Hej fra Tyskland.
Godt nytår til alle!
Først vil jeg gerne undskylde min mærkelige danske grammatik. Desværre kan Google ikke gøre det bedre :-)
Vi vågnede også i en piskekold hytte på nytårsdag.
Uden dette forum her ville jeg sandsynligvis ikke have været i stand til at genstarte fyret.
Jeg vil derfor gerne sige en stor tak til alle, der tilbød en kortsigtet løsning så hurtigt!
Et par timer efter problemet brændte ovnen igen.
På nytårsdagen fik jeg fyret til at tro, at det var året 2019.
Uden en internetforbindelse kunne jeg bruge den til at opvarme huset normalt igen.
Nu har jeg opdateret til den nye software. Alt godt! Heldigvis brændte ingen af outputene på mit kontrolsystem ned. Cirkulationspumpe + varmtvandsventil fungerer normalt. Heldig!
Efter download er alle indstillinger stadig tilgængelige. Også meget god! De tyske sprogfiler blev også bevaret i kontrollen efter opdateringen.
Nu er 2021 korrekt igen.
Mange tak til NBE for den hurtige løsning !!
Jeg kan forstå, at mange ”stokere” er lidt vrede over, at året 2021 startede med en kold hytte.
Faktisk skulle denne årsskift fejl aldrig have været sket. Men fejl kan altid ske. Der er et tysk ordsprog: At fejle er menneske!
Jeg tror ikke, at alle varmeproducenter ville have reageret så hurtigt som NBE på en helligdag.
Vi er ”faktisk” meget tilfredse med vores Blackstar 16.
Vi købte huset inklusive opvarmning i 2019. Den tidligere ejer installerede Blackstar selv.
Her i Tyskland er der praktisk talt ingen, der ønsker (kan?) Reparere eller afbryde NBE-produkter. Det er meget trist. Med alle problemer er du alene.
Der er kun to autoriserede forhandlere her.
Alle er omkring 500 km væk fra os! Forhandlerne er kun 50% nyttige, hvis komfuret ikke blev købt hos dem ...
Så du er nødt til at gøre det meste selv. Rengøring, vedligeholdelse, reparation ... lær dansk sprog ;-)
I det mindste er reservedelsforsyningen god!
Om to år måtte jeg ændre mig:
- Ekstern snegle motor (inklusive tilpasning af siloen, fordi den nye motor er længere)
- Turbulatormotor (rengøringssystem)
- Print sensor på brænderhuset (Det var lort!)
Jeg har ingen teknisk uddannelse. Heldigvis er fyret relativt simpelt.
Men uden forumet her og uden lidt "teknisk ekspertise" ville jeg være helt vild som Blackstar-ejer i Tyskland.
Med hensyn til international kundesupport har NBE stadig plads til forbedringer ;-)
Ikke desto mindre er jeg meget glad for, at huset nu er varmt igen.
Jeg ønsker dig held og lykke og et godt år 2021 med dine ovne!
(Jeg håber, du i det mindste kan forstå lidt, hvad jeg skrev. Dansk er et smukt sprog :-))
Chris