Forfatter Emne: baxi multiheat 1,5 fejl kode A-1  (Læst 167 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Charlie79

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
baxi multiheat 1,5 fejl kode A-1
« Dato: Maj 02, 2024, 16:52 »
Hej

jeg har lige overtaget et hus hvor der er et baxi multiheat 1,5 pillefyr og efter ca 2 måneder så kom fejlen på det (A-1) og den skyd vand ind i fyret, jeg fik en vvsér ud og kigge på det og han

skiftede en sikkerhedsventil inde i fyret som han sagt styrede hvornår der skulle komme vand ind,

da jeg så kom hjem fra job sammen da så var der igen skudt vand ind i fyret og det var fejlkode (A-1)  >:( >:(

Og den ventil som åbner og lukker vand op til den blå vandtank, vvs siden den hele tiden skal være åbne, men ham jeg har købt huset af siger at når tanken er fuld så skal man lukke for den ?? hjælp
 
Er der nogle som kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre og det kan være ??  :-\

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 123
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: baxi multiheat 1,5 fejl kode A-1
« Svar #1 Dato: Maj 02, 2024, 21:59 »
træls

flere ting er kan være galt her..

ventilen behøver ikke at være fejl på den gør det den skal..

hvis der er monteret manometer der viser om der er tryk på vandet,må man vist lukke hanen...ellers ikke...mener jeg

blev bunden af fyret drænet for vand ved unbrakoboldten ellers står der vand i blæserkassen der så forstyrer underluften..

lyser driftformsknapen?


Offline Charlie79

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: baxi multiheat 1,5 fejl kode A-1
« Svar #2 Dato: Maj 04, 2024, 12:08 »
Hej Thy

Jeg ved ikke om det her billede kan sige dig noget ?

Men første gang kom der meget vand ind i fyret, og anden gang ikke så meget vand men jeg kunne se og mærke på de træpiller som var derinde at de var blevet våde.

Men jeg forstår bare ikke for ved en A-1 fejlkode, der står jo at der ikke har været varmt nok (95 c) i over 30 min, så hvorfor skyder den så vand ud ?? ved du det ?




Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 123
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: baxi multiheat 1,5 fejl kode A-1
« Svar #3 Dato: Maj 04, 2024, 16:16 »
ja den skal tømmes i luftkassen ved unbrakoboldt

vi ku lige snakke sammen på tlf   flere ting spiller ind på A-1