Forfatter Emne: Styringer med strømmåling.  (Læst 9793 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Styringer med strømmåling.
« Dato: Jul 01, 2020, 14:20 »
Ændring i start sekvens.

Kunne man lave det sådan at styringen lavede en strømmåling et par sekunder inden den begyndte ventilation, eller mens for den sags skyld, og hvis eltænderen så ikke trækker strøm, kunne man gå direkte i "defekt eltænde" i stedet for et opstartsforsøg med piller..

Eller bare en alarm, hvis udgangen til eltænder ikke trækker strøm når det forventes, at man så fik en info besked.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Styringer med strømmåling.
« Svar #1 Dato: Jul 01, 2020, 18:32 »
Ændring i start sekvens.

Kunne man lave det sådan at styringen lavede en strømmåling et par sekunder inden den begyndte ventilation, eller mens for den sags skyld, og hvis eltænderen så ikke trækker strøm, kunne man gå direkte i "defekt eltænde" i stedet for et opstartsforsøg med piller..

Eller bare en alarm, hvis udgangen til eltænder ikke trækker strøm når det forventes, at man så fik en info besked.

På den solvarmestyring jeg pillede ned inden jeg integrerede det hele i min egen styring sidder der en spole der måler strømmen der løber igennem, og derfra udregner forbruget.

Den målespole/måletrafo ser jeg ikke, i hvert fald ikke på V13 så det tænker jeg ikke den ville kunne. 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Styringer med strømmåling.
« Svar #2 Dato: Jul 01, 2020, 19:37 »
Ændring i start sekvens.

Kunne man lave det sådan at styringen lavede en strømmåling et par sekunder inden den begyndte ventilation, eller mens for den sags skyld, og hvis eltænderen så ikke trækker strøm, kunne man gå direkte i "defekt eltænde" i stedet for et opstartsforsøg med piller..

Eller bare en alarm, hvis udgangen til eltænder ikke trækker strøm når det forventes, at man så fik en info besked.

På den solvarmestyring jeg pillede ned inden jeg integrerede det hele i min egen styring sidder der en spole der måler strømmen der løber igennem, og derfra udregner forbruget.

Den målespole/måletrafo ser jeg ikke, i hvert fald ikke på V13 så det tænker jeg ikke den ville kunne.

Okay, så er det måske kun V7 og V10 der kan.. der kan jeg se strømforbruget ganske fint..
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Styringer med strømmåling.
« Svar #3 Dato: Jul 03, 2020, 15:22 »

Okay, så er det måske kun V7 og V10 der kan.. der kan jeg se strømforbruget ganske fint..


Som beskrevet er der ikke umiddelbart en målespole, men der kan jo være det uden jeg kan lure det. En anden ting er vel også at hvis der var en mulighed for denne funktion ville det være "underligt" den ikke er etableret, når den åbentbart er i V7 og V10
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Styringer med strømmåling.
« Svar #4 Dato: Jul 03, 2020, 21:23 »
Nu er metoden med at måle med en spole bare én af de metoder der findes  ;)
...og det er ikke den metode NBE bruger  ;)


Okay, så er det måske kun V7 og V10 der kan.. der kan jeg se strømforbruget ganske fint..


Som beskrevet er der ikke umiddelbart en målespole, men der kan jo være det uden jeg kan lure det. En anden ting er vel også at hvis der var en mulighed for denne funktion ville det være "underligt" den ikke er etableret, når den åbentbart er i V7 og V10
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Styringer med strømmåling.
« Svar #5 Dato: Jul 04, 2020, 09:07 »
Nu er metoden med at måle med en spole bare én af de metoder der findes  ;)
...og det er ikke den metode NBE bruger  ;)




Tjek, men igen er det jo underligt at funktionen ikke er i V13 hvis/når den er udviklet i de andre, hvis det var muligt, men igen, det er kun gætterier.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Styringer med strømmåling.
« Svar #6 Dato: Jul 05, 2020, 21:02 »
Nu er metoden med at måle med en spole bare én af de metoder der findes  ;)
...og det er ikke den metode NBE bruger  ;)




Tjek, men igen er det jo underligt at funktionen ikke er i V13 hvis/når den er udviklet i de andre, hvis det var muligt, men igen, det er kun gætterier.

Jeg gætter ikke.... jeg ved at min V7 kan måle strømmen, og da V10 er næsten helt magen til, så kan den temmelig sikkert også..

Om det er udeladt i nyere styringer aner jeg ikke..

Men som jeg skriver i overskriften, så er denne tråd omhandlende de styringer der HAR strøm måling, og så behøver vi slet ikke bekymre os om dem der ikke har  ;)
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Styringer med strømmåling.
« Svar #7 Dato: Jul 05, 2020, 21:51 »
... og din ide er rigtig fornuftig  ;)
Så den behøver ikke blive slået ihjel af gætterier  ;)

Nu er metoden med at måle med en spole bare én af de metoder der findes  ;)
...og det er ikke den metode NBE bruger  ;)




Tjek, men igen er det jo underligt at funktionen ikke er i V13 hvis/når den er udviklet i de andre, hvis det var muligt, men igen, det er kun gætterier.

Jeg gætter ikke.... jeg ved at min V7 kan måle strømmen, og da V10 er næsten helt magen til, så kan den temmelig sikkert også..

Om det er udeladt i nyere styringer aner jeg ikke..

Men som jeg skriver i overskriften, så er denne tråd omhandlende de styringer der HAR strøm måling, og så behøver vi slet ikke bekymre os om dem der ikke har  ;)
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline vnsinol3

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Styringer med strømmåling.
« Svar #8 Dato: Feb 07, 2022, 02:06 »
determined out that we had announced the date and referred to as nicole upset that we had booked a marriage on her wedding date. we were careworn because amber and her boyfriend were not even engaged, however she and her boyfriend claimed that the

ivy league colleges