Stokerforum

Tips og Tricks => Ønsker til funktioner i chip => Emne startet af: Frank_rasmussen efter Feb 23, 2011, 22:07

Titel: 6 minutters afvejning med interval-kørsel
Indlæg af: Frank_rasmussen efter Feb 23, 2011, 22:07
I senere 'Woody'-chipversioner kører den ekstern snegl et fast antal gram ved hver kørsel. Desuden bruges en menu til at udmåle afvejningsperiodens længde på 6 minutter.

Afvejningen til Autoberegning vil vel formodentlig blive mere realistik og dermed bedre, hvis den forgik med det valgte antal gram pr. kørsel.

Muligvis vil de mange start-stop betyde at afvejningen vil tage længere tid end 6 minutter; men det er vel prisen værd for en bedre afvejning.
Titel: Sv: 6 minutters afvejning med interval-kørsel
Indlæg af: MHES efter Feb 24, 2011, 06:20
Hej Frank,

Jeg er principielt helt enig med dig  ;)
...det giver bare ikke nogen forskel  ;)

Problemet med unøjagtigheden i afvejningen i forhold til "real life" er jo at afvejningen er en konstant kørsel hvorimod "real life" er en serie kortere eller længere kørsler, der giver en svingende dosering pr. tidsenhed, altså i de tidligere versioner af styringen.

Med den faste doseringsmængde er dette problem løst.
Måske er der stadig er misforhold mellem afvejning og "real life", men det er et fast misforhold så det giver ingen sving.

Hilsen
Michael
 
I senere 'Woody'-chipversioner kører den ekstern snegl et fast antal gram ved hver kørsel. Desuden bruges en menu til at udmåle afvejningsperiodens længde på 6 minutter.

Afvejningen til Autoberegning vil vel formodentlig blive mere realistik og dermed bedre, hvis den forgik med det valgte antal gram pr. kørsel.

Muligvis vil de mange start-stop betyde at afvejningen vil tage længere tid end 6 minutter; men det er vel prisen værd for en bedre afvejning.
Titel: Sv: 6 minutters afvejning med interval-kørsel
Indlæg af: Frank_rasmussen efter Feb 26, 2011, 09:51
Med den faste doseringsmængde er dette problem løst.
Måske er der stadig er misforhold mellem afvejning og "real life", men det er et fast misforhold så det giver ingen sving.

I givet fald er det 'faste misforhold' forskellig fra snegl til snegl. Det vil derfor være en fordel at udmåle denne parameter.

PS: Et lettere useriøs argument kunne være at interval-kørslen vil få afvejningen til at lyde avanceret.