Forfatter Emne: ventilationsanlæg varmeflade kan V7 styre det gennem Vejrkompensering  (Læst 6681 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nasty

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 436
  • Respekt optjent: +6/-2
sidder og tænker lidt.
har et ventilationsanlæg på loftet hvor der er monteret en varmeflade for at indblæsning temperaturen ikke bliver for kold.
Den er i dag styret af en returventil hvor der jo egentlig altid er flow igennem men tænker da endelig på om en AMW 150 ventil fra danfoss ikke kan styre flowet op til varmefladen gennem Vejrkompensering på V7 styringen 
V7 styring på en
Woody 10 kW blackstar mini 1016 opvarmer  133 m2
kompressorens trækstabilisator
vvp via 3vejs ventil
Iltsryring
Flad herd
pelvac vakuum sug

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
sidder og tænker lidt.
har et ventilationsanlæg på loftet hvor der er monteret en varmeflade for at indblæsning temperaturen ikke bliver for kold.
Den er i dag styret af en returventil hvor der jo egentlig altid er flow igennem men tænker da endelig på om en AMW 150 ventil fra danfoss ikke kan styre flowet op til varmefladen gennem Vejrkompensering på V7 styringen

Det vil jeg bestemt tro den kan, hvis du har ledige indgang på styringen, til en føler i indblæsningen, indsuget, udetemperaturen eller hvad du nu vil styre udfra, samt 2 udgange til at styre AWMèn (uden lige at kende den)

Jeg styre gulvvarmens fremløb på den måde, udfra udetemperaturen.

En anden ting er så jeg ikke tænker det giver vild mening at styre varmefladen på den måde. Den effekt du tilføre indblæsningsluften er/bør kun være supplerings varme.
Her køre jeg bare fuld hammer på ventilationen og så langt ned på gulvvarmen som muligt.

Det giver et temmelig kontrolleret indeklima :)
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline nasty

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 436
  • Respekt optjent: +6/-2
Åhh så døde den ide når der skal bruges 2 udgange er der ikke kun 5 ledige på v7 ?
Kompressor rens sider i  L6
varmtvandsprioritering  sider i L7
pumpe sider i L8
Udgang l9 er brændt af her sad mit askerens/semirens før men der er konstant strøm på
Semirens sider i L10
V7 styring på en
Woody 10 kW blackstar mini 1016 opvarmer  133 m2
kompressorens trækstabilisator
vvp via 3vejs ventil
Iltsryring
Flad herd
pelvac vakuum sug

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978

Offline Jan-DK

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 128
  • Respekt optjent: +6/-0
110 m2
Woody Blackstar 10KW
220 kg beholder.
Metro 110 L VVB 644C Fjernvarme
2 X gulvvarme + 4 radiator.
https://stokercloud.dk/v3/#/jandk/main-page
7,5 m solfanger.
300 L beholder.

Offline nasty

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 436
  • Respekt optjent: +6/-2
V7 styring på en
Woody 10 kW blackstar mini 1016 opvarmer  133 m2
kompressorens trækstabilisator
vvp via 3vejs ventil
Iltsryring
Flad herd
pelvac vakuum sug

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Åhh så døde den ide når der skal bruges 2 udgange er der ikke kun 5 ledige på v7 ?
Kompressor rens sider i  L6
varmtvandsprioritering  sider i L7
pumpe sider i L8
Udgang l9 er brændt af her sad mit askerens/semirens før men der er konstant strøm på
Semirens sider i L10

Jeg ved ikke hvad der er ledigt på V7 men det kræver en udgang til at køre motoren ud, og en udgang til at køre motoren ind.

Det slog mig lige efter jeg havde skrevet foregående indlæg. Jeg mener ikke det giver mening at styre flowet på den måde, via vejr kompensering. Når det er "pisse koldt" kan du, stort set ikke få vand nok igennem varmefladen.

Altså vil reguleringen sandsynligtvist være fuldt åben for at holde en rimelig indblæsningstemperatur hvis udeluften er 0 grader, og den forskel du vil få på om du blæser 24 grader eller 28 ind er minimal. Der er ikke voldsomt meget energi i luft.

Når det er "mindre" koldt vil dig returventil dæmpe flowet, så afkølingen passer med det indstillede.


Min VVF får "fuld flow" altså uden dæmpning eller regulering overhovedet, når det er koldere end 4 grader udenfor.

Så det giver ingen mening og slet ikke hvis du skal investere i diverse grej for at få det til at køre, er min klare overbevisning.
Dog har jeg også lavet ufatteligt meget styring, regulering grej og diverse, "bare for sjov" og fordi jeg kan.

 




Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.