Hej.
Er de en der kan hjælpe med at forklare grafen for siloindhold? For mig ser det ud som der er fejl på et eller andet, men hvad?

På forhånd tak for hjælpen.
Kim
Det er svært at sige om der er fejl når "man" ikke kender setuppet bag, men jeg kiggede på dit billede.
Den graf der viser siloindholdt i kg. ser fornuftig ud, men jeg ved jo ikke om den passer med faktuelt forbrug. Styringen regner ud hvor meget der er tilbage udfra forbrug, og det er mere eller mindre præcist udfra afvejningen og driftform, men passer rimeligt.
Dem anden graf, den der indikerer % og som "flimre" sidst er sjovere ud. Når jeg tjekker mit eget tilsvarende billede står der dog ikke "%" på anden række, men "Silo indhold (cm)" altså den afstand en eventuel måler måler. Nu ved jeg jo ikke om der er en sådan på dit fyr, men hvis der er kan det jo være det er fordi det ikke er en måling i "%" men i stedet i "cm" og det flimmer du ser på grafen er fordi der har været noget der har forstyrret måleren.
Hvis det grafen der flimre indikerer passer med afstanden til pillerne i magasinet passer pengene med at bytte "%" ud med "(cm)" men det er kun skud.
En anden mulighed kunne være en opsætningsfejl i styringen, så det grafen der flimre indikerer ikke er det "den tror" altså at grafen fremkommer som resultat af målingen på en anden indgang end den er er korrekt.
Der er også en mulighed for forståelses fejl, men i så fald er jeg, igen uden kendskab til opsætningen bag, også uforstående over "flimmer" på grafen.