Forfatter Emne: Iltstyring - niveau hopper og danser  (Læst 7174 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7554
  • Respekt optjent: +224/-179
  • Montør NBE
Sv: Iltstyring - niveau hopper og danser
« Svar #15 Dato: Feb 14, 2017, 19:51 »
Korrektions tallene må gerne være 100 eller tæt på  :)
Er de langt fra, ja så er det tid at finde årsagen.

De korrektionstal man kan se ved at klikke på styringsversion i cloud v1, er det et gennemsnit over tid? Og hvis ja, hvor lang tid. Hvor tæt er tæt på og hvor langt er langt fra?

En anden ting, hvad er jeres "opdateringstid" i iltstyring?

Tæt på er 100, langt fra er 90
Min opdaterings tid er 30 sek.
Er tiden for lille, finder styringen ikke et stabilt leje.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Iltstyring - niveau hopper og danser
« Svar #16 Dato: Feb 15, 2017, 07:37 »
Korrektions tallene må gerne være 100 eller tæt på  :)
Er de langt fra, ja så er det tid at finde årsagen.

De korrektionstal man kan se ved at klikke på styringsversion i cloud v1, er det et gennemsnit over tid? Og hvis ja, hvor lang tid. Hvor tæt er tæt på og hvor langt er langt fra?

En anden ting, hvad er jeres "opdateringstid" i iltstyring?

Korrektionstallene er pilledoseringen og de justeres med en PI regulator, så gennemsnit over tid? jeg ville måske heller kalde det akkumuleret behov.

Tidligere i tråden skrev MHES sine PI tal, med lidt forklaring. Stilles disse Ilt PI til standard tal, er styringen meget langt tid om at akkumulere pille doseringen, da denne bliver modarbejdet af blæser reguleringen.
« Senest Redigeret: Feb 15, 2017, 07:55 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline thode

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 177
  • Respekt optjent: +2/-1
Sv: Iltstyring - niveau hopper og danser
« Svar #17 Dato: Feb 15, 2017, 08:50 »
Korrektionstallene er pilledoseringen og de justeres med en PI regulator, så gennemsnit over tid? jeg ville måske heller kalde det akkumuleret behov.
Fint, den køber jeg
Tidligere i tråden skrev MHES sine PI tal, med lidt forklaring. Stilles disse Ilt PI til standard tal, er styringen meget langt tid om at akkumulere pille doseringen, da denne bliver modarbejdet af blæser reguleringen.
Jeg synes godt nok det er lidt svært at lure hvad der foregår, når der er en PI regulator for både blæser og pilledossering der kører på samme tid

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Iltstyring - niveau hopper og danser
« Svar #18 Dato: Feb 15, 2017, 09:07 »

Jeg synes godt nok det er lidt svært at lure hvad der foregår, når der er en PI regulator for både blæser og pilledossering der kører på samme tid

Det er det også!

Og af samme grund og så fordi jeg har en opfattelse af at det ikke rigtig fungere i praksis, har jeg ingen I (altså I=0) i Blæser justering og en meget lille P i pille justering.

MHES har skrevet lidt det samme i hans forklaring, måske bare lidt mere let læseligt
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt