Forfatter Emne: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering  (Læst 7934 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Szafranski

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 166
  • Respekt optjent: +3/-0
Hejsa.

Jeg overvejer at købe et BS+ og er lidt i tvivl om der skal tilkøbes noget.
I kan (håber jeg) se på vedhæftet billede, hvad jeg allerede har.

Hvordan gør jeg med indregulering. Hos bl.a. Hedestoker er indregulering med i prisen, men jeg kan købe hos grossist til en rigtig fin pris incl silo, men hvad gør jeg, hvis jeg købe hos grossist?

Håber i kan hjælpe mig i mål :)
Mvh Kristoffer "Szafranski" Nielsen
Blackstar BS+ 2020
Opvarmer 192kvm hus fra 1917 med Gulvvarme
https://stokercloud.dk/v3/#/szafranski/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #1 Dato: Jan 22, 2020, 21:10 »
I min optik kan du sagtens købe den hos grossisten, alt efter hvem der skal installere den.

Hvad der skal tilkøbes er jo kun et spørgsmål om hvor meget du vil have der kan gå i stykker og komme i ubalance. Der er V13 styring på min og den køre rimeligt fint.

På min BS+er er der kompressorens og O2 regulering.

Den kompressor der følger med i sættet er, for en stor dels vedkommende pisse utætte, eller var i hvert fald, så den ville jeg ikke købe. Yderligere ville jeg ikke sætte kompressoren på styringen men kun ventilen. Kompressoren trækker en del stræm og endnu mere hvis den ikke er luftet ud, det tør jeg ikke hive igennem styringens fine printbaner, så der er installeret et overdrage relæ.

En til 700 Kr. fra Harald Skrald gør fint jobbet og der er 2 års garanti uden brok. Det kan ingen NBE produkter være med til.

Hvis du vil indregulere som flertallet er det ikke svært, og driller det for meget er der hjælp her eller gennem servicebesøg fra NBE
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #2 Dato: Jan 23, 2020, 06:08 »
Køber du ved grossist bliver du selv montør, så står du også selv for garantien. Nogle ting dækker NBE andre ting står montøren for, jeg har hørt flere pive over forskellige ting fordi de ikke rigtig vidste hvad det indebar at købe engros. Du har ikke muligheden for at ringe til NBE for at få hjælp, så du har kun din grossist at henvende dig til.

Bruger du i stedet en forhandler, f.eks. Hedestoker, så sidder de klar med hjælp hvis noget driller eller går kaput.

jeg har læst om et tilfælde hvor anlægget var købt direkte ved Sanistål, og her måtte ejeren vente i ugevis på at få en styring sendt til rep i garanti perioden, mens en forhandler for det meste har en reserve man kan låne.

Man kan også få sin montør til det, så er han ansvarlig for at det virker.

Jeg siger ikke dette for at afskrække dig, det er blot erfaring som jeg har læst gennem de 10år jeg har haft NBE.

Er man blot lidt teknisk minded, er det ingen sag selv at justere fyret ind. :)
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #3 Dato: Jan 23, 2020, 06:34 »
Hvor stor er den økonomiske gevinst i grunden ved (altså hvis man kan som privat) at handle hos en grossist som f.eks. Sanistål, Brødrene Dahl m.fl. ? Det er ikke nemt at se deres priser på nettet uden login. 

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #4 Dato: Jan 23, 2020, 11:22 »
For mig at se handler det lidt om hvem der skal skrue det op.

Hvis du selv stiller fyret op eller får en makker til at gøre det i en weekend har "forhandleren" jo alligevel ikke nogen indflydelse på hvordan det køre, eller kommer til det. Det er udelukkende "installatørens" ansvar.

Hvis du skal have en "installatør" til det vil han nok selv levere, og dermed tjene forskellen på din grossistpris og hans salgspris. Så har han jo garentiforpligtelserne hvis noget går i stykker.

Om han så kan få det til at køre er en anden sag. Min naboes var f.eks. stillet op af en lokal "installatør" og kørte mildest talt elendigt, men det var jo sådan det var og det viste min nabo faktisk ikke. Altså det kørte af lort.

Hvis du køber hos en grossist er det jo denne du har reklamations retten overfor. Hvis din styring bliver defekt efter 8 måneder er der ingen garanti, uanset, hvis ikke forhandleren yder ekstra.
Så er det reklamations retten uanset.

Hvis/når forhandleren indregulerer efter kan og vil det blive en grundindstilling. De køre nok lige godt/ringe alle steder, men finjusteringen er afhængig af mange ting og bør, i min optik, foretages hen af vejen.

Det er min opfattelse at NBE slet ingen service og/eller hjælp yder til slutbrugeren og henviser til installatøren uanset hvem denne måtte være.

Det har før været nævnt at er der problemer med en Toyota ringer man heller ikke til Japan men til forhandleren der har garanti forpligtelserne.


Mit fyr er købt på nettet, absolut billigste sted og sat op af en vvs makker og mig selv.
De problemer jeg har haft skyltes ikke installationen eller indregulering, men f.eks. "udgangstest aktiv" og senere en O2 sensor der kun holdt 5 tons piller.

I starten var der problemer med at holde netforbindelsen.
Det kan ikke være installatørens opgave at løse det problem når der står et access point lige ved siden af og alle andre enheder på netværket køre klippe stabilt, og min hjælp fra producentens side var "jamen det opfører sig også atypisk" på netværket.
Javel Ja, men det kom det ikke til at køre bedre af. Det er senere blevet stabilt.

"Udgangstest aktiv" var derimod mere alvorlig da det stoppede fyret og ikke kunne nulstilles. Her var svaret at den funktion ikke fandtes og derfor ikke var anledning til driftstop, så blev jeg jo så meget klogere.
Hvordan en "installatør" skulle kunne løse et problem i styringens software der ikke findes tænker jeg ikke der findes et svar på.  Siden er den fjernet, funktionen altså.

O2 sonden brændte af uden for garentiperioden alligevel og er en slidgenstand der ikke er omfattet af garenti, så det er bare ærgerligt. Svaret var at jeg pillede for meget i fyret, åbenbart kl 438 om natten hvor sonden sendte fyret i brædderne.

Min opfattelse er at når fyret køre køre det godt. Går der noget galt er det skidt uanset. Jeg har set på et par stykker købt hos store anderkendte forhandlere og installatør. Ud over min naboes var der et andet der lavede sorte piller, her var rådet at pille røgvenderne ud, det virkede heller ikke. Siden er det vist kommet til at fungere.

Så det hele handler om hvem der skal skrue det op og hvor meget du tør satse på det virker og hvem du evt. vil holde ansvarlig for det ikke gør.


 
« Senest Redigeret: Jan 23, 2020, 11:25 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Szafranski

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 166
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #5 Dato: Jan 23, 2020, 14:04 »
Hvor stor er den økonomiske gevinst i grunden ved (altså hvis man kan som privat) at handle hos en grossist som f.eks. Sanistål, Brødrene Dahl m.fl. ? Det er ikke nemt at se deres priser på nettet uden login.
Grunden til at du ikke kan se priser hos en grossist er, at DIN pris er en unik pris.
Deres priser er altid de vejledende som udgangspunkt og dem der handler mest og er bedst til at forhandle, får den højeste rabatsats.
De største indkøbere er netbutikkerne og derfor er de faktisk billigere, end det jeg kan handle det til hos grossisten. Deres avance er ikke særlig stor.

Jeg købte for en del år siden, tagrender. Her fik jeg 72% i rabat, men sparede kun et par hundrede på en ordre til 10.000kr, i forhold til netpriserne.

Jeg har valgt at købe hos grossist og min besparelse har ved dette køb, være en del mere, end et par hundrede.
Mvh Kristoffer "Szafranski" Nielsen
Blackstar BS+ 2020
Opvarmer 192kvm hus fra 1917 med Gulvvarme
https://stokercloud.dk/v3/#/szafranski/main-page

Offline Szafranski

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 166
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #6 Dato: Jan 23, 2020, 14:13 »
Tak for jeres svar.
Har handlet mange år hos div. grossister og kender godt til hvordan alt dette fungerer.
Min oplevelse er dog en del anderledes mht. garanti og service. Har aldrig fået en reklamations sag afvist og altid fået nye dele dag til dag. Så på det punkt er jeg ikke nervøs.

Monteringen er jeg ikke nervøs for og har ganske kompetente hænder til rådighed og sætter selvfølgelig pris på jeres feedback.

Når det er sagt, så rettede mit spørgsmål sig mere på, om jeg behøvede at købe noget ekstra, i forhold til mit nuværende setup, da mit nye består af lidt mere avanceret teknik end det gamle.
Og om hvordan med indregulering, da mit gamle er komplet manuelt med drejeknap for mængde af piller og et spjeld til luft.
Ved godt hvordan mit fyr indstilles og brænder bedst, men det nye er med en masse tal.

Men nu er det bestilt og bliver sat op i morgen, så tager jeg den der fra.
Mvh Kristoffer "Szafranski" Nielsen
Blackstar BS+ 2020
Opvarmer 192kvm hus fra 1917 med Gulvvarme
https://stokercloud.dk/v3/#/szafranski/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #7 Dato: Jan 23, 2020, 14:56 »
Tak for jeres svar.
Har handlet mange år hos div. grossister og kender godt til hvordan alt dette fungerer.
Min oplevelse er dog en del anderledes mht. garanti og service. Har aldrig fået en reklamations sag afvist og altid fået nye dele dag til dag. Så på det punkt er jeg ikke nervøs.

Nej grossisterne er jo dem der skal bytte varen uanset, igen, NBE har jo ingen relationer til slut kunden og dukker sig ved en hver snak om assistance herigennem.
Jeg har hørt om en del der har fået afvist mange ting, blandt andet en kedel der, selv med elektriker øjne, garenteret ikke kunne opfylde de standarder den var godkendt efter. DanskStandard beskriver en del om svejsekerver og de ikke må forekomme f.eks. 
Der skal shunt, shuntføler og shuntpumpe på, men det bør de kyndige vide, ellers er de ikke kyndige.

Monteringen er jeg ikke nervøs for og har ganske kompetente hænder til rådighed og sætter selvfølgelig pris på jeres feedback.

Det er jo heller ikke en tungt vands generator der skal monteres, det er en kedel med shunt. Det elektriske kan være lidt "utilgængeligt" da diagrammer og lignende nærmere er "beskrivelser" og farvede streger.
Det meste skal sættes op i styringen men det er tilgængeligt.
Hvis du har kompressor på ville jeg, som nævnt utallige gange, undlade at tilslutte den til styringen direkte men over et relæ da den, anslået, river alt for meget strøm gennem små printbaner på styringen, specielt hvis den forsøges at starte op uden at være udluftet, og det kan ske da den stopper direkte på fyrsyningen og derfor ikke udlufter.

Når det er sagt, så rettede mit spørgsmål sig mere på, om jeg behøvede at købe noget ekstra, i forhold til mit nuværende setup, da mit nye består af lidt mere avanceret teknik end det gamle.
Og om hvordan med indregulering, da mit gamle er komplet manuelt med drejeknap for mængde af piller og et spjeld til luft.
Ved godt hvordan mit fyr indstilles og brænder bedst, men det nye er med en masse tal.

Men nu er det bestilt og bliver sat op i morgen, så tager jeg den der fra.

Hvis/når du kan se om det brænder godt er det ikke svært.
Afvej og sæt igang som beskrevet i manualen.

Så kigger du bare på asken og stiller luft på 3 tal på styringen. Så passer det når asken er kaffefin.

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "ekstra"?
De fleste vil sætte en trækregulator på skorstenen, det er også anbefalet i manualen.

Kompressorrens er monteret på brænderen, der skal bare luft på og jeg kan, som beskrevet, klart anbefale en HaraldSkrald model med 2 års garanti, der tilmed måske er tæt.

Skal du bruge ekstra temperaturfølere er det helt almindeligt NTC10K enheder der kan købes ved grossister til ingen penge, eller i Kina til endnu færre.

Nogle sætter VVB priotering på, det forstår jeg ikke da huset står uden varme om vinteren når den er aktiv og fyret har langt stor nok effekt til at drive både vvb og andet.
Om sommeren, måske, men så ville jeg lave så det kan slåes fra og køres uden om.
Men det er rigtigt fint at lade fyret drive vvbèn via en udgang, en telestat og en NTC10K føler i tanken.
Det er nemt at sætte op. 

O2 reguleringen og blæser vil jeg ikke beskrive min indstilling til da jeg mener det skal/kan gøres anderledes (og mere individuelt, tilpasset piller og regulering) end beskrevet i vejledningen, men under alle omstændigheder er den det sidste der skal aktiveres. Igen på skærmen, der er rimeligt overskueligt.
« Senest Redigeret: Jan 23, 2020, 15:30 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Szafranski

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 166
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #8 Dato: Jan 24, 2020, 10:21 »
Hvis/når du kan se om det brænder godt er det ikke svært.
Afvej og sæt igang som beskrevet i manualen.

Hvis/når du kan se om det brænder godt er det ikke svært.
Afvej og sæt igang som beskrevet i manualen.

Så kigger du bare på asken og stiller luft på 3 tal på styringen. Så passer det når asken er kaffefin.

Jeg troede egentlig, at den efter en afvejning og med bl.a. ilt styring, selv regulerede og tilpassede sig. Sådan at, jeg netop ikke skulle stå selv og vurdere om den brændte korrekt.


Nu ved jeg ikke hvad du mener med "ekstra"?
De fleste vil sætte en trækregulator på skorstenen, det er også anbefalet i manualen.

Kompressorrens er monteret på brænderen, der skal bare luft på og jeg kan, som beskrevet, klart anbefale en HaraldSkrald model med 2 års garanti, der tilmed måske er tæt.

Skal du bruge ekstra temperaturfølere er det helt almindeligt NTC10K enheder der kan købes ved grossister til ingen penge, eller i Kina til endnu færre.

Nogle sætter VVB priotering på, det forstår jeg ikke da huset står uden varme om vinteren når den er aktiv og fyret har langt stor nok effekt til at drive både vvb og andet.
Om sommeren, måske, men så ville jeg lave så det kan slåes fra og køres uden om.
Men det er rigtigt fint at lade fyret drive vvbèn via en udgang, en telestat og en NTC10K føler i tanken.
Det er nemt at sætte op. 

O2 reguleringen og blæser vil jeg ikke beskrive min indstilling til da jeg mener det skal/kan gøres anderledes (og mere individuelt, tilpasset piller og regulering) end beskrevet i vejledningen, men under alle omstændigheder er den det sidste der skal aktiveres. Igen på skærmen, der er rimeligt overskueligt.

Med ekstra mente jeg egentlig følere, eller andet teknisk, som ville gøre det sidste, for at det kørte bedre.

Shunt og trækstabilisator har jeg, så den bliver bare monteret direkte på de eksisterende rør.

Tak for hjælpen
Mvh Kristoffer "Szafranski" Nielsen
Blackstar BS+ 2020
Opvarmer 192kvm hus fra 1917 med Gulvvarme
https://stokercloud.dk/v3/#/szafranski/main-page

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #9 Dato: Jan 24, 2020, 10:31 »

Jeg troede egentlig, at den efter en afvejning og med bl.a. ilt styring, selv regulerede og tilpassede sig. Sådan at, jeg netop ikke skulle stå selv og vurdere om den brændte korrekt.

Shunt og trækstabilisator har jeg, så den bliver bare monteret direkte på de eksisterende rør.

Tak for hjælpen

Jeps, den indregulerer selv.... langt hen af vejen.
Jeg kan dog godt lide at luftallene passer, så kan fyret køre videre uden lambda sonde hvis denne skulle gå kaput en fredag aften.
Det er ganske enkelt at rette lufttal til--- bare standart tal, og så kan du se hvor det havner på Stokercloud, og så retter du blot blæsertal indtil autoberegner og korrektionstal stemmer rimelig overens.

Jeg monterede ilt styring på mit 10 år gamle NBE fyr i foråret, nu er mine to trækstabilisatorer lukket, iltstyringen kan fint regulere og holde perfekt forbrænding, det har givet meget varmere skorsten og fyrrum i blæsevejr.. så måske du skulle vente med at montere den.

Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #10 Dato: Jan 24, 2020, 11:24 »
"Nogle sætter VVB priotering på, det forstår jeg ikke da huset står uden varme om vinteren når den er aktiv og fyret har langt stor nok effekt til at drive både vvb og andet."

Modsat (uden VVB-priotering) risikere man så ikke i nogen tilfælde at VVB´en kan blive tømt for varmt vand.  ;)

Ps. Her laver vi varmt brugsvand to gange i døgnet (kl 4 morgen og igen kl 16 eftermiddag) på urstyring og det fungere fint.  :)
« Senest Redigeret: Jan 24, 2020, 11:29 af Frank Chr. »

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #11 Dato: Jan 24, 2020, 12:44 »

Modsat (uden VVB-priotering) risikere man så ikke i nogen tilfælde at VVB´en kan blive tømt for varmt vand.  ;)

Ps. Her laver vi varmt brugsvand to gange i døgnet (kl 4 morgen og igen kl 16 eftermiddag) på urstyring og det fungere fint.  :)

Hvis mit hus, eller rettere ventilationen står uden varme om vinteren sprænger varmefladen omgående hvis det fryser, men det skal frostsikringen selvfølgeligt rede.

Jeg er ikke enig I den med at man ikke kan tømme en varmtvandsbeholder protiering eller ej. Jeg vil ikke tro de fleste almindelig spiraler kan yde mere end 4-5Kw og da fyre har mindst 10 vil varmen det laver ikke kunne afsættes uanset.
Så er der den med at en randende vandhane/brusebad trækker, for at være flink +8kw så der vil være underskud på VVB`en ydelse med koldt vand til følge uanset.

Mit fyr køre 24/7 om vinteren, om sommeren laver solvarmen rigeligt varmt vand, så jeg har heller ingen problemer.

At O2 styringen skulle (ind)regulere selv er en sandhed med modifikationer. Hvis jeg indstiller helt efter standard proceduren har jeg mange sorte piller i asken.
Ligeledes er der stor forskel på hvor meget sneglen giver om magasinet er fyldt eller tomt, så udgangspunktet for den indtastede afvejning er heller ikke helt ligemeget.   

En "sjov" anskuelse på O2 tal er individuelle er at jeg tænker det må være mængden af piller der bestemmer mængden af luft for en ideel forbrænding.

Så kan vi tage en brænder på 11Kw og lade den køre 50% det vil give, rundt regnet et forbrug på 1Kg piller. 
Der er standard O2 tallet 12%

Hvis vi så tager en brænder på 25Kw og lader den køre 50 vil det jo, rundt regnet, et forbrug på 2,5Kg piller, og deraf større bål, men standart tallet er 11% altså næsten det samme selvom bålet er over dobbelt så stort.

Og sætter vi 11Kwèren til at køre 100% som er ca. det samme som 25Kw på 50% er tallet for 11Kw brænderen 8 for, rundt regnet, samme ydelse, og dermed bål, som 25èren skal køre med 11% på.

 Så O2 tallene er udgangspunkter og derfor mener jeg at fyrene skal indjusteres uden hensyn til dem, hvorefter O2 så fastslås udfra faktuel drift og fastlåses der.

Men standard tallene kan køre, hvordan du så justerer videre derfra, tjaaa, det er egen sag valg.
Mit fyr væltede helt i forbindelse med den opdatering og de tal jeg køre med nu er markant anderledes end før, men det er 17 14,7 og 8 så det er ikke så skævt, det der er anderledes er blæseren der skulle have meget mere end std.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Szafranski

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 166
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #12 Dato: Jan 24, 2020, 12:49 »
Bliver lidt forvirret af det du skriver

Jeg monterede ilt styring på mit 10 år gamle NBE fyr i foråret, nu er mine to trækstabilisatorer lukket, iltstyringen kan fint regulere og holde perfekt forbrænding, det har givet meget varmere skorsten og fyrrum i blæsevejr.


Læser det her som om det blev meget bedre hos dig efter montering

Og bagefter skriver du, at jeg skal vente med at montere den
 :)
så måske du skulle vente med at montere den.
[/quote
Mvh Kristoffer "Szafranski" Nielsen
Blackstar BS+ 2020
Opvarmer 192kvm hus fra 1917 med Gulvvarme
https://stokercloud.dk/v3/#/szafranski/main-page

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #13 Dato: Jan 24, 2020, 13:22 »
Hvad er det der ikke hænger sammen?

Jeg skriver at de er lukket, og at det fungerer uden trækstabilisatorer, iltstyringen er bedre end trækstabilisatorer, hvert fald hos mig

Bliver lidt forvirret af det du skriver

Jeg monterede ilt styring på mit 10 år gamle NBE fyr i foråret, nu er mine to trækstabilisatorer lukket, iltstyringen kan fint regulere og holde perfekt forbrænding, det har givet meget varmere skorsten og fyrrum i blæsevejr.


Læser det her som om det blev meget bedre hos dig efter montering

Og bagefter skriver du, at jeg skal vente med at montere den
 :)
så måske du skulle vente med at montere den.
[/quote
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Szafranski

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 166
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #14 Dato: Jan 24, 2020, 16:10 »
Hvad er det der ikke hænger sammen?

Jeg skriver at de er lukket, og at det fungerer uden trækstabilisatorer, iltstyringen er bedre end trækstabilisatorer,

Arhh forstod det bare som, at dine trækstabilisatorer stod lukkede, altså klappen nede. Og ikke at du selv havde lukket dem  ;D
Mvh Kristoffer "Szafranski" Nielsen
Blackstar BS+ 2020
Opvarmer 192kvm hus fra 1917 med Gulvvarme
https://stokercloud.dk/v3/#/szafranski/main-page