Forfatter Emne: 4,99j  (Læst 2783 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lastyle

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
4,99j
« Dato: Okt 10, 2010, 22:39 »
Hej alle  :D

Var til det fantastisk forrygende arrangement ved NBE, i lørdags. Hatten af for god service, medarbejdere der vidste, hvad de snakkede om, og sidst men ikke mindst: Maden. De sandwich skrev historie :P Så en fantastisk dag, for os pilfingre, der gerne vil lure et par tricks af ;)
Jeg selv, og min nabo benyttede naturligvis også muligheden, for at få opdateret chippen, til vores styringer. Alt gik vel for min, mens min nabos måtte have en ny chip, da hans var for gammel til at kunne kommunikere med pcèn. Ny chip blev fundet frem, og sat i med ny data.....uden beregning... igen service til fingerspidserne ;D
Efter en vellykket dag vendte vi hjem, og så skulle den "nye" styring testes. Min egen kørte perfekt, men min nabos havde en væsentlig forandring. Den starter godt nok op med eltænding, men sneglen tager overhovedet ingen piller ind i opstartsfasen. I menuen står den rigtigt nok, med optændingsmængde, men sneglen kører overhovedet ikke ??? Tager vi en håndfuld piller og smider i skakten, bliver de fint antændt, og så kører det hele som det skal, på almindelig drift. Det er altså kun ved optænding, den driller.
Gode ideer, inden jeg kontakter NBE???????? :D
Scotte 24kw,- nu med Woody 6,50 chip, Tasso b3 kedel, Solfanger-50 vaccumrør
Opvarmer 140m2
Forbrug træpiller: 6 ton

Offline Jannich

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 442
  • Respekt optjent: +41/-5
    • NBE
Sv: 4,99j
« Svar #1 Dato: Okt 11, 2010, 04:32 »
Hej alle  :D

Var til det fantastisk forrygende arrangement ved NBE, i lørdags. Hatten af for god service, medarbejdere der vidste, hvad de snakkede om, og sidst men ikke mindst: Maden. De sandwich skrev historie :P Så en fantastisk dag, for os pilfingre, der gerne vil lure et par tricks af ;)
Jeg selv, og min nabo benyttede naturligvis også muligheden, for at få opdateret chippen, til vores styringer. Alt gik vel for min, mens min nabos måtte have en ny chip, da hans var for gammel til at kunne kommunikere med pcèn. Ny chip blev fundet frem, og sat i med ny data.....uden beregning... igen service til fingerspidserne ;D
Efter en vellykket dag vendte vi hjem, og så skulle den "nye" styring testes. Min egen kørte perfekt, men min nabos havde en væsentlig forandring. Den starter godt nok op med eltænding, men sneglen tager overhovedet ingen piller ind i opstartsfasen. I menuen står den rigtigt nok, med optændingsmængde, men sneglen kører overhovedet ikke ??? Tager vi en håndfuld piller og smider i skakten, bliver de fint antændt, og så kører det hele som det skal, på almindelig drift. Det er altså kun ved optænding, den driller.
Gode ideer, inden jeg kontakter NBE???????? :D

Hej
Tak for besøget , det var rigtigt dejligt, så mange havde fundet op til os  :D

Vdr. manglende opstarts portioner,
så husker chippen om den har givet en opstarts portion,
hvis chippen var i en styring oppe ved os og fik lov til at give en opstarts portion ,
husker chippen det, hvis den bliver afbrudt i en optænding.
chippen ved ikke den kommer på en ny brænder, så derfor mangler opstarts portionen første gang.
næste gang skal den nok give piller til optænding.

det er en funktion der er lavet for at undgå overfyldning ,
når man roder med fyret , og måske får afbrudt en 3-4 optændinger,
med rigtig mange piller i herden bagefter.

Det kan give anledning til røggas eksplosioner  ;D

Mvh Jannich


250 m2 træhus med 2000l opvarmet ude SPA :-)
Pillefyr:
RTB 10kW
Solvarme:
300l solvarme tank 8x30 vakuum fanger.
Solcelle system:
40x280 WP + 2 x 3000 watt goodwe inverter.
Installeret aug. 2012
Online data: http://stokercloud.dk/dev/rtb.html
http://solarcloud.dk/jannich.html

Offline Knækker

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: 4,99j
« Svar #2 Dato: Okt 22, 2010, 09:44 »
Jeg har samme problem med chippen fra åbent hus. Selvom jeg slukker og tænder vil den ikke starte med at give piller til optænding. heller ikke efter f1 fejl.

Offline lastyle

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: 4,99j
« Svar #3 Dato: Okt 22, 2010, 12:20 »
Hej Knækker...

Send en email til Jannich, med navn og add., samt om det er en Woody eller Scotte, og du får en ny chip tilsendt. Der er en "bug" i programmet fra åben hus, og det er den der laver balladen. Min nabo fik en ny i, og nu kører det hele som en drøm igen... ;)

Mvh. Lars
Scotte 24kw,- nu med Woody 6,50 chip, Tasso b3 kedel, Solfanger-50 vaccumrør
Opvarmer 140m2
Forbrug træpiller: 6 ton