Forfatter Emne: NBE v7: Eksport / Import af indstillinger  (Læst 6968 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline fglsng

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
NBE v7: Eksport / Import af indstillinger
« Dato: Jan 04, 2021, 15:43 »
Hej

Jeg har kigget lidt rundt i v7 app'en, jeg kan ikke umiddelbart finde en funktion, hvor jeg som minimum kan eksportere indstillingerne for styringen.

Er det muligt at få lavet noget funktionalitet, således at jeg selv kan tage en backup af indstillingerne på andre måder end screenshots (som jeg læser, at flere anbefaler på div. Facebook grupper)? Med henvisning til, at næste gang en dato-bug eller lign. rydder mine indstillinger, at jeg har en reel chance for på egen hånd at kunne få mit fyr op at køre igen ASAP?


Forslag

Overordnet
  • En fil i et struktureret format der indeholder indstillingerne, om muligt i en hierakisk orden. Kan være CSV, XML, JSON, (?).
Eksportering af indstillinger
  • At kunne placere en fil enten i en FTP mappe (lokalt/eksternt), eller på et SD kort.
  • Aktiveres via jeres App eller styringsenheden på mit fyr - processen kan evt igangsættes under "Setup/Manuel".
Import af indstilliger
  • At kunne opsamle en fil på et SD kort og læse+behandle filens indhold.

Offline richard_schroder

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 70
  • Respekt optjent: +3/-0
hvorfor ikke tage forbrugs data med det samme. Der er mange som ønsker dem over i Excel, det kan de så gøre

og samtidig kan det bruges, hvis man laver en factory reset, til at restore de gamle forbrugsdata/grafer

således at output fra den backup funktion, er alle settings, forbrugsdata og opsamlede målinger

så tror jeg mange vil blive lykkelige
Blackstar 16kw , scotte
380 kvm stråtækt landejendom
12 ton om året
- inkl. 80m3 udendørs pool der osse får lidt varme ind i mellem
Har haft TB mini pillefyr i 22 år - har nu fået Scotte

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Der er mange som ønsker dem over i Excel, det kan de så gøre og samtidig kan det bruges, hvis man laver en factory reset, til at restore de gamle forbrugsdata/grafer



Rigtigt mange har jo ønsket det i rigtigt lang tid, helt lige som at kunne se (mindst) 13 måneder tilbage, men der sker ikke noget, så det kommer der sikkert heller ikke til nu her.

Det betyder ikke jeg ikke er enig i det kunne være fint, men jeg tror ikke på det kommer. Jeg skriver påfyldninger ind i et regneark og sammenligner med en Kamstrup måler og graddage.
Det giver nogle rimeligt interessante resultater, men de er ikke rigelige til at konkludere noget på endnu.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline fglsng

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: NBE v7: Eksport / Import af indstillinger
« Svar #3 Dato: Jan 06, 2021, 19:38 »
Citér
hvorfor ikke tage forbrugs data med det samme.

Ja hvorfor ikke? Hvis først funktionaliteten er på plads til at trække data ud på den ene eller anden måde, så burde det da være relativt overskueligt at få bikset sammen.

Jeg skriver blot, da jeg har vundet et Scotty fyr i et huskøb, og undrer mig en del over, at styringens funktionalitet er så begrænset som det er. Præcis sådan noget som manglende backup af settings, gør jo at jeg er nødt til at have fat i en tekniker når fyret hotfixes ovenpå en bug, medmindre jeg nærmest har noteret samtlige indstillinger med pen og papir. Vi lever i det 21. århundrede, både settings, forbrug, osv. burde da stilles til rådighed for brugerne via en simpel API eller fil-eksport.