Hejsa.
Jeg har købt hus for en lille måned siden. Og er derfor blevet den stolte ejer af et Baxi Multiheat 1.5.
Jeg har aldrig haft andet end fjernevarme før, så det er en ny og spændenden verden som jeg meget gerne vil forstå bedre.
Huset er fra 56. på 151kvm og en kælder på 57kvm. Der blev ny isoleret da der kom nyt tag på i 96. 14 radiator og gulvvarme i stuen.
Den tidligere ejer har skrevet en fin vejledning om hvordan der gøres med Baxi. Og det har jeg så fulgt.
Jeg har dog undret mig over indstillingen af fremløb. Da den står på 62 grader. Og jeg kan se i manualen at de anbefaler det en del højere?
Den tidligere ejer har ikke været teknisk anlagt over hovedet. Og sagde at han bare har kørt med de indstillinger som blev sat da fyret blev installeret.
Det hele fungeret ret fint. Vi brugte omkring 33kilo Piller om dagen her i starten af januar hvor det var rigtig koldt og blæsende.
Men nu har jeg så installeret Tado's digitale radiator termostater på alle radiatorerne, for at spare lidt. Det sænker for eksempel temperaturen i huset om natten, og når vi ikke er hjemme.
Men nu er der så opstået den udfordring at når vi kommer hjem, og alle radiatorerne begynder at varme samtidig. Så for jeg F-1 fejl på fyret.
Jeg har så prøvet at teste lidt, og jeg er nået frem til at jeg for røgtemp over de 240grader hvis den køre i høj indstilling i ca. 12-16 minutter. også selv om jeg lige har renset det.
Der var det samme problem om morgenen, men det har jeg løst ved at radiatorne er sat til at starte op lidt forskudt over 30 minutter.
Jeg har prøvet at finde de forskellige indstillinger i fyret og håber at jeg skriver det rigtig.
De er:
Min/pause 20
Set: 62
Høj:
blæs 25.
Sek 20.
Lav:
Blæs 20.
Sek 30.
-20
H1.7
L1.7
P05
POM 107
P15
b75
Når jeg renser det så er der fin sort aske i hele kammeret. Også på alle siderne og på døren. Nede i bunden kan der være nogle "klumper" af sort/brunlig aske.
i mellem kammeret er der sort og grå/hvid aske som kommer ned når jeg stikker en kost ind og op i kammeret.
Jeg fyre med Olimp 6mm Træpiller.
Håber nogen kan komme med nogle gode råd.
Jeg kunne se at der var nogen der anbefalede StokerPro forumet til folk med Baxi. Men der er fejl på deres forum så jeg kan ikke oprette en bruger, og jeg kan heller ikke sende en besked til dem om at det ikke virker. Der kommer bare en fejl meddelelse og jeg har forsøgt nu i 3 dag uden held. Så nu prøver jeg her og håber på at der er nogle lige så kvikke hoveder her
Mvh
Mik/Duckio