Forfatter Emne: Trådløs igen  (Læst 5189 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Svaleb

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 52
  • Respekt optjent: +1/-0
Trådløs igen
« Dato: Okt 31, 2012, 17:28 »
Jeg har i nogle år haft trådløs forbindelse til min styring med det gamle modem system. Det er nu gået ned og jeg ville så anskaffe det nye bluetooth system fra hedestoker. De oplyser at det er i restordre med ukendt leveringstid. Er der nogen der ligger inde med et sæt de ikke bruger.
Eller kan Jens hjælpe ??
Er der et andet system ?
Og var der noget med et datalagrings modul eller er det stadig kun PI ?
Jeg måttte ombytte min styring fra 4 til 6 og er lidt på herrens mark uden at kunne følge med i data. Jeg er bange for at det vil give problemer uden D-led. Ville gerne have haft en 10 men det kunne ikke lade sig gøre.
Carl Erik
Biocomfort 24 (16) kw ver. 4.99f, Rocca p30-7, Trækstabilisator, interface

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Trådløs igen
« Svar #1 Dato: Okt 31, 2012, 18:59 »
Hej Carl Erik,

Den trådløse forbindelse kan jeg ikke hjælpe dig med, men...
...du kan glæde dig over at du så absolut ikke har brug for det gamle D-led  ;)

Det har ingen berettigelse i langsomme systemer som et varmeanlæg, og da slet ikke på en tung støbejerns klods af en Roca kedel  ;)

Du vil klare dig fint (faktisk bedre) uden D-leddet.

Hilsen
Michael
 
Jeg har i nogle år haft trådløs forbindelse til min styring med det gamle modem system. Det er nu gået ned og jeg ville så anskaffe det nye bluetooth system fra hedestoker. De oplyser at det er i restordre med ukendt leveringstid. Er der nogen der ligger inde med et sæt de ikke bruger.
Eller kan Jens hjælpe ??
Er der et andet system ?
Og var der noget med et datalagrings modul eller er det stadig kun PI ?
Jeg måttte ombytte min styring fra 4 til 6 og er lidt på herrens mark uden at kunne følge med i data. Jeg er bange for at det vil give problemer uden D-led. Ville gerne have haft en 10 men det kunne ikke lade sig gøre.
Carl Erik
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Trådløs igen
« Svar #2 Dato: Nov 01, 2012, 09:46 »
Jeg har i nogle år haft trådløs forbindelse til min styring med det gamle modem system. Det er nu gået ned og jeg ville så anskaffe det nye bluetooth system fra hedestoker. De oplyser at det er i restordre med ukendt leveringstid. Er der nogen der ligger inde med et sæt de ikke bruger.

Hej Carl Erik

Hvad er der sket med de gamle? Nogle gange kan det hjælpe at slukke dem helt, tænde dem tæt på hinanden og så flytte dem fra hinanden igen.

Ellers er der dette skriv fra http://stokerkontrol.dk/index.php?page=faq&lang=dk, jeg tror ikke det berører dig, men tjek alligevel at du ikke har de versioner der er berørt:

Mine trådløse modems virker ikke?
Hvis du har chip version 6.x samt StokerKontrol 1.78 eller højere, så er der desværre problemer med den trådløse kommunikation. For at undgå problemer kræves StokerKontrol 2.0 samt program chip 6.15 eller højere. Hvis du har en chip ældre end 6.15, skal du benytte StokerKontrol 1.77 for at få det til at fungere. Husk at genstarte begge trådløse modems (tag strømmen) efter du har installeret 1.77.
Dette gælder kun trådløse modems fra ATC, andre trådløse modems fungerer fint.
Chip version 4.x herunder 4.99 er ikke berørt at problemet.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Svaleb

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 52
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Trådløs igen
« Svar #3 Dato: Nov 01, 2012, 16:58 »
Hej Michael og Jens

Til Michael
Ja, jeg håber da at det vil køre fint. Jeg har tidligere prøvet at køre uden D-led i vers. 4xx det kunne ikke lade sig gøre. Nu må vi se jeg har ikke noget alternativ.
Til Jens
Jeg ved ikke hvad der er sket med dem det ene er helt "dødt". Jeg klarede mig igennem sidste sæson uden stokerkontrol og med en styring der kørte på pumperne i forventning om at den nye 10er kom på banen. Jeg har nu haft brænder og styring til eftersyn og styringen kunne ikke reddes. Og da jeg jo skal fyre var jeg nød til at sige jatak til en 6er.
Jeg forsøgte at bytte om på modemmerne og bytte om på strømforsyningerne og den ene vil ingenting og mulig vis er der også fejl på den ene strømforsyning.
Hvad er der af muligheder for trådløs hvis man ikke kan få disse bluetoth ?
Og på et tidspunkt skrev du noget om dataopsamling modul hvordan går det ?
Jeg kan ikke lige huske hvilken version jeg har af stokerkontrol jeg har den på en anden pc der "plejede" at køre men det er nok et år siden jeg har set til den.
Havde jeg dataopsamling ville jeg nok bruge min daglige.
Venlig hilsen
          Carl Erik
Hvad er der af muligheder hv
Biocomfort 24 (16) kw ver. 4.99f, Rocca p30-7, Trækstabilisator, interface