Forfatter Emne: Hjælp til justering af pillefyr nær Herning  (Læst 1986 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline axelgaard

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Hjælp til justering af pillefyr nær Herning
« Dato: Mar 11, 2022, 22:32 »
Hejsa

Jeg har et black star pillefyr med Woody brænder, og er lidt ny i denne verden.

Har netop skiftet til nogle andre træpiller, og føler at fyret sluger lidt for mange piller. Når jeg kigger ned til brænderen, er flammen også ret voldsom i forhold til normalt.

Jeg har lavet afvejning i forbindelse med pilleskifte, men ellers intet gjort.

Er der mon en i Herning området, som kunne have lyst til at kigge forbi og hjælpe mig med justering af brænderen og lære mig hvordan jeg fremover selv gør dette, mod en lille skilling?

Mvh
Mark


Offline John Doe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 126
  • Respekt optjent: +11/-4
    • Mit fyr
Sv: Hjælp til justering af pillefyr nær Herning
« Svar #1 Dato: Mar 12, 2022, 05:39 »
Ring til Allan fra Hedestoker, han er en rigtig flink fyr.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4449
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Hjælp til justering af pillefyr nær Herning
« Svar #2 Dato: Mar 12, 2022, 06:35 »
Der er ikke så meget i det, man skal bare følge manualen.

Afvej piller
Indtast resultatet i autoberegneren, som skal stå til "ja"
Justering af luft 10%--50%--100%

Jeg kører ikke rundt, men du er velkommen i mit fyrrum hvor jeg kan vise dig det, det er godt nok i 6683, men der er også en række YouTube videoer der kan give en ide om hvad der sker.

Start med 10% og giv så meget luft at det er meget magert, og tag så langsomt luften fra, når du mener 10% er perfekt lukker du låget og venter ½ time, hvis det stadig brænder som før, og ser ud til at det kan brænde evigt så videre til 50% og 100%

Det er ikke så pokkers svært, du har kun luften at lege med, pille doseringen klarer autoberegneren, og man kan kun prøve med lidt mere og lidt mindre luft og se hvad der er bedst.

Du kan godt ringe efter service, men det er ret dyrt, der var et NBE optima besøg med da jeg fik fyret i 2009, men ham der kom vidste ikke alverden om teknikken, og jeg måtte til at indstille fyret forfra da han var gået.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Hjælp til justering af pillefyr nær Herning
« Svar #3 Dato: Mar 13, 2022, 22:50 »


Du kan godt ringe efter service, men det er ret dyrt, der var et NBE optima besøg med da jeg fik fyret i 2009, men ham der kom vidste ikke alverden om teknikken, og jeg måtte til at indstille fyret forfra da han var gået.

Samme oplevelse her, dog med en V13 der viste NBE`s mand heller ikke alverden om indstillingerne. Faktisk så lidt han ikke ville justere på det,  så det var en meget dyr rengøring og snak, men heldigtvist var han flink.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.