Forfatter Emne: Scotte styring 4.99 vs 6.15  (Læst 23971 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fnullermand

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Dato: Jan 27, 2010, 10:18 »
Jeg er lige blevet den glade ejer af et nyt scotte fyr. 16kw med en opop 418 kedel til. Den blev startet op for første gang i lørdags og kører okay.

Mit problem lige nu er, at da jeg kom hjem med fyret og pakkede op for kasserne, så jeg til min store ærgelse, at de havde sendt en gammel brugt 4.99 styring med. >:( Den var møjbeskidt, plastik omkring knapperne var revnet og senere har det også vist sig at knapperne er næsten umulige at få respons fra.
Jeg ringede og klagede med det samme og de lovede fra butikken, at de nok skulle få fat på en anden styring. Dog ville de ikke love at jeg kunne få en ver.6.15, næe nej, det bliver en 4,99. De mener at der ikke er den store forskel, så det kan vel være lige meget.
Det er jeg nu ikke helt enig med dem i, men som nybegynder med scotten, er jeg noget usikker på forskellene.  :-\
Så mit spørgsmål er, er der en der kan forklare mig forskellen og fordele kontra ulemper med de to styringer?  :)
På forhånd tak.
16 kw scotte 6.16 med opop 418 kedel. Opvarmer 136kvm.

Offline TonniT

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Respekt optjent: +5/-3
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #1 Dato: Jan 27, 2010, 11:24 »
Uden at være sikker kommer det vel an på hvor du har handlet og hvad der står på fakturaen...

Men der er stor forskel på de to...
« Senest Redigeret: Jan 27, 2010, 11:26 af TonniT »
16 Kw Scotte 6.50 på Roca kedel
 med ekstra skamolrøgvender og Trækstabilisator.

Offline Fnullermand

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #2 Dato: Jan 27, 2010, 12:10 »
Der står ikke noget om version af styringen i fakturaen. Det er mere et spørgsmål om, hvorvidt det er nemmere og bedre at bruge 6.15 end 4.99, eller om det kan være lige meget. :-\
Som det er lige nu, har jeg temlig svært ved at styre blæseren i fyret med 4.99, men det kan jeg selvfølgelig også have med 6.15.
Man har jo heller ikke lyst til at stå og skabe sig langhåret i butikken, hvis det ikke giver nogen større forskel. ;)
Dog syntes jeg, at det ser spændende ud med den styring/føler til vvb. Det kunne være smart om sommeren. :)
16 kw scotte 6.16 med opop 418 kedel. Opvarmer 136kvm.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4457
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #3 Dato: Jan 27, 2010, 14:01 »
Jeg kender en og kan se at der er flere her på siden der ver. 4.xx, jeg tror da at det kører ok, men det er sørgeligt at man køber nyt, og så får noget det ikke er up to date.

Jeg mener ikke 4.xx kan køre med lir. (flowmåler, kompressorrens samt returtermostat)

Hvis det er købt via. nettet har du 14 dages returret.
Hvis det er købt i en butik er det op til butikkens goodwill at sørge for at den bliver byttet til den nye 6.14

Spørgsmålet er måske også om man har fået krejlet prisen ned, butikkerne er lumske.

MVH. Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Fnullermand

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #4 Dato: Jan 27, 2010, 14:35 »
Jeg holder nu på, at det svarer til at man køber en ny bil, hvor man så har skiftet motor og udstyr ud med noget fra en gammel model Den kan da køre, men der er ingen airbag, sprinkler eller blinklys i den og motoren bruger olie. ::)

Min holdning er, at med et nyt fyr skal der også være en ny styring, ikke noget gammelt brugt.

Men i første omgang ville jeg gerne bare være sikker på de "brugbare" forskelle der må være på 6.15 i forhold til 4.99. ;)
16 kw scotte 6.16 med opop 418 kedel. Opvarmer 136kvm.

Offline Hans

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 89
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Min pille brænder
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #5 Dato: Jan 27, 2010, 15:13 »
Men i første omgang ville jeg gerne bare være sikker på de "brugbare" forskelle der må være på 6.15 i forhold til 4.99. ;)
Der er ikke nævneværdige forskel på hvorledes de to varianter håndterer opgaven "Styring af dit pille fyr".
Men det er nok ikke lige version 4 der videreudvikles ret meget på, det er nok helt klart versin 6, så den er med et forslidt ord "fremtidssikret".

Og helt klart du skal haveb en ny styring, der er bare en eller anden idiot på et lager der troede at de lige kunne lave en brugt styring om til en indtægt fremfor et tab.

/Hans
Woody 16 kw, Opop 418 kedel, ESBE TV25 60°C termostatisk ventil og Wilo Stratos ECO pumpe.
Opvarmer ca. 88 m2 (heraf 19 kælder, og 8 fyrrum i garagen)
Interface fra http://www.stokerkontrol.dk
DragonFire interface.

Offline krivi

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #6 Dato: Jan 27, 2010, 15:40 »
Jeg har også en 4.99 og har fået den opfattelse at det er fordi det er en scotte skal det være en 6. ??? er det en woody
Er det mig der er helt galt på den ????
Hilsen
Krivi
Rigtige mænd gør det i mudder .....
Kristian

Offline Fnullermand

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #7 Dato: Jan 27, 2010, 15:46 »
He he, du har ret. Man skal passe på de lagerfolk.

Jeg lurede lidt på den del i 6.15 hvor de skriver at den kan "føle" på vandet i vvb. Er det ikke en stor fordel om sommeren, i stedet for at sætte fyret til at starte op 3 gange om dagen?

Hvordan med blæserstyring? Kan man bedre styre blæseren med den nye styring eller? Syntes ikke at det virker for godt i 4.99. Overvejer faktisk om jeg skal til at tape noget af hullet til.

krivi: Som jeg har forstået det, så findes 6.xx til både scotte og woddy. ;)
16 kw scotte 6.16 med opop 418 kedel. Opvarmer 136kvm.

Offline Hans

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 89
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Min pille brænder
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #8 Dato: Jan 27, 2010, 16:05 »
Jeg lurede lidt på den del i 6.15 hvor de skriver at den kan "føle" på vandet i vvb. Er det ikke en stor fordel om sommeren, i stedet for at sætte fyret til at starte op 3 gange om dagen?
Jo det er helt klart en fordel, det er jo også derfor du købte den, menlig med den bagtanke at lave vvb styring til sommer ? Og også det argument du smider i hoved på forhandleren for at få ham til at leverer en version 6.

Citér
Hvordan med blæserstyring? Kan man bedre styre blæseren med den nye styring eller?
De styrer begge blæseren på samme måde, så der er ikke noget at opnå den vej, det er en finjustering der skal til af div. parametere.
Prøv at starte et nyt indlæg desangående, det er mig lidt uklart hvad du mener med at det ikke virker godt.

Citér
Syntes ikke at det virker for godt i 4.99. Overvejer faktisk om jeg skal til at tape noget af hullet til.
Det er sidste løsning, det må være muligt at justerer sig til en fornuftig indstilling.

Citér
krivi: Som jeg har forstået det, så findes 6.xx til både scotte og woddy. ;)
Version 4 og 6 findes både i en scotte og en woody variant. Version 5 har jeg derimod kun set som woody, men det udelukker jo ikke at den findes som scotte ?

/Hans
Woody 16 kw, Opop 418 kedel, ESBE TV25 60°C termostatisk ventil og Wilo Stratos ECO pumpe.
Opvarmer ca. 88 m2 (heraf 19 kælder, og 8 fyrrum i garagen)
Interface fra http://www.stokerkontrol.dk
DragonFire interface.

Offline TonniT

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Respekt optjent: +5/-3
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #9 Dato: Jan 27, 2010, 17:35 »
Hvordan annonceres/beskrives fyret der hvor du har købt det???

For hvis der klart og tydeligt står scotte 4.99, ja så har du jo fået rigtigt... Ikke at jeg på nogen måde vil være på forhandlernes side.
Men hvis du f.eks har handlet med vvs-eksperten som på trods af at de ikke forhandler længere godt kunne ligge inde med et par rest brændere, så mener jeg ikke at de nåede med på vers. 6.xx
men de må jo tilgængæld godt sælge deres rester ud...
16 Kw Scotte 6.50 på Roca kedel
 med ekstra skamolrøgvender og Trækstabilisator.

Offline Fnullermand

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #10 Dato: Jan 27, 2010, 19:19 »
Den blev købt ved forhandleren på den måde, at jeg kom med en annonce fra den Blå Avis, hvor der var et tilbud på en 16kw scotte med 320l silo samt 6.xx styring til 18.000,-
Forhandleren sagde at det kunne han også klarer. Der var ikke snak om, at han ville smide en gammel styring i pakken. :'(

Jeg vil prøve at argumenterer for den vvb føler, samt fremtidens lir til den. ;D

Ang. blæser, så har jeg droslet den noget ned i mellem og høj belastning, men jeg syntes ikke det hjælper meget. Lav har jeg ikke turdet røre ved, da jeg læste et sted at den helst ikke måtte komme under 5.
16 kw scotte 6.16 med opop 418 kedel. Opvarmer 136kvm.

Offline TonniT

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Respekt optjent: +5/-3
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #11 Dato: Jan 27, 2010, 19:39 »
Den blev købt ved forhandleren på den måde, at jeg kom med en annonce fra den Blå Avis, hvor der var et tilbud på en 16kw scotte med 320l silo samt 6.xx styring til 18.000,-
Forhandleren sagde at det kunne han også klarer. Der var ikke snak om, at han ville smide en gammel styring i pakken. :'(

Dit argument er jo lige her!!!
16 Kw Scotte 6.50 på Roca kedel
 med ekstra skamolrøgvender og Trækstabilisator.

Offline Fnullermand

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #12 Dato: Jan 27, 2010, 20:20 »
TonniT: Jeps, det har du ret i. Ville bare prøve at finde ud af, om hvilke fordele 6.xx havde i forhold til 4.99, så det kunne komme med i argumentationen. ;)
16 kw scotte 6.16 med opop 418 kedel. Opvarmer 136kvm.

Offline Uthsen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 38
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #13 Dato: Jan 27, 2010, 20:21 »
Den blev købt ved forhandleren på den måde, at jeg kom med en annonce fra den Blå Avis, hvor der var et tilbud på en 16kw scotte med 320l silo samt 6.xx styring til 18.000,-
Forhandleren sagde at det kunne han også klarer. Der var ikke snak om, at han ville smide en gammel styring i pakken. :'(

Ja, han skriver jo netop, at det er med version 6.xx og så er der jo ikke noget at rafle om. Ny version 6.xx eller pengene tilbage.....
Bare gå til ham, de er sgu selv frække nok og her har du alle kort på hånden...

Og det kan kun gå for langsomt....... >:(

Offline Uthsen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 38
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte styring 4.99 vs 6.15
« Svar #14 Dato: Jan 27, 2010, 20:24 »
I woodyen ver. 6.xx er der en del føler muligheder m.m., men hvad der er i scotten ved jeg ikke.