Forfatter Emne: Blackstar soder sindssygt meget  (Læst 1804 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Holmehus

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Blackstar soder sindssygt meget
« Dato: Jun 04, 2021, 16:28 »
Hej alle

Jeg har et problem med mit pillefyr. Grundet en utæthed i vores nylagt gulvvarme, skulle dette fikses. Jeg købte noget helt nyt på markedet fra UNIPAK der hedder QuickSealer. Det er ikke den man skal teste ph-værdi og alt det; denne her skal bare ind i anlægget, åbne helt for gulvvarmen og så køre i 3 dage med fuld åbning. Det gjorde jeg, og nu er det tæt. Men efter jeg har gjort det, kan jeg ikke starte op i fyret uden at det bare soder og efter kort tid melder ALARM VARM SKAKT. Inden alt det med gulvvarmen kom der også alarm ind på VARM SKAKT, og så prøvede jeg at stille lidt op på blæseren, efter at ha læst lidt på det rundt på nettet. Men nu melder den bare VARM SKAKT hurtigt, og den anden dag havde den brændt smelte-slangen over, så jeg måtte købe en ny. Jeg er i vildrede hvad angår pillefyr, da jeg lige har overtaget huset. Mine spørgsmål er; efter jeg har koblet 60-70meter gulvvarme mere på, skal jeg så ændre noget på indstillingerne? (de gamle beboeres faste vvsèr siger at det burde ikke være nødvendigt), og efter den tur med fuld åbning på anlægget, skal det så renses ordentligt igennem) Den har jo kæmpet noget for at holde varmen oppe, tænker jeg.

Laaaangt indlæg :)


Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-177
  • Montør NBE
Sv: Blackstar soder sindssygt meget
« Svar #1 Dato: Jun 04, 2021, 16:38 »
Hej alle

Jeg har et problem med mit pillefyr. Grundet en utæthed i vores nylagt gulvvarme, skulle dette fikses. Jeg købte noget helt nyt på markedet fra UNIPAK der hedder QuickSealer. Det er ikke den man skal teste ph-værdi og alt det; denne her skal bare ind i anlægget, åbne helt for gulvvarmen og så køre i 3 dage med fuld åbning. Det gjorde jeg, og nu er det tæt. Men efter jeg har gjort det, kan jeg ikke starte op i fyret uden at det bare soder og efter kort tid melder ALARM VARM SKAKT. Inden alt det med gulvvarmen kom der også alarm ind på VARM SKAKT, og så prøvede jeg at stille lidt op på blæseren, efter at ha læst lidt på det rundt på nettet. Men nu melder den bare VARM SKAKT hurtigt, og den anden dag havde den brændt smelte-slangen over, så jeg måtte købe en ny. Jeg er i vildrede hvad angår pillefyr, da jeg lige har overtaget huset. Mine spørgsmål er; efter jeg har koblet 60-70meter gulvvarme mere på, skal jeg så ændre noget på indstillingerne? (de gamle beboeres faste vvsèr siger at det burde ikke være nødvendigt), og efter den tur med fuld åbning på anlægget, skal det så renses ordentligt igennem) Den har jo kæmpet noget for at holde varmen oppe, tænker jeg.

Laaaangt indlæg :)

Rens kedel og røgrør.
Se om du kan finde klappen i bagerste kammer  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Blackstar soder sindssygt meget
« Svar #2 Dato: Jun 04, 2021, 18:47 »
Alt skal renses.
Blæser, brænder, herd, kedel, røgvender, røgrør og skorsten.

Så skal fyret justeres.
Gode smuldfri piller.
Snegl kører 15min.
Afvej 6min.
Indtast i autoberegneren.
Tænd fyret.
Juster luft 10%--50%--100%

Kommer blæsertal langt fra de "grundtal" du finder på NBE.dk, skal blæseren kigges efter, er det er gammel 108mm blæser er der kondensator som måske skal skiftes, og måske lejer. I den lille FLO85 blæser er der egentlig kun lejer der kan drille.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html