Forfatter Emne: Kalibreringsproblemer Scotte 4.99g  (Læst 3163 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aaloeb

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Kalibreringsproblemer Scotte 4.99g
« Dato: Aug 07, 2010, 21:13 »
Hej.
Endelig har jeg fået monteret min iltstyring, men jeg kan ikke få den kalibreret, og der er jo ikke meget hjælp at hente i nbe's manualer. Efter at have monteret chip og lamba sonde har jeg sluttet strømmen til og ladet tyret stå i10 minutter. Derefter gik jeg i c2, hvor tallet 50 blev vist. Derefter ved jeg ikke, hvad jeg skal. Jeg har prøvet trykket på SET og pil op og ned, men lige meget, hvad jeg gør kan jeg ikke ændre parameteren i c1, så på en eller anden måde må jeg jo ikke have fået den kalibreret. Skulle der være en eller anden, der kan forklare mig, hvordan jeg gør, så jeg kan forstå det :)
I øvrigt, når jeg går ind i den skjulte menu, var det ikke a1 jeg fik vist men et L og et tal omkring 100.
I øvrigt er der strøm på lambda sonden hele tiden? Også når fyret er sukket på sommerstyringen? Eller skal strømmen være helt afbrudt for at fjerne strømmen fra lambda sonden.
På forhånd tak
Poul

 

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Kalibreringsproblemer Scotte 4.99g
« Svar #1 Dato: Aug 08, 2010, 07:37 »
Hej Poul,

For at få ilt-styring til at fungere skal man gøre følgende:
 - Montere ilt-chip
 - Montere lambda sonde
 - Kalibrere lambda sonde
 - Slå ilt-styring til

Det ser ud til at du er nået til punkt 3 - Kalibrere lambda sonde.
For at lave en kalibrering, skal lambda sonden have lov at varme op (min. 10 minutter) og den skal være i fri luft (altså ikke påvirket af røggasser).
Når ovenstående er OK, går du til punkt C2 i den skjulte menu og trykker SET
Styringen vil så kalibrere lambda sonden, og når det er slut, kan du ændre parameter C1 til værdien 0=OFF, 1=vis ilt, 2=ilt-styring ON

Mht. til strøm på lambda sonden, så er det rigtigt at der er strøm på varmelegemet hele tiden, med mindre at du slukker for 230 VAC.

Hilsen
Michael

Hej.
Endelig har jeg fået monteret min iltstyring, men jeg kan ikke få den kalibreret, og der er jo ikke meget hjælp at hente i nbe's manualer. Efter at have monteret chip og lamba sonde har jeg sluttet strømmen til og ladet tyret stå i10 minutter. Derefter gik jeg i c2, hvor tallet 50 blev vist. Derefter ved jeg ikke, hvad jeg skal. Jeg har prøvet trykket på SET og pil op og ned, men lige meget, hvad jeg gør kan jeg ikke ændre parameteren i c1, så på en eller anden måde må jeg jo ikke have fået den kalibreret. Skulle der være en eller anden, der kan forklare mig, hvordan jeg gør, så jeg kan forstå det :)
I øvrigt, når jeg går ind i den skjulte menu, var det ikke a1 jeg fik vist men et L og et tal omkring 100.
I øvrigt er der strøm på lambda sonden hele tiden? Også når fyret er sukket på sommerstyringen? Eller skal strømmen være helt afbrudt for at fjerne strømmen fra lambda sonden.
På forhånd tak
Poul

 
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline aaloeb

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Kalibreringsproblemer Scotte 4.99g
« Svar #2 Dato: Aug 08, 2010, 09:55 »
Hej Michael.
Tak for dit hurtige svar. Jeg har sådan set gjort som du beskriver. Så det eneste spørgsmål jeg har er, hvor lang til skal der fra at jeg har trykket SET i c2 og indtil styringen har kalibreret, og hvordan kan jeg se, at den har gennemført kalibreringens proceduren Jeg har blot trykket set og gået tilbage til c1 for at indstille til VIS eller Iltstyringe, og det har jeg altså ikke kunnet få til at virke.
MVH
Poul

Offline aaloeb

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Kalibreringsproblemer Scotte 4.99g
« Svar #3 Dato: Aug 12, 2010, 21:28 »
Det viste sig at det var operationsforstærkeren, der ikke virkede. Nu har jeg fået en anden, så er problemet løst.
mvh
Poul