Forfatter Emne: Højt forbrug af træpiller  (Læst 19351 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Højt forbrug af træpiller
« Svar #105 Dato: Jan 18, 2024, 20:48 »
2 måneder og over 100 svar og det køre stadigt ikke.

Jeg er virkeligt imponeret, og der skal ellers meget til, og det er ikke engang ironisk, det er en fryd at se der er virkeligt styr på gætterierne og plaffen op i luften.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Højt forbrug af træpiller
« Svar #106 Dato: Jan 19, 2024, 13:32 »
2 måneder og over 100 svar og det køre stadigt ikke.

Jeg er virkeligt imponeret, og der skal ellers meget til, og det er ikke engang ironisk, det er en fryd at se der er virkeligt styr på gætterierne og plaffen op i luften.

Det kan da ikke passe - På side 3 skrev du han bare skulle lade det køre - altså "gættede" du selv på det kørte som det skulle. (så havde de ikke kunnet holde varmen i en snart meget lang periode).

Men rart med din altid og konstante nedlande tone.

Hvis du bare synes jeg er en klaphat som ikke er værd at høre på, så hvad med at kigge på lidt statistik.
For hver 4,9 indlæg er der nogen der har givet dig en tommefinger nedad.
For at få en tommelfinger ned skal jeg skrive 626 indlæg.
Giver det dig grund til selvransagelse og måske et hint om hvad folk synes om dine indlæg?
Eller preller det af som vand på en gås.

Så jeg vil igen foreslå dig at gemme dine indlæg og tone til Facebook mm., vi andre har været træt af det i snart meget lang tid.
« Senest Redigeret: Jan 19, 2024, 13:44 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline CKJ

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 223
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Højt forbrug af træpiller
« Svar #107 Dato: Jan 19, 2024, 18:45 »
Har fulgt tråden lidt og er ganske imponeret over Hjemme teoris formåen ifht at få markant roligere kurver på både temp og ydelse via PI input, når man tænker på at han jo ikke rigtig kender forbrug/flow/hus/isolering/pillekvalitet og hvad har vi …

@Sophus: jeg er fan ;)
Af din viden og måde at “tale” på👏🏻

« Senest Redigeret: Jan 19, 2024, 19:07 af CKJ »
BS20/30 med semirens er taget ud
16KW brænder - Trækstabilisator x1
240 m2 +140 m2 kælder

Offline srnsn

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 41
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Højt forbrug af træpiller
« Svar #108 Dato: Jan 25, 2024, 22:42 »
Er også vanvittig taknemmelig for den kompetente hjælp!

Har ikke fået pillet meget ved fyret den sidste uge trods travlhed. Men det har kørt, og det har kørt rigtigt fint i min optik!

Forbruget stadig højt, men som vi har været inde på, så er der nok ikke meget mere at kunne gøre på fyret, som vil ændre noget drastisk.

Før energikonsulent ud i februar og gå alt igennem. Forestiller mig at der er en del at komme efter 😅

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Højt forbrug af træpiller
« Svar #109 Dato: Jan 26, 2024, 13:27 »
Jeg tror godt du kan sænke din P i  iltstyringen til 5.

(Så jeg var WAY OFF, da jeg sagde du skille stille den til 10 og I til 0,2)

Men godt du fik fjernet I i blæser og P i piller, nu kører iltstyringen meget bedre.


Hvis du fik sat termostat på VVB, kan du stadig have pillefyrets føler i, så du kan følge med i temperaturen.
« Senest Redigeret: Jan 26, 2024, 13:29 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt