Forfatter Emne: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet  (Læst 118302 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline underbjerg

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #90 Dato: Jan 01, 2021, 13:30 »
Hep Hey.

Jeg har fået liv i fyret igen, men har lagt mærke til at min røgsensor og lux sensor kører op og ned i grader. Det gjorde den ikke før årsskiftet. Nogen har har samme observation?

Mvh
Kim
Mvh
Kim

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #91 Dato: Jan 01, 2021, 13:52 »
Just a small note, as apparently everybody else with a V7 controller mine too went bust at midnight. I however noticed that since I have blocked communication between the burner controller and stokercloud.dk in my router I can leave the network cable connected, i.e. setting the time back to last year is all that is needed. This then allows the local communication to work normally, and since I don't really care about what time the burner think it is I'm not really affected by this at all.

Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon

Offline kim0449

  • Beta tester
  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #92 Dato: Jan 01, 2021, 13:56 »
Tak for løsningen !! Vi mænd skal lære at søge info, inden vi begynder at pille i pillefyret :-) opdagede det kl. 7:30 i morges, så kan det ellers godt være at man kom på højkant. Skiftede el-tænderen, hjalp ikke, trykkede på factory reset knappen, det hjalp, men det kostede så den fine trimning som jeg fik lavet sidste år. Fejlen opstod efter nogle timer igen, skiftede batteriet og kørte factory reset, så kørte det igen. Undrede mig godt nok over at der stod SØNDAG den 1.1. 21 ??

Var indstillet på at skulle have servicebesøg, men så fandt jeg denne tråd ! Sådan blev det atter nytår i det lille hjem :-) Rigtig godt nytår til dig Michael. Hvis jeg får behov for servicebesøg, hvor bestiller jeg så det?

MVH
Kim Jessen, Vester Skerninge

Offline Randa

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #93 Dato: Jan 01, 2021, 13:57 »
Grrrr........

Møgstyring. Efter en årstals-work-around så fyret ud til at virke gen, men glæden var kort.

Min styring har tilsyneladende brændt udgang L1 af, da den tager sikringerne i huset når denne aktiveres i manual styring (selvom der ikke er sat noget stik i udgangen).

Man kan ikke flytte den eksterne snegl til en anden udgang på den software jeg har - er der nogen, som ved om man kan dette på en anden software version. Det er frustrerende at jeg kan få alt andet til at virke (alle andre udgange end L1), men kan ikke sætte få fyret til at køre uden ekstern snegl :(



Offline tsoukase

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #94 Dato: Jan 01, 2021, 14:33 »
Der kommer nok ikke en opdatering før udgangen af næste uge. De holder jo fri indtil på mandag. Og laver nok ikke en fejlrettelse på en dag.

Then let the server send an appropriate, albeit wrong, year until the update is ready. Having the correct year is less important than connecting to Internet. Besides there is no other way to update online and not mess with SD cards.

Greetings

Offline Hayabusa

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 28
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #95 Dato: Jan 01, 2021, 14:34 »
Godt nytår først og fremmest. Har som jer andre også været på lidt fejlfinding til morgen. Havde ikke set denne tråd, så lavede også en factory reset. Dumt men sådan er det. Fulgte derefter råd herinde. Fik lavet mine indstillinger med diverse udgange og udvidelses print. Nu triller fyret og laver varme. Er der noget mere jeg skal være opmærksom på? Og hvordan skal jeg gøre når jeg skal opdatere min styring når den nye version kommer? Har ikke sat netstik i igen det vil fucke styring op igen ikke??
Super forum

Offline Hippopille

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #96 Dato: Jan 01, 2021, 14:45 »
Har forsøgt uden resultat. Springer sikring både i styringen og i huset.
Har fundet ud af at det sikkert er brænderen det fejler.
Hvilken modstand skal tænderen have? min viser 108ohm
RTB 10 kW ned minisilo 220
på netter: Pille-Hans

Offline AndersAndrews

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #97 Dato: Jan 01, 2021, 14:48 »
Hejsa.

Vi havde mange problemer med fyret ikke ville noget som helst.

Tog batteriet ud og og fyret hoppede selv tilbage til 2016.

Offline baggadap

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 274
  • Respekt optjent: +14/-2
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #98 Dato: Jan 01, 2021, 14:50 »
Grrrr........

Møgstyring. Efter en årstals-work-around så fyret ud til at virke gen, men glæden var kort.

Min styring har tilsyneladende brændt udgang L1 af, da den tager sikringerne i huset når denne aktiveres i manual styring (selvom der ikke er sat noget stik i udgangen).

Man kan ikke flytte den eksterne snegl til en anden udgang på den software jeg har - er der nogen, som ved om man kan dette på en anden software version. Det er frustrerende at jeg kan få alt andet til at virke (alle andre udgange end L1), men kan ikke sætte få fyret til at køre uden ekstern snegl :(

Surt - men det bekræfter jo så min påstand om fejlen også påvirker udgangene hos nogen. Hos mig var det blot pumpen på L7.
Hvad sker der hvis du laver en reset af styring med knappen på printet? Eller tager det lille batteri ud?

Håber du får det i gang.

Mvh Mathias
Mvh Mathias
----
http://stokercloud.dk/dev/overmark.html
Styring V7, Samsung Galaxy Tab S, HTC One M7
Scotte 16 Kw på Alcon 6
MAFA Silo

Offline 347Michael

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 103
  • Respekt optjent: +3/-0
  • Nyd livet :-) mens du er her !!!
    • Mit fyr
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #99 Dato: Jan 01, 2021, 14:54 »
Godt tænkt og skrevet, vi må jo hjælpe de software udviklere der kan få en printer til at dø efter 2000 print
Kedel: BS 1016. 2013
Brænder: 10 KW. 2014
Styring: Version 7 software 7.0674
VVB 110 L Metro
Kompressorrens
3 vejsventil
Retur blandeventil: TVM - H 20
Vejrkompensering. Danfoss VS2 med AMV 150
Keramisk eltænder
Trækstabilisator stillet 10 PA
6,5 m 160mm isokærn
Michael Pedersen: http://stokercloud.dk/dev/michael347.html?=michael347&=Find+user

Offline Schmudt

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #100 Dato: Jan 01, 2021, 14:59 »
Der kommer nok ikke en opdatering før udgangen af næste uge. De holder jo fri indtil på mandag. Og laver nok ikke en fejlrettelse på en dag.

Det er da også vigtigere af holde fri end, at kunderne sidder og fryser!

Offline Christian4

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #101 Dato: Jan 01, 2021, 15:17 »
Hej Alle og godt Nytår!

Mit fyr RTB skriver (vent et øjeblik) så går displayet ud og så kommer samme fejl igen, jeg kan slet ikke komme ind i nogle menuer det er helt dødt.
har det noget med det at gøre, det sket i nat :-[
håber at nogle kan hjælpe, det er meget koldt!!!!!!!

mv chr



Offline CBE74

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #102 Dato: Jan 01, 2021, 15:20 »
Hej

Det lader til at min V10 også driller her til nat/morgen, så bliver der også fundet en løsning på dette.

Offline olsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #103 Dato: Jan 01, 2021, 15:26 »
 Sluk hold menu knappen inde tænd og gå i indstillinger ændre år til 2019

Offline Staal

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +5/-2
    • Mit Pillefyr
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #104 Dato: Jan 01, 2021, 15:27 »
Pivringe programmering, sådan noget må bare ikke ske.

Har ellers været jævnt tilfreds med mit fyr som jeg har haft siden 2009 som har fået ny v7 styring for at få flere muligheder . men at man kan blive sparket sådan tilbage og med stor mulighed for at miste opsætning osv. Er ikke tilgiveligt det skal bare virke, varmekilde, vand og el er det vigtigste for at man kan leve i et hus

Nu er tankerne gået på om man skal finde noget andet end NBE fyr
MVH
Kenneth Staal Egebech

Woody 16kw Low Waste (v. 7.0652) trådløs termostat, silo måler, vakuum transport, vvb prio
250 kvm Landejendom fra 1900 (dårligt isoleret) :-)
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/staal01.html