Forfatter Emne: Hjæææælp !!! OPOP H 430  (Læst 8485 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pippi

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Hjæææælp !!! OPOP H 430
« Dato: Feb 10, 2010, 02:40 »
Halløj derude i kloge mennesker, jeg har brug for kyndig hjælp.

Jeg har købt det her lille hus på 100kvm og jeg overtog det med oliefyr. Det blev dog skiftet ud året efter købet da jeg ikke syntes at jeg ville bruge lidt over 3.000 liter olie om året. Pæn dyr fornøjelse! Jeg er i fuld gang med at isolerer hytten. Jeg har byttet en kasse øl til en OPOP H 430 kedel som brænder ubeklageligt. Kunne nok starte et lille tropeland er i villa villa kulla  :-D

Jeg har nu fyret med koks 2 vinter sæsoner. Men FCK det sviner!!! Og jeg er lidt træt af at skulle rende i kælderen 2 gange i døgnet for at holde fyret kørende. Ved godt at det er en stor kedel men jeg fik den jo billigt...

Har nogen af jer forstand på om jeg kan fyre med træpiller istedet og hvordan blir økonomien så? Jeg har i år brugt 3,5 tons koks men mangler stadig at isolere loftet, så der sku der gerne hentes lidt besparelse. . . Men hva er jeres råd?



venligst Pippi
 ;D

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Hjæææælp !!! OPOP H 430
« Svar #1 Dato: Feb 10, 2010, 08:33 »
Hej Pippi

H 430 forkommer mig ikke umidelbart egnet til energikoks, men det kan jo være der findes noget ekstraudstyr.

Du kan fint bruge kedlen til træpiller, men det er lige før at det er billigere at købe et komplet sæt med en lille H418.

Men: Fyring med træpiller er heller ikke helt rent, det støver, både når der fyldes piller på tanken, og når kedlen renses, så lider man af let rengøringsvanvid skal man nok ønske sig andre energiformer.

De 3000l olie er ganske meget i et 100m2 hus, er der overhovedet noget tag på? :D
Eller var det et gammelt oliefyr?

3000l olie, svarer groft til 6t piller som ca. koster 12000kr.

Men med rimelig isolering skulle du gerne kunne halvere dit energi forbrug.

MVH. Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html