke så mange dikkedarer. 
har en en kammerat med en pellux, og han havde sgu sine problemer, det er bare nogle andre ting der fejler... den er heller ikke god hvis der er smuld i pillerne, og faldrøret volder også problemer.... og styringen regulerede heller ikke særlig intelligent. Alle fyr har deres særheder, måske bortset fra nogle enkelte østrigske luxusfyr
Lad os tage Windhager, den renser 4 gange i døgnet, det er for mange en rens hver 5-10kg piller, mange fyr der renser så tit kører sikkert problemfrit. 
Jeg har længe ønsket mig at NBE lavede yderligere rense mulighed, jeg er ikke pokkers begejstret for at det kun er pr kg. jeg har endda hørt om at nogle af de nyeste versioner ikke kompressorrenser ved hver nedluk..skørt.
Jeg kører 2x8 timer og kunne da godt tænke mig at den lige rensede efter 4 timer, men jeg skal jo vælge kg, og så aner jeg ikke hvornår den renser, det kan være blot ½ time inden stop eller start.
Har en ven der har en Metro compact 12, som er den mindste de har, men den kan bare ikke tilfredsstille mit lille forbrug, og så renser den også alt for tit efter min mening.
Han er tilfreds, som er det vigtigste.
Så kommer der at hvis for hver ting man ønsker, skal man tilkøbe et modul, og så begynder det at løbe løbsk med kroner op af kassen til den er tom.
Med NBE får man hele pakken, og i den kan man jo også bare sætte den til rens ved at skrue ned på antal kg. før rens. Kenneth er inde på det rigtige, men ønsker sig det bedre, som nok ikke fås bedre andre steder

V13 rensede i en version ikke hver gang, men det er tilbage nu, hvis bare der er afbrændt 1 kg.