Pillefyr > Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB

Snegludtræk vacuumsug 2 udtræk kan den det

(1/1)

nasty:
Har et vakuumsug med udtrække snegl som jeg påtænker mig at modificer lidt. i dag trækker den ud fra en silo som bliver skiftet ud til en MAFA Midi silo 730 liter har så fået denne ide at sætte 2 siloer op ved siden af hinanden stadig med vandret udtræk i bunden
Spørgsmålet er så vil en snegl kunne håndter 2 x udtræk Et bagerst og et tættest på mororen.

383CI:
Om den kan håndterer det ved jeg ikke, men et kvalificeret skud på hvad der ville kunne ske er følgende.

At den silo der er tættest på sneglens bund vil fylde sneglen først og dermed vil det hul under silo 2 være (så godt som) fyldt hvorfor silo 1 vil tømmes først.
Eventuelt vil pillerne blive most i hul 2 fordi dem fra silo 1 vil prøve at komme op. Hvis det er en "normal" sneglmotor vil jeg ikke tro den kan trække det, så vil det hele gå i stå.

En anden mulighed er at sneglen bliver stoppet for hårdt efter silo 2, så vil det også stoppe og pakke fordi afgangshullet ikke er stort nok.

Så uden at kunne sige hvad der sker, tror jeg det bliver meget svært at få til at virke ordentligt, og at sneglen er alt for svag, selvom der ikke vil komme noget godt ud af at bruge en der er stærkere, så tror jeg det vil virke som rivejern på pillerne, eller kompakte dem helt vildt, alternativt dreje et eller andet i stykker.

Så jeg ville finde på noget andet, for større kapacitet. 

nasty:
Tak god pointe, du belyser det er jo entelig rigtig nok. tænkte at suget ville gøre det muligt da sneglen begrænser flowet af piller.
så hvis det skal lykkes skal der jo entelig sættes et skod ind der begrænser/ lukker udløbet ved siloen tættes på motoren / udløbe/suget 

Navigering

[0] Emneindeks

Skift til fuld version