Forfatter Emne: Sommerdrift EXT/VVB  (Læst 4912 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FKR

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 21
  • Respekt optjent: +1/-0
Sommerdrift EXT/VVB
« Dato: Jan 19, 2013, 15:59 »
Hej

Jeg har en scotte 16 kw med en V10 styring der er koblet til en trådløs termostat så når der ikke er brug for konstant varme (forår til efterår) tænder scotten kun når der er brug for det, og det virker perfekt, men har dog et par ønske til VVB funktionen.

Var det mulig at lave en funktion der altid bliver lavet varmtvand inden fyret slukker på EXT? altså en VVB dif på 1 grad når der skiftes fra VVB til slukket ext.

Grunde til dette er at af en eller anden årsag er jeg altid så heldig at fyret altid lige er slukket når der skal laves varmtvand og så tænder den jo igen, hvilket jo giver ekstra slid på eltænding, kunne måske også koste lidt piller da den skal varme kedel osv. op 2 gange. (I sommers var det en V6 styring jeg havde)

På V6 styringen havde jeg også problemer med at fyret gik i over temp(tror det er det samme på V10), når den så er færdig med at lave varmt vand, problemet er efter min mening at jeg ikke kan justerer kedel temp under VBB den er altid sat til VBB ønsket temp + 20grader, og når så fyret skifter til normal drift og huset ikke har brug for meget varmen går den i over temp (har set en gang eller to at overkogningssikring er gået), jeg kan naturligvis justere VBB maks effekt ned med vil jo også gerne have hurtigt varmt vand, så hvis jeg kunne ændre kedel temp til ønsket VVB temp+10 tror jeg ikke det var et problem. 

Offline Zarge

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 69
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Sommerdrift EXT/VVB
« Svar #1 Dato: Aug 17, 2013, 08:34 »
Den med at fyret lige efterfylder vvb efter endt rum opvarmning (uanset om det er på tid, eller termostat) vil jeg også meget gerne tilslutte mig! Ser dog hellere at det bliver en "valg mulighed" altså ikke en fast hystrese på "1" som foreslået, men bare en hystrese for sig selv, så man kan sætte eks "normalt" til -15° og "efterfyldning" til -5°.
Når nu fyret er i gang virker det tåbeligt ikke lige at "toppe" vvb op...

På forhånd tak :-)

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1013
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Sommerdrift EXT/VVB
« Svar #2 Dato: Aug 24, 2013, 23:40 »
Hej

Den efterfylder allerede vvb ihvertfald med urstyring
Jeg er ikke klar over om den gør det med ekstern kontakt
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1013
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Sommerdrift EXT/VVB
« Svar #3 Dato: Sep 01, 2013, 08:38 »
Hej

Den efterfylder allerede vvb ihvertfald med urstyring
Jeg er ikke klar over om den gør det med ekstern kontakt

Det har jeg så fundet ud af at den ikke gør så jeg melder mig også i koret der ønsker at den kigger på vvb inden den slukker på ekstern kontakt
« Senest Redigeret: Sep 05, 2013, 22:27 af Bon Scott »
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline kasper

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Sommerdrift EXT/VVB
« Svar #4 Dato: Okt 10, 2013, 10:32 »
Tilslutter mig også ideen om, at den lige efter fylder vvb når EXT slukker fyret.

Offline dingdong

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Sommerdrift EXT/VVB
« Svar #5 Dato: Nov 28, 2013, 05:59 »
Når nu fyret er i gang virker det tåbeligt ikke lige at "toppe" vvb op...