Tips og Tricks > Excel regneark

Træpilleforbrugs udregner.

(1/6) > >>

Szafranski:
Har lavet denne nye træpille udregner, da JEG ikke fandt de allerede eksisterende tilfredstillende.

Denne nye udregner fortælle dit daglige gennemsnitlige forbrug i kg, dit månedsforbrug i kg. Diagram over månedsforbrug, samt beløb du har brugt pr måned. Ydermere fortæller den dig dit årlige forbrug, gennemsnitlige dagsforbrug over hele året, samt pris for hele året.

Den er ganske nem. Første gang udfyldes, Pris for 1 palle, Kg på 1 palle og kg en pose indenholder. Derefter skal man fremover, bare gå ind når man fylder pille på, også skrive hvor mange poser man har fyldt på den pågældende dag.

Jeg er åben over for kritik. Der må også gerne komme ønsker til forbedringer og ændringer.

Håber nogen kan bruge mit lille projekt.

Mvh Szafranski

Oldgaard:
Det ser ikke så ringe ud  ;)

Le-Thor:
Når jeg skriver noget ind den 30 & 31/1 så regner den forbrug ud i februar og den 27 & 28/2 så regner den forbrug ud i marts?
Har ikke lige prøvet med flere...

Szafranski:
Det er med vilje. De sidste to dage i hver måned går med under den efterfølgende måned. Hvis du smider 12poser i den 31, kan dit gennemsnitlige forbrug være misvisende, og der er større sandsynlighed for at pillerne går ind over næste måned. Medmindre man bruger 90kg i døgnet :-) Fylder man derimod kun 1 el 2 poser på, så sku de ha været regnet med. Men så god jeg heller ikke til excel.

Le-Thor:
Hvis jeg fylder 12 poser på den 31 så er det fordi jeg har brugt 12 poser frem til den 31.
Når jeg fylder op i min tank så er det det forbrug jeg har haft siden sidst jeg fyldte på. Den bliver altid fyldt op til samme punkt hver gang.
Så tror jeg ikke at jeg kan bruge det. Men det ser ellers godt ud.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version