Pillefyr > Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB

Fugtig aske

(1/4) > >>

kejsermad:
Hej,

Som I kan læse så har jeg netop observeret at asken i askeskuffen er fugtig og klumpet. Er der en kyndig herinde der kan hjælpe mig på vej i at indstille fyret mere optimalt for at undgå dette?
Pft.
Kristian

michael f:

--- Citat fra: kejsermad efter Mar 11, 2024, 13:04 ---Hej,

Som I kan læse så har jeg netop observeret at asken i askeskuffen er fugtig og klumpet. Er der en kyndig herinde der kan hjælpe mig på vej i at indstille fyret mere optimalt for at undgå dette?
Pft.
Kristian

--- Afslutning på citat ---

Er shunt indstillet på korrekt temperatur, og virker den ?

kejsermad:
Hej igen,

Kunne se at vandtryk var faldet markant (0,2 bar). Er sket over lang tid og har glemt at fylder vand på længe… har nu fyldt på igen til knap 2 bar. Kan det være årsagen? Er slet ikke ekspert udi pillefyr derfor rtb :-).
Kan desværre af en eller anden årsag ikke uploade vedhæftet billede af shunt. Står på 60 grader. Hvordan tjekker jeg om den virker?

michael f:

--- Citat fra: kejsermad efter Mar 11, 2024, 20:18 ---Hej igen,

Kunne se at vandtryk var faldet markant (0,2 bar). Er sket over lang tid og har glemt at fylder vand på længe… har nu fyldt på igen til knap 2 bar. Kan det være årsagen? Er slet ikke ekspert udi pillefyr derfor rtb :-).
Kan desværre af en eller anden årsag ikke uploade vedhæftet billede af shunt. Står på 60 grader. Hvordan tjekker jeg om den virker?

--- Afslutning på citat ---

Hvis det er en model ligesom en radiator termostat, så tag hovedet af og maser stiften, på med hovedet igen  :)
https://www.youtube.com/watch?v=Qo2gEtOTUzs

kejsermad:
Godmorgen

Tømte lige askebeholder ud her til morgen. Asken lignede til forveksling fugtigt sand. Afmonterede termostaten og motionerede den men den gled fint og helt uden problemer.
what`s next?
Pft.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version