Interface > Interface til varme systemer

NBE integration i OpenHAB

(1/3) > >>

nXil:
Hej derude.

Jeg har igennem længere tid arbejdet på et integration af NBE styring i OpenHAB.

Jeg er nu nået så langt, at det er på teenage stadiet.

Det er lavet til og kommunikere direkte med en eller flere styring(er) V7, V10 eller V13 på lokal netværk.
Det kan både læse og skrive til styringen.
Planen er en officiel integration, men der er et stykke tid til det sker.

Men hvis der er nogle der er interesseret i, at prøve det, så sige til.
Jeg har selv kun en simple NBE V10 styring med varmtvands prioritering, at teste det på.
Så det ville selvfølgelig være fedt med nogle med lidt mere på, som også kunne teste det.

nXil:
Til de nysgerrige, så ser integrationen sådan ud lige pt.


Dette er kun et udpluk, af de data man kan få ud.
State og substate kommer også til, at vise aktuel status ligesom på cloud og nbe app, i stedet for et ubrugeligt tal.

Her er også et hurtigt eksempel på hvordan det kan se ud i Openhab app.

baggadap:
Hej

Jeg vil meget gerne hjælpe og teste!
Jeg har en V7 styring.

Jeg har rodet med integration til Homeassistant (Hass.io) men er ikke nået længere end til at vise de forskellige data.

Send mig en PB hvis det er lettest den vej.

MVH Mathias

nXil:
Hej Mathias

Det er dejligt at høre.
Jeg har lige et par ting jeg lige skal have fixet, inden jeg deler en js addon fil. Du vil modtage link til denne fil i en PM, da jeg gerne vil have lidt styr på hvem der leger med den.

Ting jeg gerne lige vil have fixet:

* Reconnect on socket timeout bug
* Hardcoded informations
* Output manual control
og muligvis sprogfil til dansk.

Hvis du har brug for hjælp til OpenHAB, kan jeg være lidt behjælpelig over discord.
Jeg er at finde på OpenHAB discord: https://discordapp.com/invite/49BWjpg med nick; nxil.

Jeg er absolut ikke nogen haj til OpenHAB, men har da lært en del ved, at lave denne integration.

Mvh
Søren

nXil:
Hej derude

Her er lige opdatering af nuværende status:

Integrationen har nu fået alle de funktioner jeg havde planlægt og er fuldt funktions dygtig.
Der er selvfølgelig nogle bugs hist og her, nogle benævnelser som skal justeres og der er skal helt sikkert også justeres til på sprogfilerne dansk og engelsk.

Her er et par eksempler på logning og kurver med OpenHAB. Data'en i kurven er absolut ikke noget kønt syn ;)


Her er også lige et hurtigt eksempel på hvordan et interface også kan se ud.


Da der indtil nu ikke har været det store interesse for dette, så er jeg ikke sikker på jeg vil investere det sidste tid, der skal til for det bliver en officiel addon.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version