Forfatter Emne: JV jordvarme problemer  (Læst 13477 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline scotte

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
JV jordvarme problemer
« Dato: Maj 16, 2010, 14:05 »
Har en JV10 med jordslanger
Har observeret at programmet for Energifanger i displayet er delvist aktivt selvom det i menuen Optima er sat til "Nej" og dermed skulle være frakoblet.
Problemet er at brinepumpen kan finde på at blive ved med at køre konstant efter en varmedrift og tro at den er igang med Opladning (Altså at opvarme jorden via Energifanger) hvis udetemperaturen er højere end brinetemperaturen.
Har indtil videre afhjulpet problemet ved i menuen Optima at ændre "Energifanger Diff " samt "Opladning Diff." til 20 grader istedet for de forudindstillede 10 grader.
Problemet opstod da udetemperaturen begyndte at stige og jorden stadig var kold efter vinteren.
Det kan kontrolleres ved i menuen Optima at ændre Opladning diff. til 5 grader og afvente en varmedrift og derefter se om brinepumpen fortsætter med at køre hvis altså differencen på de 5 grader mellem udetemperatur og brinetemperatur er opnået.
Formoder at det må være en softwarefejl. Min softwareversion hedder 0,21
Er der andre der har haft samme problem???

Offline Jannich

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 442
  • Respekt optjent: +41/-5
    • NBE
Sv: JV jordvarme problemer
« Svar #1 Dato: Maj 16, 2010, 18:42 »
Hej
Det er korrekt det er en software fejl  :-[

Men løsningen er som du selv har gættet op med differencen  ;)

KAn du ikke leve med den løsning , må du jo sige til  ;D

mvh Jannich
250 m2 træhus med 2000l opvarmet ude SPA :-)
Pillefyr:
RTB 10kW
Solvarme:
300l solvarme tank 8x30 vakuum fanger.
Solcelle system:
40x280 WP + 2 x 3000 watt goodwe inverter.
Installeret aug. 2012
Online data: http://stokercloud.dk/dev/rtb.html
http://solarcloud.dk/jannich.html

Offline scotte

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: JV jordvarme problemer
« Svar #2 Dato: Sep 05, 2010, 20:09 »
Besluttede mig for at se tiden an og se om det gav nogle problemer i løbet af sommeren, men måtte konstatere at brinepumpen indimellem kørte når jeg kom fra job da det var rigtigt varmt i vejret trods differensen på de 20 grader, lidt ærgerligt for så ryger fidusen til at producere varmt vand billigt en smule.

Er det stadig muligt at få lavet en ændring af softwaren??? Jannich
 
Og så har jeg jo i øvrigt mit ønske som er beskrevet i "ønsker til ændringer i chip" men det er jo en anden sag ;) Ved ikke om der stadig forskes i optimering på varmepumpen, har en ide om at det nok ikke er meget :'(

Henrik