Forfatter Emne: Data fra div brugere  (Læst 3216 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kenneth

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 265
  • Respekt optjent: +1/-1
Data fra div brugere
« Dato: Jan 31, 2010, 12:28 »
Når man i de enkelte tråde læser data ( til indstilling ) som bliver foreslået, så går jeg ud fra at de data der oplyses "kun" gælder til den installation den oplysende har ( udfra at vi alle har forskellige driftsforhold! ).

Hvad anbefales at indstille trækstabilisator til? Generelt læser jeg mig frem til 0-1.
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Data fra div brugere
« Svar #1 Dato: Jan 31, 2010, 12:37 »
Hej Kenneth,

Først og fremmest - du har helt ret  ;)
...man kan ikke "kopiere" andres indstillinger, medmindre man har nøjagtigt samme forhold, og det er jo nok utænkeligt.

Rent faktisk tror jeg at det ofte skaber mere forvirring og uklarhed når mange, i et velmenende forsøg, prøver at "overbevise" andre om at netop deres indstillinger er de bedste.

Alle indstillinger og tiltag, er specifikke til netop det anlæg under de forhold.

Og så lige trækstabilisator indstilling - Den skal indstilles til et træk på 10 Pa (pascal = 0,1 mb eller 1 mmVs), det er hvad NBE foreskriver.
Kører man med autoberegning vil det medføre at skorstenstræk indstillingen skal være 0-1, ved styringer med interval 0-5 og 0-2 ved styringer med interval 0-10 (intervaller er hævet fra 0-5 til 0-10 i seneste versioner).

Når skorstenstrækket øges i styringen, sker der det at mætning lav bliver forholdsvis større end mætning høj (der doseres flere piller i lavlast), for at kompensere for det større "grundtræk" fra skorstenen.

Hilsen
Michael

Når man i de enkelte tråde læser data ( til indstilling ) som bliver foreslået, så går jeg ud fra at de data der oplyses "kun" gælder til den installation den oplysende har ( udfra at vi alle har forskellige driftsforhold! ).

Hvad anbefales at indstille trækstabilisator til? Generelt læser jeg mig frem til 0-1.
« Senest Redigeret: Jan 31, 2010, 12:42 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4457
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Data fra div brugere
« Svar #2 Dato: Jan 31, 2010, 12:37 »
Jeg syntes at i de fleste tråde anbefales at den står på 10pa.

skorstenstræk i kedlen anbefaler de fleste 0-1, men det må være individuelt fra installation til installation, under mit Optima besøg, indstillede han den til 2 i styringen, det har kørt perfekt.

MVH. Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html