Forfatter Emne: Direkte i optænding efter kompressorens  (Læst 2895 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Direkte i optænding efter kompressorens
« Dato: Nov 15, 2013, 07:57 »
Jeg har på min gamle styring (6.74) haft ventetiden i kompressorrens til at stå på 320 sekunder. Det afstedkom at der ikke havde været lys i 120 sekunder inden kompresosoren pustede og fyret gik direkte i optænding (med varm herd og ingen unødige piller på herden). Derfor startede det hurtigere op end fra koldt fyr.

Det var ikke en funktion, men en mishandling af kompressorens. Dette da jeg efter at have testet det, ikke kunne få det til at køre ordentligt efter hensigten, med forsat drift. Enten røg der u-brændte piller i askeskuffen, bålet var gået så meget ud at den skulle tænde op alligevel eller også blev herden ikke ordentlig ren. Derfor denne metode!
Succesen af en vellykket rens som den er tilsigtet(med forsat drift), afhang i høj grad af om fyret var i 10% eller 100% drift når kompressor sekvensen starter.

Min metode kan man ikke længere, altså ikke uden at skulle køre 10% drift i 120 sekunder(med køling af herd og ekstra piller til følge). Så kunne man ikke lave det tilbage til gammelt skema, at hvis ikke der har været lys i 120sekunder før eller efter, laves optænding. Eller simpelthen have 2 valgmuligheder for kompressorens 1. feinsmækkeriet hvor den forsøger at bibeholde driften el. 2. Den grovkornede, hvor den brænder alle piller helt op og blæser overdrevent efterfulgt af en optænding.
« Senest Redigeret: Nov 15, 2013, 16:45 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt