Forfatter Emne: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering  (Læst 7855 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #15 Dato: Jan 24, 2020, 16:29 »
383CI - hmm.. jeg må indrømme jeg stort set ikke fattet hvad du skrev (svaret til mig) ang. drift af VVB  :) Men det jeg forsøgte at påpege "risiko for tømning af VVB" er vist ikke helt hen i vejret. Efter lidt søgning fandt jeg denne her artikel af vores allesammens gode ven herinde.  ;) der så fint beskriver forskellige VVB-priotrings muligheder. http://mhes.dk/Fyr_med_VVBx.pdf

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #16 Dato: Jan 24, 2020, 16:50 »
383CI - hmm.. jeg må indrømme jeg stort set ikke fattet hvad du skrev (svaret til mig) ang. drift af VVB  :) Men det jeg forsøgte at påpege "risiko for tømning af VVB" er vist ikke helt hen i vejret. Efter lidt søgning fandt jeg denne her artikel af vores allesammens gode ven herinde.  ;) der så fint beskriver forskellige VVB-priotrings muligheder. http://mhes.dk/Fyr_med_VVBx.pdf

Jeg kan regne ud hvordan VVB prioritering kan laves, både med 2&3 vejs ventil. Når det er sommer jan jeg forstå valget af 3 vejs da fyret så kun varmen forbrugsvand, ikke radiatorer og lignende.
Jeg laver varmt vand med en 2 vejs ventil styret af centralvarmestyringen.
 
Men om vinteren har fyret flere kræfter, (kan lave varme/effekt) end VVBèn kan aftage og omsætte til forbrugsvand. Så det nytter ikke noget at gasse fyret op på 7Kw og skyde det hele over i VVBèn den kan ikke afsætte det alligevel.

Når du går i bad skal beholderen bruge +8KW for at holde bruseren løbende og igen kan den ikke overføre det, så den vil bruge af reserverne uanset. Så de vil tømmes og vandet blive lunkent på et tidspunkt.
Hvis den kunne afsætte fyrvarmen som den blev brugt var der jo ingen grund til at have en beholder. Så hedder det en veksler i steder og der skal være på +10Kw for at holde en bruser kørende og fyret er for langsomt til at komme op i ydelse.

Hvis en 3 vejs føre al varmen fra fyret over i VVBen kan den muligtvist køre lidt længere, men huset står så uden varme hvisket, i mit tilfælde ville være katastrofalt.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #17 Dato: Jan 25, 2020, 11:23 »
Med hensyn til ilt styring, så er det ikke nødvendigvis samme ilt overskud der kræves til en perfekt forbrænding fra forskellige piller. Jeg kører i øjeblikket med en pille der kræver en del større ilt overskud end den forrige pille jeg kørte med. Det kan ilt styringen jo ikke vide.
Når først jeg har fundet den perfekte forbrænding, så kan jeg også godt lide at korrektionstallene passer sådan rimeligt.
Så har ilt styringen mulighed for at regulere på begge sider af den indstillede værdi
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #18 Dato: Jan 25, 2020, 13:07 »
Med hensyn til ilt styring, så er det ikke nødvendigvis samme ilt overskud der kræves til en perfekt forbrænding fra forskellige piller. Jeg kører i øjeblikket med en pille der kræver en del større ilt overskud end den forrige pille jeg kørte med. Det kan ilt styringen jo ikke vide.
Når først jeg har fundet den perfekte forbrænding, så kan jeg også godt lide at korrektionstallene passer sådan rimeligt.
Så har ilt styringen mulighed for at regulere på begge sider af den indstillede værdi

Det er jo faktisk netop det jeg førsøger at udtrykke, om det lykkes eller ej.

Min snegl dossere rigtigt meget forskelligt. omkring 900g når magasinet er fyldt og 700 når de er tomt. Hvis sneglen skal dossere den samme mængde til en given forbrænding`s effekt skal køretiden justeres væsentligt undervejs mens magasinet tømmes.
Ellers vil der jo være færre piller ved 35% effekt med tom tank end med fuld, og derfor større O2 overskud, hvis ikke blæseren tager det hele, men så passer effekten jo ikke mere.

Så umiddelbart tænker jeg at pillekorrektions tallene skal passe med dosseringen hele tiden og dermed ikke "passe statisk"
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #19 Dato: Jan 25, 2020, 18:27 »
Jeg oplever ikke disse kraftige udsving i doseringen, så hos mig er det ikke det store problem.

383CI : tror du beskriver lidt for grundigt/indviklet til at forstå hvad du mener. Måske også lidt for langt og man mister overblikket over hvad det egentlig startede med, inden man har læst færdig. Det er ikke ment som kritik, men bare min opfattelse af nogle af dine indlæg. Så for mit vedkommende lykkedes det ikke altid for dig at udtrykke det så jeg forstår det.
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #20 Dato: Jan 25, 2020, 18:48 »
Jeg oplever ikke disse kraftige udsving i doseringen, så hos mig er det ikke det store problem.


Jeg var også meget meget overrasket over de enorme udsving. Omvendt forklare det en del af min problemer med at regulerer fyret ind efter det væltede efter omlægningen af O2 reguleringen.

Du er ikke den første der "angriber" mine til tider udpenslede udredninger, men i mit tekniske univers er præcision af største vigtighed.   
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #21 Dato: Jan 25, 2020, 19:22 »
Jeg oplever ikke disse kraftige udsving i doseringen, så hos mig er det ikke det store problem.


Jeg var også meget meget overrasket over de enorme udsving. Omvendt forklare det en del af min problemer med at regulerer fyret ind efter det væltede efter omlægningen af O2 reguleringen.

Du er ikke den første der "angriber" mine til tider udpenslede udredninger, men i mit tekniske univers er præcision af største vigtighed.
der er ingen der angriber dig, vi er bare nogen der ikke er enige med dig. Og det har du lidt svært ved at forholde dig til, dine svar og indlæg kører i ring om noget fejl på udgangstest på en gammel version, din lamdasonde der gik til, og dine slet skjulte negativiteter til produkter fra Nbe. At du er teknisk funderet er tydeligt, men det du glemmer er, at mange der har spørgsmål og udfordringer med deres fyr, IKKE er tekniske, de vil bare ha et simpelt svar, på et simpelt spørgsmål, og ikke en længere teknisk udredning, krydret med dine personlige erfaringer med dit fyr.  Så mit råd er til dig, prøv at svar kort og præcist, det gør det også lidt nemmere og overskueligt for andre at læse en tråd, og derigennem prøve at hjælpe trådstarter. Go aften
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #22 Dato: Jan 25, 2020, 20:14 »

der er ingen der angriber dig, vi er bare nogen der ikke er enige med dig. Og det har du lidt svært ved at forholde dig til, dine svar og indlæg kører i ring om noget fejl på udgangstest på en gammel version, din lamdasonde der gik til, og dine slet skjulte negativiteter til produkter fra Nbe. At du er teknisk funderet er tydeligt, men det du glemmer er, at mange der har spørgsmål og udfordringer med deres fyr, IKKE er tekniske, de vil bare ha et simpelt svar, på et simpelt spørgsmål, og ikke en længere teknisk udredning, krydret med dine personlige erfaringer med dit fyr.  Så mit råd er til dig, prøv at svar kort og præcist, det gør det også lidt nemmere og overskueligt for andre at læse en tråd, og derigennem prøve at hjælpe trådstarter. Go aften

Igen, der står 383CI øverst i indlægget, undlad at læse og kommenterer. Så mit råd til dig, hold det du lovede, men det bekræfter mig I jeg havde ret I ikke at formode intellektet holdt til at indfri et simpelt løfte du har givet både dig selv og  mig.

Når jeg tænker mig om har jeg ikke set et eneste teknisk funderet "råd" fra dig. Kun ring til Hedestoker, Olie i pillerne så virker det, O2 styring og produktet er fantastisk og der er ingen problemer osv. osv.

Mine indlæg er funderet teknisk, ikke udfra gætterier og hvis alle alligevel henviser til en forhandler er der jo ingen grund til at spørge om hjælp her, og ivørigt har jeg hjulpet en der var rådgivet til at piller røgvenderen ud fordi det lavede sorte piller og de ikke kunne trimme det. Det kom så til at køre, med pladerne I, indtil han selv pillede i det igen.

Men helt som jeg ikke forstår "ammestue" snak og råd vil jeg tro det kræver en lille smule teknisk forståelse at kommer lidt længere end "juster blæseren til det passer med O2" så spiller det perfekt.

Perfekt er en tilsnigelse her, men det køre perfekt fordi det er trimmet udfra reguleringsteknisk indsigt. Og modsat hvad andre ink. producenten fortæller, skulle jeg mene at vide hvorfor og hvordan O2 reguleringen opfører sig. Ikke "bare" at den virker, mem kan også se hvorfor den ikke gør osv. og igen funderer det i teknik. For mig er det ikke noget at få det til at virke, jeg vil gerne vide hvorfor og da ingen har kunnet forklare det i detaljer måtte jeg jo selv rode med det. Det er ikke vigtigt hvad den gør men HVORFOR.

Nej, jeg føler mig ikke angrebet, jeg er klar over at tekniske beskrivelser kan være svære. Både at lave og læse. Det lærte jeg i skolen engang.

Så igen igen igen og det er nævnt lige så mange gange som "udgangstest aktiv" og det har du jo forstået, så lad være med at læse og forholde dig til mine indlæg. Jeg beder dig, for alles skyld.

« Senest Redigeret: Jan 25, 2020, 20:28 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #23 Dato: Jan 25, 2020, 20:34 »

der er ingen der angriber dig, vi er bare nogen der ikke er enige med dig. Og det har du lidt svært ved at forholde dig til, dine svar og indlæg kører i ring om noget fejl på udgangstest på en gammel version, din lamdasonde der gik til, og dine slet skjulte negativiteter til produkter fra Nbe. At du er teknisk funderet er tydeligt, men det du glemmer er, at mange der har spørgsmål og udfordringer med deres fyr, IKKE er tekniske, de vil bare ha et simpelt svar, på et simpelt spørgsmål, og ikke en længere teknisk udredning, krydret med dine personlige erfaringer med dit fyr.  Så mit råd er til dig, prøv at svar kort og præcist, det gør det også lidt nemmere og overskueligt for andre at læse en tråd, og derigennem prøve at hjælpe trådstarter. Go aften

Igen, der står 383CI øverst i indlægget, undlad at læse og kommenterer. Så mit råd til dig, hold det du lovede, men det bekræfter mig I jeg havde ret I ikke at formode intellektet holdt til at indfri et simpelt løfte du har givet både dig selv og  mig.

Når jeg tænker mig om har jeg ikke set et eneste teknisk funderet "råd" fra dig. Kun ring til Hedestoker, Olie i pillerne så virker det, O2 styring og produktet er fantastisk og der er ingen problemer osv. osv.

Mine indlæg er funderet teknisk, ikke udfra gætterier og hvis alle alligevel henviser til en forhandler er der jo ingen grund til at spørge om hjælp her. 

Men helt som jeg ikke forstår "ammestue" snak og råd vil jeg tro det kræver en lille smule teknisk forståelse at kommer lidt længere end "juster blæseren til det passer med O2" så spiller det perfekt.
Perfekt er en tilsnigelse her, men det køre perfekt fordi det er trimmet udfra reguleringsteknisk indsigt.

Nej, jeg føler mig ikke angrebet, jeg er klar over at tekniske beskrivelser kan være svære. Både at lave og læse. Det lærte jeg i skolen engang.

Så igen igen igen og det er nævnt lige så mange gange som "udgangstest aktiv" og det har du jo forstået, så lad være med at læse og forholde dig til mine indlæg.
med dit svar bekræfter du bare mit indlæg, man må ikke være uenig med dig, for så er man dum, og dine indlæg er stadig for lange, og da mange ikke gider læse dem til ende, så er de heller ikke nyttige. Men skriv du endelig videre med dine enetaler som de færreste gider bruge tid på at læse og forstå, og lige så lidt at kommentere på. Men vi er nok mange der ikke er “kloge” nok til at forstå hvad du skriver
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #24 Dato: Jan 26, 2020, 17:12 »
383CI: hvor er det ærgerligt. Prøv f.eks at læse hele tråden forfra med selvkritiske briller på. Ved godt det ikke er let.
Det er meget svært at følge dine forklaringer og er man helt ny i pillefyrsverdenen, så ved jeg ikke om man forstår f.eks kaffe i askeskuffen? Jeg studsede i hvert fald over det første gang jeg læste det i et af dine indlæg.
Nogle gange fungerer det skrevne ord bare ikke nær så godt, som det sagte.

RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #25 Dato: Jan 26, 2020, 18:35 »
så ved jeg ikke om man forstår f.eks kaffe i askeskuffen? Jeg studsede i hvert fald over det første gang jeg læste det i et af dine indlæg.
Nogle gange fungerer det skrevne ord bare ikke nær så godt, som det sagte.

Det skal jeg beklage, at asken skal/kan ligne kaffe er, for mig, den mest præcise måde at beskrive udsenet på.
Jeg kan også sige den skulle være fin, men så er problemet hvad er fin?
Eller lysebrun til musegrå, så kan vi debattere farver.

Men kaffe beskriver rimeligt godt, og jeg beskriver ikke alt muligt andet, men knivskarpt det jeg omtaler, så der ikke er tvivl. Ellers jeg ikke mener der er tvivl om hvad jeg mener, men det er der jo så altså. For mig at se er der ikke meget ved at få at vide gør dit/gør dat, plaf/plaf op i luften til det evt. virker. Hvad så når noget vælter igen?, og det gør det, ved pilleskifte eller andet.

Det vælter i hvert fald hvis fyret skal køre skarpt, lige nu er det et andet  indlæg om en der døjer med uforbrændte piller. Det kørte åbentbart godt med de foregående, men nu er det galt.
Jeg skulle mene luften var helt gal men afholder mig af åbenlyse grunde fra at bidrage. 

Igen skal jeg beklage jeg ikke kan bidrage på et plan der siger "hæld olie i pillerne", ring til en kendt forhandler eller pil røgvenderne ud.

Ved manglende forståelse skal jeg bede dig se bort for mine indlæg, jeg kan ikke gøre det bedre.
« Senest Redigeret: Jan 26, 2020, 18:42 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #26 Dato: Jan 26, 2020, 21:08 »
383CI Det var slet ikke sådan ment. Så mit skrevne ord kan altså også misforståes.  :-\
Jeg synes det er fint med forskellige måder at forklare tingene på, og ville bare nævne at jeg ikke altid forstår dine forklaringer, og ville bare oplyse om dette. Hvis jeg nu selv var lige så teknisk velfunderet som dig, var der jo ingen grund til at jeg fulgte med herinde.
Jeg skriver ikke så meget herinde da jeg ikke føler jeg kan bidrage med så meget, men følger bare lidt med på sidelinjen.
Jeg synes ikke det er fair at du bare beder mig om at se bort fra dine indlæg.
Når det så er sagt (eller skrevet) så vil jeg rette fokus på hvad forummet her er til, istedet for det her.
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: Nyt BS+ Hvad skal jeg bruge & hvordan med indregulering
« Svar #27 Dato: Jan 27, 2020, 08:18 »
383CI Det var slet ikke sådan ment. Så mit skrevne ord kan altså også misforståes.  :-\
Jeg synes det er fint med forskellige måder at forklare tingene på, og ville bare nævne at jeg ikke altid forstår dine forklaringer, og ville bare oplyse om dette. Hvis jeg nu selv var lige så teknisk velfunderet som dig, var der jo ingen grund til at jeg fulgte med herinde.
Jeg skriver ikke så meget herinde da jeg ikke føler jeg kan bidrage med så meget, men følger bare lidt med på sidelinjen.
Jeg synes ikke det er fair at du bare beder mig om at se bort fra dine indlæg.
Når det så er sagt (eller skrevet) så vil jeg rette fokus på hvad forummet her er til, istedet for det her.

Når der opstår en specifik fejl ser jeg kun på hvad der er forandret.
Det er muligt det er fordi havelågen hænger eller fordi racercyklen punkterede i sidste uge, men udgangspunktet er hvad der er forandret og hvordan resultatet har forandret sig i den gale retning.

For lang tid siden brugte jeg alt for meget tid på at lære om "den slags" og en af opgaverne var ganske simpel.

Skriv en vejledning til at skifte en pære.

Det er ikke så enkelt, det er faktisk meget meget svært, for hvem skriver vi til? Hvilke forudsætninger har vedkommende? Der er forskel på om det er mig eller en neger i et telt i afrika.
Og ved pågældende om det er pæren der er defekt eller det er fordi der ikke er strøm i fatningen? Ved pågældende hvad en fatning er og hvad strøm er? og hvordan man evt. kontrollere det?
Har pågældende en ny pære og virker den? eller skal vi vejlede i købet af en pære også? Osv. osv.

Det er ufatteligt svært at skrive så alle forstår.

Her snakker, i hvert fald jeg udfra rene tekniske anskuelser og sammenhænge.

Lige nu køre mit fyr igen rimelige, jeg er nede og justere anden decimal af og til og sørger for samme forudsætninger for trimmet hver gang. Dvs. at fylde nøjaktigt den mængde piller I der er brugt for at få samme fylde i sneglen og dermed ydelse.

Det er muligtvist nørderi og flueknepperi men når jeg skal/vil trimme kan jeg ko ligeså godt gøre det bedst muligt. Der er jo ingen grund til at måle 100cm hvis jeg alligevel saver på 99 billedligt talt.

Mit problem her er jeg ikke kender sammenhængen og matematikken bag, den skal jeg selv regne ud. Det har jeg så gjort udfra bedste evne, eller mangel på samme.

Hvis jeg drejer på et håndtag er det ikke nok for mig at dreje på det, jeg vil vide hvad der sker og hvorfor.
Det er muligtvist en fejltagelse at antage andre har nogenlunde samme anskuelse.
Personligt mener jeg ikke det er noget som helst værd at vejlede i regulering hvis det enten er på baggrund af plaffen op i luften eller det drejer sig om at rette på den havelåge der hænger.
For næste gang der er noget med fyret er det jo samme problem, ingen ved hvad der sker og vi starter forfra.

Hvis jeg/du mener mine indlæg forvirre mere end de gavner din indsigt er der jo to muligheder. Enten, som jeg foreslår, at se bort fra dem som støj og nørderi, eller at prøve at se på tingene igen og evt. baglens.
Hvad er det der sker og hvorfor?

Det er jo netop, i en teknisk optik, en koncentreret fejl analyse, og når vi ved hvad der sker og hvad der sker ved at dreje på håndtagene, kan vi dreje dem så fejlen elimineres.   
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.