Forfatter Emne: !!!PROBLEMER MED NETVÆRKSFORBINDELSE!!!  (Læst 2086 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Richo Brems

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
!!!PROBLEMER MED NETVÆRKSFORBINDELSE!!!
« Dato: Apr 01, 2021, 09:57 »
Hej Pillefyrskamerater :)

JEG ER MEAG FRUSTRERET!!!

Måske husker nogen mit opslag for et par uger siden hvor jeg beskrev at jeg havde fået problemer med at min V10 styring nægter at gå på nettet, på trods af at alt andet i huset fungere ubeklageligt , og på trods af at det har fungeret ubeklageligt i ca. 7 år uden et eneste udfald.

Jeg synes jeg prøvede ALT!!

Afbrudt strøm til router i 1,5 time, og tændt igen
Afbrudt strøm til styring i 1,5 time, og tændt igen
Udskiftet netværkskablet
Afprøvning af andre udgange i routeren
Sat andre enheder til med samme kabel ude ved fyret (De fungere ubeklageligt)

INTET Har hjulpet. Underligt er det dog at ca 2 gange i døgnet, kommer den (meget kortvarigt) på. Lang tid nok til at den i stokercloud kan opdatere de sidste nye driftstal. Aktuel fremløbstemp. Kg tilbage i pilletanken osv. Lynhurtigt er den koblet af igen.

Set i lyset af alle de ting jeg havde prøvet, nåede jeg frem til at det IKKE var mit netværk der var noget galt med, men det måtte være styringen. Eftersom at man ikke kan støve en V10 styring op nogen steder besluttede jeg (Med blødene hjerte) at ofre min V10 styring og købe en V7 i stedet, da jeg synes V13 er for dyr.
Så nu har jeg brugt 3000,- på en ny styring, og 2000,- til en mand for at sætte den på.... OG PROBLEMET ER DER STADIG!!!!!!!!

Jeg er næsten parat til bare at købe en varmepumpe i stedet  ;)

Hvad i alverden sker der for det her? Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.







Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: !!!PROBLEMER MED NETVÆRKSFORBINDELSE!!!
« Svar #1 Dato: Apr 01, 2021, 12:07 »
Når fejler stadig er der på den nye styring, er jeg 99,99% sikker på at det er netværkskablet, din router eller net-udbyder, hvert fald noget i netværkssystemet.


Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: !!!PROBLEMER MED NETVÆRKSFORBINDELSE!!!
« Svar #2 Dato: Apr 01, 2021, 19:48 »
En anden mulighed, om end den er usandsynligt lille, er at der er problemer i den anden ende.

Usandsynligt lille, nærmest utænkeligt lille, fordi der jo altid er totalt tyr på tingene i den anden ende og koderne er fuldstændigt fejlfrie. 

Altså at stokercloud har problemer med at modtage data.

Det bygger jeg på at min forbindelse har været helt stabil siden jeg fik ordentlig jord på fyret (igen) og/eller vendt fase/nul rigtigt.

Den sidste tid har der været lange perioder hvor data er en lang streg på graferne, og fyret meldes af og til ikke online.
I mit tilfælde er det sikkert fordi jeg har rodet med tingene, og det er faktisk rigtigt nok. Jeg har lige skilt mit solvarme af, men det hænger ikke på fyret og har intet med hinanden at gøre.

Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Richo Brems

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: !!!PROBLEMER MED NETVÆRKSFORBINDELSE!!!
« Svar #3 Dato: Apr 02, 2021, 19:48 »
Ja det lyder da også noget specielt det du er udsat for der må man sige...

Den seneste Update på min situation er at det åbenbart (Hvor lidt jeg end forstår det) ER mit netværk der er noget galt med.

Jeg prøvede at sætte en router med simkort til den i stedet for mit netværk, og den strøg lige på med det samme, og har været det lige siden. Min gamle styring har jeg også prøvet med, og det fungere OGSÅ ubeklageligt med simkort routeren.

Så der er simpelhen en indstilling af en slags i mit netværk/YouSee router som blackstar styringer nægter af acceptere, på trods af at alle andre enheder der er tilsluttet fungere fint.

Jeg fatter ikke en skid!!!!

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: !!!PROBLEMER MED NETVÆRKSFORBINDELSE!!!
« Svar #4 Dato: Apr 03, 2021, 06:33 »


Så der er simpelhen en indstilling af en slags i mit netværk/YouSee router som blackstar styringer nægter af acceptere, på trods af at alle andre enheder der er tilsluttet fungere fint.

Jeg fatter ikke en skid!!!!

Det har før været et problem at visse routere og acesspoint ikke er kompatible med fyret.

For det er, naturligtvist, ikke fyret der ikke er kompatibelt med enheder der ellers køre perfekt.
Dog er der, gennem tiderne, kommet mere stabilitet over netværksforbindelsen, i hvert fald på V13. der nu er online en meget stor del af tiden.

Personligt tror jeg at problemerne er helt ude i "den sidste ende" altså i den trådløse forbindelse til fyret. Jeg erfarede at mit ikke kunne tilslutte visse APèr ligemeget om det var sat op som AP eller som router.

Løsningen blev simpel, jeg fandt et AP fyret kunne komme på, og satte det op netop som AP lige ved siden af fyret. Så har jeg stadigt router funktionen inde i huset på "den store" router.



Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.