Forfatter Emne: Extern snegl  (Læst 1581 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ambolten

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +0/-0
Extern snegl
« Dato: Sep 19, 2020, 19:17 »
Hej

Har fået et problem med min 3 meter extern snegl , den er voldsomt belastet når den køre og den køre tæt på 1/2 omgang retur hver gang den stopper sådan er den i spænd .
Det ser ud som om sneglen midt på er helt ud og klemme på sneglrøret .

Ser også ud som om der er en del smuld i røret men kan det gøre så meget ?

Er der noget jeg ikke er opmærksom på ?
Vh Jesper

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-177
  • Montør NBE
Sv: Extern snegl
« Svar #1 Dato: Sep 20, 2020, 06:57 »
Hej

Har fået et problem med min 3 meter extern snegl , den er voldsomt belastet når den køre og den køre tæt på 1/2 omgang retur hver gang den stopper sådan er den i spænd .
Det ser ud som om sneglen midt på er helt ud og klemme på sneglrøret .

Ser også ud som om der er en del smuld i røret men kan det gøre så meget ?

Er der noget jeg ikke er opmærksom på ?
Vh Jesper

Der sker ikke noget ved at sneglevindingen rør ved røreret.
Men smuldret.
Hvis du har meget smuld så kan løsningen være andre piller  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: Extern snegl
« Svar #2 Dato: Sep 20, 2020, 07:12 »
Hvis den laver for meget smuld og derfor går fast kan en anden løsning være at sætte driften af ekstern snegl op, således den køre færre gange men længerer tid.

Så står den ikke og river pillerne.

Et andet skud kunne være at din trækmotor er blevet for svag så den "ikke rigtigt" kan løfte pillerne, men står og komprimerer dem i stedet.
Så er en træt kondensator et bud på en løsning.


Jeg ville skille hele lortet af og rengøre det hele og se hvad det er det egentligt sker op til.
Eller, stadigt efter rengøring, skifte kondensatoren og sætte minimum dossering til 10g Hvis den står laverer og har køre i somme har den jo rigtigt haft lejlighed til at stå og rive pillerne.

Nogle vil også sige der skal lidt rapsolie på pillerne for at samle smuldet op i sneglen. Jeg har kørt 8,5 tons igennem og aldrig haft smuld med skiftende piller så her er det ikke nødvendigt med et "husmoder trick" for at få fyret til at køre ordentligt.


Endeligt kan din snegl være blevet trukket ud, så er der kun "byt til nyt" 

Eller skift pillerne, om ikke andet for at finde ud af det, med meget stor sikkerhed, ikke gør en forskel.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Extern snegl
« Svar #3 Dato: Sep 20, 2020, 09:37 »
Det er vist ikke gearmotoren der fejler noget siden den kan vride fjedresneglen så meget.  ;)

En bekendt havde samme udfordring men dog ikke pga. smuld, det viste sig at indvendig side af sneglerøret var ru som grovkornet sandpapir, løsningen blev at tømme sneglerøre og smøre indersiden med olie - den proces gentages når samme udfordring melder sig igen, måske om 3-4 måneder.   

Offline Ambolten

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Extern snegl
« Svar #4 Dato: Sep 20, 2020, 12:12 »
Hej igen
Den stod til 5 og ændret den så til 10 men den kunne ikke rigtig komme ud af det dårlige flow .
Den står nu til 25 g og køre faktisk ret godt igen .
Sneglen er den med fast rør

Foreløbig tak for hjælpen

Jesper