Forfatter Emne: Glassikring v7  (Læst 3059 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline CKJ

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 223
  • Respekt optjent: +3/-0
BS20/30 med semirens er taget ud
16KW brænder - Trækstabilisator x1
240 m2 +140 m2 kælder

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-289
Sv: Glassikring v7
« Svar #1 Dato: Dec 29, 2023, 18:53 »
Til startmotoren på Molslinjen sikkert nej, men hvis du skifter en 4A glassikring ud med en tilsvarende 4A brude det jo kunne fungerer.

Om den er træg eller hurtig har noget med smeltekurven at gøre, om den tillader en stor strøm kort, eller brænder over hurtigere.

Så jeg ville skifte i en NBE styring uden umiddelbar tøven.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline CKJ

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 223
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Glassikring v7
« Svar #2 Dato: Dec 29, 2023, 19:16 »
Til startmotoren på Molslinjen sikkert nej, men hvis du skifter en 4A glassikring ud med en tilsvarende 4A brude det jo kunne fungerer.

Om den er træg eller hurtig har noget med smeltekurven at gøre, om den tillader en stor strøm kort, eller brænder over hurtigere.

Så jeg ville skifte i en NBE styring uden umiddelbar tøven.

Jeg spørger ikke om den kan bruges til startmotoren på Molslinjen😊
Blot et novice spm om de kan bruges til en v7 (styring)

Aner intet om “træg eller smeltekurve”, men antager at i og med du til sidst skriver, at du uden tøven ville skifte… at den så vil passe.

Vil blot gerne have et par stykker “på lager”

Og du skal da have tusind tak for svar.
BS20/30 med semirens er taget ud
16KW brænder - Trækstabilisator x1
240 m2 +140 m2 kælder

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-289
Sv: Glassikring v7
« Svar #3 Dato: Dec 29, 2023, 19:27 »

Jeg spørger ikke om den kan bruges til startmotoren på Molslinjen😊
Blot et novice spm om de kan bruges til en v7 (styring)

Aner intet om “træg eller smeltekurve”, men antager at i og med du til sidst skriver, at du uden tøven ville skifte… at den så vil passe.

Vil blot gerne have et par stykker “på lager”

Og du skal da have tusind tak for svar.

NejNej det ved jeg godt, altså at du ikke spørger om den kan bruges på starteren på Molslinjen, men du spørger heller ikke om den kan bruges I styringerne, men fred nu med det.

Det er er rigtig god ide at have sikringer på lager, men det er ikke det eneste du "bør" have liggende. En lysføler, en eltænder, en kondensator bør også være lagervare, og når vi nu er igang er det en meget stor sikkerheds foranstaltning i forhold til at eltænderen kan brænde ting og sager af når den går til, at have en, meget pussigt, hurtig glassikring i serie med den.

Alt er lagervare her og jeg pakker gerne en lille nødhjælpskuffert, skriv pb. 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline CKJ

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 223
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Glassikring v7
« Svar #4 Dato: Dec 29, 2023, 19:46 »
Nej, skrev blot v7 i emne og tænkte det var indikation nok for at der var tale styring - sorry😊
Har tænder og en enkelt føler og kondensator til extern snegl.
Og så en kondensator til blæser (tror jeg ;D) men vil da lige checke op om den er til blæser eller evt intern snegl.


Jeg spørger ikke om den kan bruges til startmotoren på Molslinjen😊
Blot et novice spm om de kan bruges til en v7 (styring)

Aner intet om “træg eller smeltekurve”, men antager at i og med du til sidst skriver, at du uden tøven ville skifte… at den så vil passe.

Vil blot gerne have et par stykker “på lager”

Og du skal da have tusind tak for svar.

NejNej det ved jeg godt, altså at du ikke spørger om den kan bruges på starteren på Molslinjen, men du spørger heller ikke om den kan bruges I styringerne, men fred nu med det.

Det er er rigtig god ide at have sikringer på lager, men det er ikke det eneste du "bør" have liggende. En lysføler, en eltænder, en kondensator bør også være lagervare, og når vi nu er igang er det en meget stor sikkerheds foranstaltning i forhold til at eltænderen kan brænde ting og sager af når den går til, at have en, meget pussigt, hurtig glassikring i serie med den.

Alt er lagervare her og jeg pakker gerne en lille nødhjælpskuffert, skriv pb.
« Senest Redigeret: Dec 29, 2023, 23:19 af CKJ »
BS20/30 med semirens er taget ud
16KW brænder - Trækstabilisator x1
240 m2 +140 m2 kælder

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Glassikring v7
« Svar #5 Dato: Dec 30, 2023, 06:39 »
Det er bestemt klogt at have lidt reservedele, specielt sliddele.

Afgørende er lidt hvor nem adgang man har, vi kan hente stumper 24/7 ved vores lokale smed, bare han er hjemme så langer han gerne stumper ud, hans kunder skal ikke fryse.

Selv om der ikke er langt har jeg dog meget på lager, ekstra snegl og blæser fundet på markedsplace, og sliddele købt nye.

Sliddele er eltænder, kondensator, lambdasonde og lejer. Nogle lejer er nemme at skifte, andre lidt tricky, så om man vil have lejer på lager kommer an på hvor teknisk anlagt man er.

Glassikring hører ikke til som egentlig sliddel, men den kan springe i forbindelse med fejl og defekt eltænder så den er rar at have på lager.

Også en lysføler, den er heller ikke nogen sliddel og holder teoretisk evigt, men den er lidt følsom så man kan få den ødelagt.

Det er vigtigt at holde fyret rent og godt justeret, tilbagebrand kan ødelægge en del, derfor skal man huske at stille skakt alarmen så langt ned som muligt, for det meste er det 50 grader, hellere en alarm end tilbagebrand.

Jeg har ikke selv haft brug for mange stumper, men mit lager har reddet mange, aftalen er at de får det gratis, jeg skal blot have en stump magen til inden for rimelig tid.

Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html