Forfatter Emne: Pilletransportør fra ekstern silo til forbrugslager.  (Læst 8773 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Har brug for lidt hjælp. Har et BS10/16 med forbrugslagerern. Flytter piller fra externt silo med 4 tons til forbrugslager. Vil gerne have automatisk opfyldning af extern silo ved fyret. Har en styring v.7. Hvor jeg planlægger at montere afstandsmåler til at overvåge niveauet i extern silo ved fyret. I dag skal jeg starte flytning af piller manuelt. Ønsker at der automatisk fyldes piller i den externe silo ved fyret, når niveauet under den ønskede niveau. Kan ikke se at jeg i dag med styring v.7 kan løse opgaven. Fyret er installeret i et sommerhus og jeg ønsker ikke at besøge huset, hver gang der mangler piller. I dag løser jeg opgaven ved at styre påfyldningen fra udgang der er tiltænkt pumpestyring. Har videokamera der viser extern silo ved fyret. Så jeg kigge med kamera samtidig med at jeg aktivere udgangen til pumpeudgang. Og når beholder er fyldt slukker jeg for pumpestyringsudgang. Hvordan har i andre løst opgaven ?
« Senest Redigeret: Nov 28, 2019, 16:35 af nordgren.dk »
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Pilletransportør fra ekstern silo til forbrugslager.
« Svar #1 Dato: Nov 28, 2019, 13:35 »
Det er vist en meget specifik opgave der ikke lige er en std. løsning på, hvis ikke kasseapperatet skal gå helt amok.

Mit fyr/sol anlæg er en smule "specifikt" og rimeligt overdimensioneret, så der findes heller ikke umiddelbart grej der kunne klare den som std.

Det er løst med en audrino (mega) og det ville være en oplagt løsning at på problemet tænker jeg, omend den skal kodes og lidt.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Pilletransportør fra ekstern silo til forbrugslager.
« Svar #2 Dato: Nov 28, 2019, 15:56 »
Ingen sag, NBE sælger udstyret der passer til dit fyr.

Hvad og hvor meget du skal bruge, er jo ud fra dine ønsker, men anlægget kan godt.

https://www.hedestoker.dk/pillefyr-rtb-selvrensende-pillefyr-fra-nbe-pelvac-vakuum-transport-system.html
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Pilletransportør fra ekstern silo til forbrugslager.
« Svar #3 Dato: Nov 28, 2019, 16:31 »
Har det meste af anlægget, så vil ikke ud og købe et nyt komplet anlæg. Leder efter en tilføjelse til nuværende v.7 styring alternativ om der nogle der har erfaringer med eks. Pilvac styring.
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013

Offline SKM

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 439
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
Sv: Pilletransportør fra ekstern silo til forbrugslager.
« Svar #4 Dato: Nov 28, 2019, 16:37 »
En meget simpel måde at styre det på kan være en kapacitiv føler, der aktiverer et tidsforsinket relæ. Sådan at fyldning kører en bestemt tid hver gang niveauet kommer under føleren
Mvh Steffen
________________________________________________________________
8) "Ønsker du tid med frænder'n - få kompressorrens på brænder'n" 8)
    :o Nu med varme og pyntet fyrrum til BS1016mini 20kW v7.xxx :o

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Pilletransportør fra ekstern silo til forbrugslager.
« Svar #5 Dato: Nov 28, 2019, 19:42 »
Har det meste af anlægget, så vil ikke ud og købe et nyt komplet anlæg. Leder efter en tilføjelse til nuværende v.7 styring alternativ om der nogle der har erfaringer med eks. Pilvac styring.

Jamen hvis det er en tilføjelse til V7 er det jo en NBE løsning du skal have gang I.
Der fås, eller rettere kan købes, udstyr til det, det andet men ad bruge det du har og kombinerer det med V7 styringen er vist en StormP uden det jo så er umuligt, bare ikke nemt at udrede uden konkret kendskab til udstyret og specifikt virkemåde.

Jeg læser det lidt som modsigende det med at du vil bruge V7 og det udstyr du har, men det må vel være, igen StormP, noget med at skrue følere på og sætte det op i styringen (hvis den kan, kender ikke V7)
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Pilletransportør fra ekstern silo til forbrugslager.
« Svar #6 Dato: Nov 28, 2019, 21:36 »
Søger ikke en Storm P. løsning. Men har et fyr der kører perfekt. Har et pille transport system der kører perfekt. Mangler kun at det kan klare sig selv. Altså at det automatisk selv starter transport af piller når siloen ved fyret er ved at være tom. Og hvis min nuværende styring v.7 kan klare det med lidt snilde. Så vil det være en god løsning.
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013