Forfatter Emne: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet  (Læst 118024 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #15 Dato: Jan 01, 2021, 08:36 »
Det bliver svært at opretholde illusionen om fuldstændig fejlfri SW i styringerne, og/men godt nytår til de, med fyret kæmpende, trods alt.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Dresen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #16 Dato: Jan 01, 2021, 08:41 »
Hej og godt nytår.
Jeg har stillet tilbage til 2020 og fyret køre igen.
Jeg regner med at blive opdateret når der kommer nyt om dette "host".
VA

Offline Eddienielsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #17 Dato: Jan 01, 2021, 08:53 »
Også her hos mig var der problemer, stod og rodede med det i nat kl 02.30, igen til morgen fra 7.30, indtil jeg kontaktede Jes ved Jysk Varmeservice. I første omgang fik jeg ikke lige fat i opskriften, men efter opkald nr. 2 fes den ind hos mig, og nu kører det igen. Stor tak til Jes, som sikkert har en travl dag.
Kan det passe, at nogle systemindstillinger er gået fløjten i forbindelse med dette? Der plejer at stå 12 kW, men nu er det 10 kW. Jeg ved ikke, om det betyder noget.
Jeg ser frem til en opdatering.

Offline MikkelJensen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #18 Dato: Jan 01, 2021, 08:58 »
Dejligt at det lykkedes for nogen at få gang i deres fyr igen.

Er der mon en løsning til os som aldrig har haft vores fyr online og som derudover oplever at der sprænges sikringer når brænderen starter op ?

Jeg kan ved afmontering af brænderstik få lov at ændre årstal til 2019, men når brænder igen tilsluttes så sprænger sikringen.

Offline Kallehave

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #19 Dato: Jan 01, 2021, 09:00 »
TAK for info, men det var nu skønt at halmkedlen stadig er koblet til.
Flemming

Offline Julia

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #20 Dato: Jan 01, 2021, 09:00 »
Jeg kan simpelthen ikke komme ind i den menu, hvad gør jeg? Den er ikke koblet op på nettet. Jeg trykker menu med det samme den tænder men uden held.

Offline Guldfeld

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 23
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #21 Dato: Jan 01, 2021, 09:06 »
Julia du skal holde menu nede når displayet tænder og indtil du får menuen frem på skærmen hvor du kan gå i indstillinger og rette dato

Jeg stod 2,5 time i nat og anede ikke der fantes dette Forum, så jeg måtte selv finde løsningen

Offline Kristensen79

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #22 Dato: Jan 01, 2021, 09:15 »
Tak for info - nu spiller det igen

Offline MikkelJensen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #23 Dato: Jan 01, 2021, 09:19 »
Er der nogen der oplever at sikring på styring sprænges i forbindelse med denne fejl ? og er der nogen som har en løsning på dette ? der er efterhånden ved at være temmelig koldt herhjemme ....

Offline Guldfeld

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 23
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #24 Dato: Jan 01, 2021, 09:25 »
Er der nogen der oplever at sikring på styring sprænges i forbindelse med denne fejl ? og er der nogen som har en løsning på dette ? der er efterhånden ved at være temmelig koldt herhjemme ....

Sikringen springer fordi der er en kortslutning eller en overbelastning et sted i systemet, det kan være alt fra brænderen der er defekt, til en kortslutning på kablet eller i relæstyringen på printet.

Udelukkelses metoden er den nemmeste måde at fejlfinde på, prøv at overstyr el-tændingen i menuen for manuel styring. Og se om sikringen stadig sprænger. Husk sæt aldrig en stører sikring i end den du har pillet ud som er sprunget 1. Gang. Og sætter du en alt for lille sikring i, så springer den sandsynligvis med det samme el-tændingen aktiveres.

Offline Lyhne

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #25 Dato: Jan 01, 2021, 09:29 »
Hej. Vores version 7 gik ned præcis ved årsskiftet. Den stod også og genstartede. Efter at have prøvet forskelligt valgte jeg at lave en factory reset vha microswitch på print. Man mister selvfølgelig indstillinger og data fra tidligere men fyret kører. Også med netværk tilkoblet.

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-178
  • Montør NBE
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #26 Dato: Jan 01, 2021, 09:29 »
Hej. Vores version 7 gik ned præcis ved årsskiftet. Den stod også og genstartede. Efter at have prøvet forskelligt valgte jeg at lave en factory reset vha microswitch på print. Man mister selvfølgelig indstillinger og data fra tidligere men fyret kører. Også med netværk tilkoblet.

Af med netværk.
Følg vejledningen først i tråden  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline mail@bv43.dk

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #27 Dato: Jan 01, 2021, 09:31 »
Super at der er en hurtig vejledning til en (midlertidig) løsning :-)
Afventer nu bare en mere permanent løsning..........

Offline sparre1

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #28 Dato: Jan 01, 2021, 09:31 »
TAK for hurtig reaktion.
Troede sgu lige at nu kom der en ny regning.
Men men var godt at men i sin tid var lidt nørdet og kom på forummet her, det er en perfekt side til at få løst problemer på.
Jeg gjorde som beskrevet i tråden her, ændrede årstallet åg wupti :-) så kører der tilsyneladende igen, glæder mig til at få ny opdatering.

Offline Guldfeld

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 23
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #29 Dato: Jan 01, 2021, 09:36 »
Er der nogen der oplever at sikring på styring sprænges i forbindelse med denne fejl ? og er der nogen som har en løsning på dette ? der er efterhånden ved at være temmelig koldt herhjemme ....

Sikringen springer fordi der er en kortslutning eller en overbelastning et sted i systemet, det kan være alt fra brænderen der er defekt, til en kortslutning på kablet eller i relæstyringen på printet.

Udelukkelses metoden er den nemmeste måde at fejlfinde på, prøv at overstyr el-tændingen i menuen for manuel styring. Og se om sikringen stadig sprænger. Husk sæt aldrig en stører sikring i end den du har pillet ud som er sprunget 1. Gang. Og sætter du en alt for lille sikring i, så springer den sandsynligvis med det samme el-tændingen aktiveres.

Mit fyr RTB10 er heller ikke på nettet, men mit virkede med “bare” at ændre årstal til 2020.

Hvor el kyndig er du?, hvis du har styr på el eller elektronik, så kan du jo pille låget af til styreprintet og fejlfinde på udgangen til el-tændingen, hvis ikke så er det nok at ringe til den lokale servicemand.

Har du evt. været inde i menuen i lang tid? Jeg oplevede at mit fyr startede op og kørte som det skulle, indtil jeg gik ud af menuen og stod på baggrundsbilledet, så en måde kunne være ar blive ved med at trykke rundt i menuen indtil du har lidt varme, men ja ikke nogen løsning, men bare en måde hvor du kunne se at din brænder virker.