Den gl styring leverede aske, men den nye KAB lægger udbrændte piller, ikke som fin aske men "knolde" som kan knuses med fingrene og derved pulveriserer til sort pulver. Det er vel nærmest kulstøv.
Asken skal helst ligene lyst kaffegrums/ det kakaopulver soft ice vendes I. Hvis den er sort får forbrandingen for lidt luft.
Det kan en O2 sonde ikke, i hvert fald på et BS+ korrigere for. Der skal indstilles noget alligevel, men O2 niveauet giver en ide om forbrandingen, omend der også er forskel på hvad det skal ligge på.
De piller jeg har 10 tons af laver flot aske men skal have noget mere luft f.eks.
Jeg har en tanke om at det ikke er helt effektivt? Jeg har justeret blæseren op, og tid ml brændelsfremføring er også justeret op.
Sort aske er ikke godt. Der findes beskrivelser af hvordan flammen bør se ud, dem kan du sikkert finde. Et fif til indstillinger, der dog tager laaaaannngggggg, tid er kun at pille ved EN ting af gangen og lade det køre så længe du kan se resultater i forhold til før.
Huset er nyisoleret for 10 år siden med papiruld i ydervægge og lofter. 2 etager med 150 kvm beboelse, nye vinduer på 1.sal + 700l solvarme tank. Jeg har ikke lige værdierne present, men de kommer. Er der nogen som kan se om der er noget der er helt skævt?
Det giver ingen ide om forbrug, hvor mange teenagepiger går i bad?
700L solvarmetank? Den holder fyret forhåbentligt ikke varm?
Tanken er iøvrigt ligemeget, det er størrelsen af paneler og retningen på dem der siger noget om ydelsen.
Tilbage til O2 føleren til dit fyr. Find et billede af den og brug google image finder. Det kan nemt give en ide om hvad det er for en sonde for vi er helt enige om de priser der forlanges for disse sonder her i dk er helt tossede.
Jeg testede lige den føler der sidder i BS+ eren. Det tog ikke lang tid at finde ud af den umiddelbart har en del familie i Frankrig, sidder i et utal at Franske æsker og kan købes på bildeleshop for under 300kr.