Forfatter Emne: kompressorrens  (Læst 8121 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: kompressorrens
« Svar #15 Dato: Jan 19, 2014, 10:10 »
Men skulle man ikke kunne sætte den til at vente 270 sekunder og så skyder den af. Derefter burde den starte op igen, da der jo så ikke er noget lys.

Men hvis det er bøvlet, bruger jeg bare urstyring og prøver at sætte kompressorrens til igen.

Det er her du skal beslutte dig.
Vil du have den til at give et lille pift over bunken, eller skal den blæse alt væk ?
Skal den blæse alt væk skal den vente 270 sek. hvor den ikke tilføre piller.
Derefter blæser den i 2.85 sek. = det meste /alt på herden er væk.
Blæser bør stå på 100%, sådan at der ikke skydes aske ned i blæseren.
Skal den kun give et pift, så kort ventetiden ned til måske 30 sek. og kompressor tiden til 0.4 sek

Hej michael
Ovenstående passer ikke. Blæser er det tal som blæseren kører med i de 270 sekunder. Blæseren går altid på 100% 5 dekunder før kompressor skyder. Jeg kører min blæser på det samme som 50% indstillingen.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: kompressorrens
« Svar #16 Dato: Jan 19, 2014, 10:18 »
Ja, nu har jeg prøvet at slukke fyret ned, sætte KG = 15. Men hver gang jeg så vil starte fyret skriver den komp. rens og tæller ned, skyder kompressor af, men starter ikke fyret op.
Lettere irreterende.
Jeg ville så prøve med urstyring. Men lige meget hvad, hvis KG står på andet end NEJ, Tæller den ventetiden ned, skyder kompressor af og der sker ikke mere.
Nu har jeg sat urstyring på og mens fyret var i drift har jeg sat KG = 999. Nu håber jeg at den vil makke ret ellers ved jeg ikke. Så bliver det måske manuel kompressorrens :(

Jeg tror det er kedel temperaturen der er problemet. Når den er for høj, mener jeg den starter op med en rens og så tror jeg den starter herefter.

Dine tal med 270sekunder tror jeg skulle virke, jeg har kørt med 270-285sek og det virker fint. Det som der skal ske er at lyset forsvinder ca 100sekunder før den blæser kompressoren, så vil den gå næsten direkte i opstart efterfølgende. (120 sekunder uden lys, så laver den optænding). Blæseren har jeg haft sat til det samme som indstillingen på 50%, det er allround, da den jo faktisk skulle forsætte på samme blæs, som kedel ydelsen inden rensen starter.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline nekkos

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 124
  • Respekt optjent: +2/-0
    • OokayY
Sv: kompressorrens
« Svar #17 Dato: Jan 19, 2014, 11:36 »
Jeg var ude 07:15 og checke om det virkede. Det gjorde det. Den talte ned, 270 sek, skød kompressor af og urstyringen startede fyret 15 minutter efter igen. Så nu tror jeg den er der.
Scottte / blackstar 16 KW. ver 6.73
Kompressorrens
Trækstabilisator
110 Liter varmtvandsbeholder, vølund
245 m2

Offline nekkos

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 124
  • Respekt optjent: +2/-0
    • OokayY
Sv: kompressorrens
« Svar #18 Dato: Jan 19, 2014, 18:21 »
klokken 19:00 = ingen rens efter stop ved hjælp af urstyring :(.

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor jeg ikke kan starte fyret når jeg sætter et antal kilo i under komp.rens KG ?. Det tæller ned, skyder af, men starter efterfølgende ikke fyret.
Scottte / blackstar 16 KW. ver 6.73
Kompressorrens
Trækstabilisator
110 Liter varmtvandsbeholder, vølund
245 m2

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7556
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: kompressorrens
« Svar #19 Dato: Jan 19, 2014, 18:24 »
klokken 19:00 = ingen rens efter stop ved hjælp af urstyring :(.

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor jeg ikke kan starte fyret når jeg sætter et antal kilo i under komp.rens KG ?. Det tæller ned, skyder af, men starter efterfølgende ikke fyret.

Er fyret koldt nok til ny opstart ?
( Kedel temp minus diff. under )
« Senest Redigeret: Jan 19, 2014, 18:24 af michael f »
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline nekkos

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 124
  • Respekt optjent: +2/-0
    • OokayY
Sv: kompressorrens
« Svar #20 Dato: Jan 19, 2014, 18:54 »
Aha. Der var måske noget. Måske jeg skal vente på kedel temp falder under temp-diff. Det vil jeg prøve imorgen :)
Lidt det hjemmeteori er inde på, ser jeg nu  ::)
« Senest Redigeret: Jan 19, 2014, 18:55 af nekkos »
Scottte / blackstar 16 KW. ver 6.73
Kompressorrens
Trækstabilisator
110 Liter varmtvandsbeholder, vølund
245 m2