Forfatter Emne: RTB16 :NBE technician help needed: settings  (Læst 1128 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline soltarone

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +1/-0
RTB16 :NBE technician help needed: settings
« Dato: Okt 10, 2021, 12:34 »
Francais:
Bonjour je me permets de venir vous demander conseils pour certains reglages , en effet je n'arrive pas a obtenir ce que je veux :Je vous donne un exemple concret :
-temperature exterieur : 17.2  (pourtant la temperature reference actuelle donnée par la chaudière est de 14.5 pourquoi ? Consigne 30.5 là encore pourquoi ?  )
-pour ma regulation climatique : 1 ) température mesurée :16 , temperature de depart 22, puissance maximum 0% 2) température mesurée :14 , temperature de depart 35, puissance maximum 25% etc (se sont mes reglages , les reglages d'origine chauffait trop fort trop vite : 1 ) température mesurée :20 , temperature de depart 22, puissance maximum 0% 2) température mesurée :19.9 , temperature de depart 40, puissance maximum 100% 3 ) température mesurée :10 , temperature de depart 45, puissance maximum 100% etc)
-programmation horraire activée .
Dans mon exemple a 17.2 la chaudière est allumée alors que ma regulation climatique indique que la chaudière ne devrait s'allumer qu'a partir de 16 degré exterieur ...
y a t'il un correctif qui s'effetue sur la temperature exterieur? doit t'on jouer sur le paramètre chaudière/regulation/puissance minimale pour la forcer a l'arrêt?
bref peut on m'expliquer dans ce cas precis le fonctionnement et eventuellement les paramètres a regler et pourquoi?

Danois
Hej, jeg tillader mig selv at komme og bede dig om råd om visse indstillinger, jeg kan faktisk ikke få det, jeg ønsker: Jeg giver dig et konkret eksempel:
-udvendig temperatur: 17,2 (dog er den aktuelle referencetemperatur givet af kedlen 14,5 hvorfor? Setpunkt 30,5 igen hvorfor?)
-for min klimaregulering: 1) målt temperatur: 16, starttemperatur 22, maksimal effekt 0% 2) målt temperatur: 14, starttemperatur 35, maksimal effekt 25% osv. (dette er mine indstillinger, de originale indstillinger opvarmes også for meget hurtigt: 1) målt temperatur: 20, starttemperatur 22, maksimal effekt 0% 2) målt temperatur: 19,9, starttemperatur 40, maksimal effekt 100% 3) målt temperatur: 10, starttemperatur 45, maksimal effekt 100% osv.)
-tidsprogrammering aktiveret.
I mit eksempel 17.2 tændes kedlen, mens min klimaregulering angiver, at kedlen kun skal tænde fra 16 grader udenfor ...
er der en løsning, der påvirker udetemperaturen? skal du spille på parameteren kedel / regulering / minimumseffekt for at tvinge den til at stoppe?
kort sagt kan man forklare mig i dette præcise tilfælde operationen og muligvis de parametre, der skal justeres, og hvorfor?

Anglais
Hello, I allow myself to come and ask you for advice on certain settings, indeed I can not get what I want: I give you a concrete example:
-exterior temperature: 17.2 (yet the current reference temperature given by the boiler is 14.5 why? Setpoint 30.5 again why?)
-for my climatic regulation: 1) measured temperature: 16, starting temperature 22, maximum power 0% 2) measured temperature: 14, starting temperature 35, maximum power 25% etc (these are my settings, the original settings heated too much too quickly: 1) measured temperature: 20, starting temperature 22, maximum power 0% 2) measured temperature: 19.9, starting temperature 40, maximum power 100% 3) measured temperature: 10, starting temperature 45, maximum power 100% etc)
-time programming activated.
In my example at 17.2 the boiler is turned on while my climatic regulation indicates that the boiler should only turn on from 16 degrees outside ...
is there a fix that affects the outside temperature? should you play on the boiler / regulation / minimum power parameter to force it to stop?
in short can one explain to me in this precise case the operation and possibly the parameters to be adjusted and why?


« Senest Redigeret: Okt 15, 2021, 17:01 af soltarone »