Forfatter Emne: Printplade brænder af  (Læst 2103 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BrianLoft

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Printplade brænder af
« Dato: Jan 21, 2020, 17:36 »
Hej

Jeg søger lidt hjælp angående mit Blackstar 16kw fyr, hvor jeg oplever at min printplade brænder af. Igår aftes begyndte det med at slå mit HFI relæ hver gang jeg jeg tilsluttede mit brænderstik. Jeg fik det renset og det har kørt indtil idag, hvor det igen begynder at slå mit relæ. Jeg kan se på printpladen i min brænder at den er helt sort. Jeg har for en månedstid siden været udsat for præcis det samme, men der skiftede jeg pladen, og så har det kørt siden.

Sidste år i februar, blev alt skiftet i brænderen. Ny motor, blæser, printplade og alt der ellers kunne skiftes, så tingene er ikke gamle.

Håber på hjælp her, for jeg er ved at give op med der her.

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-178
  • Montør NBE
Sv: Printplade brænder af
« Svar #1 Dato: Jan 21, 2020, 19:56 »
Hej

Jeg søger lidt hjælp angående mit Blackstar 16kw fyr, hvor jeg oplever at min printplade brænder af. Igår aftes begyndte det med at slå mit HFI relæ hver gang jeg jeg tilsluttede mit brænderstik. Jeg fik det renset og det har kørt indtil idag, hvor det igen begynder at slå mit relæ. Jeg kan se på printpladen i min brænder at den er helt sort. Jeg har for en månedstid siden været udsat for præcis det samme, men der skiftede jeg pladen, og så har det kørt siden.

Sidste år i februar, blev alt skiftet i brænderen. Ny motor, blæser, printplade og alt der ellers kunne skiftes, så tingene er ikke gamle.

Håber på hjælp her, for jeg er ved at give op med der her.

Det lyder som om at du skal have en service mand ud og kigge på det.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Printplade brænder af
« Svar #2 Dato: Jan 22, 2020, 07:32 »
Noget er rav ruskende galt.

Det er svært at sige hvad igennem et forum, men der er jo nogle ting der kan lave ballade.

Ledninger skal være forbundet som vist i manualen, og udstyret tilkoblet skal være originalt, du må f.eks ikke tilstutte en større eltænder og sådan.

Det er svært at vide hvad du mener med "brændt af" Helt sort? men hvad på printet er helt sort?

Det kan også være elinstallationen, f.eks en løs nul forbndelse et sted kan give op til 400V på printet, eller en knækket eller dårlig jordforbindelse så fejlstrøm et andet sted i huset kan have indflydelse.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Printplade brænder af
« Svar #3 Dato: Jan 22, 2020, 07:59 »
Hej

 Jeg kan se på printpladen i min brænder at den er helt sort. Jeg har for en månedstid siden været udsat for præcis det samme, men der skiftede jeg pladen, og så har det kørt siden.

Sidste år i februar, blev alt skiftet i brænderen. Ny motor, blæser, printplade og alt der ellers kunne skiftes, så tingene er ikke gamle.

Håber på hjælp her, for jeg er ved at give op med der her.

Hvis "Helt sort" betyder at hele printet er sort, som i røgsværtet? tænker jeg at det er fordi der er et lille hul et sted så røgen kan blæses baglens ind i brænderen og derfor sværte den.

Eller det er for lidt træk i skorsenen?

Hvis "helt sort" er en klemme eller omkring stikket kan en dårlig forbindelse være en årsag.
Hvis det er udenfor styringen, og den er monteret i en 400V stikkontakt/installation kan der komme (op til) 400V ind som beskrevet, men så ville jeg tro den tog en transformer i styringen, eller selve styringen først. Brænderprintet er jo ikke "intelligent"  Det er bare en udsplitnign af forbindelserne fra stikket.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.