Forfatter Emne: hjælp scotte slukker og tænder selv  (Læst 4469 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kmck

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
hjælp scotte slukker og tænder selv
« Dato: Dec 02, 2008, 12:12 »
min scotte har ellers kørt uden problemer i et par år,men er nu begynt at tænde og slukke selv.
når den slukker er det et halv sek så tænder den igen, med fuld opstart, chippen der sidder i er en sct 4.00 100 trin
når jeg sætter min 2 trin chip i kører den uden problemer

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: hjælp scotte slukker og tænder selv
« Svar #1 Dato: Dec 02, 2008, 17:05 »
min scotte har ellers kørt uden problemer i et par år,men er nu begynt at tænde og slukke selv.
når den slukker er det et halv sek så tænder den igen, med fuld opstart, chippen der sidder i er en sct 4.00 100 trin
når jeg sætter min 2 trin chip i kører den uden problemer

Hej

Det er bare et gæt, men har du prøvet at tjekke at den ledning der er sat på forbindelsen "kontakt" på printet. Evt. skru den af og sæt den på igen, hvis den skulle sidde løst.

Det er et gæt, men jeg kunne forestille mig at det du skriver kunne ske, hvis den sidder løst.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Sonata

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 50
  • Respekt optjent: +2/-0
    • Fyrdata
Sv: hjælp scotte slukker og tænder selv
« Svar #2 Dato: Dec 02, 2008, 18:22 »
Hvad mener du med "fuld opstart"? Er det med eltænding og hele baduljen?
Er du helt sikker på, at den slukker - dvs. det er ikke kun blæseren, der stopper pga. skidt/slid/løs forbindelse?

Hvis ja til ovenstående, så kan jeg ikke rigtig få det til at stemme med, at den kun er "død" i et halvt sekund. Så burde der jo stadig være ild i herden, og så bør den vel bare køre videre uden optænding. Ligeså vil den vel kun starte igen med det samme, hvis temperaturen er under setpunktet minus evt. pausedifference. Så der er et eller andet lusket, synes jeg - især når en anden chip løser problemet. Men jeg er ikke 112% inde i Scottens virkemåde, det skal indrømmes.

Og ja, ovenstående er også rent gætteri, men mere rækker det ikke til efter en lang arbejdsdag :-)
Mvh
   Tom

Offline kmck

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: hjælp scotte slukker og tænder selv
« Svar #3 Dato: Dec 02, 2008, 21:14 »


Den blinker som om man slukker/tænder på kontakten.
 Derefter starter den op med at vise programstart,  tager piller ind som om det var en normal opstart (indtag på ca 8 sek,)og tænder på eltænder men slukker igen fordi der er ild i pillerne.  Fortsætter med at brænde men nu er der jo så dobbelt konfekt af piller. Jeg har ikke styr på hvor ofte den gør det.

Der er ingen løsforbindelse det er tjekket og desuden ville det jo ikke gøre nogen ændring når man sætter en anden chip i.

Så ja det er noget luske ved det.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: hjælp scotte slukker og tænder selv
« Svar #4 Dato: Dec 03, 2008, 17:22 »
Hej,

Kunne godt tyde på en fejl ved chippen eller dens forbindelse til soklen, også set i lyset af at montering af en anden chip fjerner problemet.
Check lige at alle ben på chippen har ordentlig forbindelse, ellers er det nok en ny chip.

Hilsen
Michael



Den blinker som om man slukker/tænder på kontakten.
 Derefter starter den op med at vise programstart,  tager piller ind som om det var en normal opstart (indtag på ca 8 sek,)og tænder på eltænder men slukker igen fordi der er ild i pillerne.  Fortsætter med at brænde men nu er der jo så dobbelt konfekt af piller. Jeg har ikke styr på hvor ofte den gør det.

Der er ingen løsforbindelse det er tjekket og desuden ville det jo ikke gøre nogen ændring når man sætter en anden chip i.

Så ja det er noget luske ved det.
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html