Forfatter Emne: Værkstedspriser  (Læst 165 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline asimonsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Værkstedspriser
« Dato: Maj 18, 2020, 09:13 »
Hej alle
Måske et lidt off-topic, men jeg går ud fra, at de fleste herinde også har biler hoho. Min bil skal snart på værksted, men jeg er meget i tvivl om, hvilket værksted jeg skal vælge grundet de mange forskellige priser. Jeg har lidt svært ved at se, hvad jeg egentlig får for prisen de forskellige steder, og hvad forskellen egentlig er... Nogle der kender et godt værksted nær Kalundborg, som ikke koster det hvide ud af øjnene? Så ville jeg blive glad  O0

Min ven introducerede mig for https://www.autobutler.dk/, som vist nok sammenligner værkstedspriser, men er den side værd at stole på? Måske I har benyttet jer af den.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 3608
  • Respekt optjent: +122/-17
    • mit fyr
Sv: Værkstedspriser
« Svar #1 Dato: Maj 19, 2020, 13:55 »
Auto butler er det værste gas. Jeg har prøvet det og min mekaniker gav et tilbud den vej igennem, det var så blot dyrere end at gå direkte til ham, som han siger, Autobutler skal jo også tjene.
Så hold dig langt væk fra dem.

Værksted er en tillidssag.

Jeg havde en årrække en Mitsubishi som fik service ved AUT. i Holsted... det var meget oppe i medierne at det var meget billigere i tyskland, så jeg suste til Flensborg, uden egentlig at undersøge noget som helst.

100kr var de dyrere i timen... hahaha.. så lærte jeg det. Men havde jeg brugt Mitsubishi i en af de store danske byer, så havde det været billigere, der er nemlig enorm forskel internt i vores lille land.

Tilbage til tillidssag.. Der findes en række billigere "land mekanikere" som kan reparere alle biler, spørgsmålet er jo så hvor skrap han er på lige netop din bil.. det kan godt være at han er billigere, men tager det så dobbelt så længe af fikse en opgave eller problem, så kan det jo blive dyrere end et dyrt værksted.

Personligt har jeg holdt mig til mærkevare værksteder, og bruger nu en "specialist" inden for mit mærke, han havde nemlig ikke udstilling nok til at kunne være autoriseret, da reglerne pludselig ændrede sig.

Men jeg syntes de er rasende dygtige og hurtige, så må jeg jo bare betale regningerne og smile.

Konens bil blev også fikset på mærkeværksted, men da de blev solgt til andre, fandt jeg ud af at det værksted ikke var min kop te, så jeg måtte høre min mekaniker, og de kunne fint fikse konens bil, rustgaranti skulle vi dog selv holde øje med og få fikset på mærkevare værksted..

Det vide ud af øjene..
Jeg har haft bil/biler siden 1993, og billigt er det ikke når man ikke er "gør det selv" mand. der er 2 muligheder, kør til det brækker ned, eller få serviceret efter service skema.
Ulempen med service skema, er at jeg ikke kan få 100% ud af min bil, den skal kun til service hver 30000km, så hvis det er hans vurdering at bremserne ikke kan holde indtil næste gang, så får jeg jo nye lidt tidligere end at de gamle er slidt helt op.
Til gengæld har jeg en bil som jeg ved altid er 100% i orden.

Når jeg vælger værksted, gøres det ud fra en samtale, og her vurderer jeg også værkstedet.
Jeg ønsker ikke et værksted med gulv så rent at man kan slikke det med tungen uden at få olie i munden, men er det en rodet møj bunke så er jeg smuttet.

Jeg har absolut ingen kendskab til værksteder omkring Kalundborg.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html