Forfatter Emne: Problemer med Baxi Multiheat 2,5-600 - indføring af træpiller  (Læst 2318 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline HOSDK

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Hej

Jeg skriver på vegne af min far, som har et Baxi Multi Heat 2.5-600 pillefyr fra 2007.
Problemet er, at det er som om, at sneglen, som fremfører træpillerne ikke kører langt nok frem.
Det lyder derudover som om at motoren, der driver sneglen er "anstrengt". Nogle gange kommer der nærmest kun et "klik" og sneglen kører stort set ikke noget frem.
Dette har nu indtil flere gange resulteret i, at ilden "brænder tilbage" til pillekammeret, eller at ilden på et tidspunkt simpelthen går ud og fyret gå i stå.

Hvis man klikker på den manuelle fremføring, så lyder motoren tilsvarende anstrengt, som om den nærmest ikke kan trække sneglen.
Vi har prøvet at køre beholderen til træpillerne helt tom, men det virker ikke til, at der sidder noget i klemme eller lignende. Også når "pillerummet" var helt tomt, så lød det som om, at motoren nærmest ikke kunne trække sneglen.

Min far har selv ringet til Baxi´s support. De mente det enten kunne være noget der sad i klemme ved sneglen (er som nævnt tjekket og er ikke tilfældet) og ellers kunne der være "gået en fase" i motoren.

Kan der være andre ting galt, - evt. noget som man selv kan tjekke?

Og til sidst: Hvis ikke det er noget man selv kan løse - er der så nogen, der kender nogle gode Baxi montører / værksteder, som kører ud og reparerer disse ting - gerne i det Sønderjyske (nær Sønderborg)?

På forhånd tak for input!

(PS: Beklager, at jeg også er kommet til at oprette samme indlæg under "Pillefyr" - men jeg kan se, at stort set alle spørgsmål vedr. Baxi stilles her i "Stoker"-forummet)

Offline thy

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 121
  • Respekt optjent: +3/-0
tja det kan være slidt gear/motor eller kontaktsæt