Tips og Tricks > Excel regneark

Træpilleforbrugsudregner Versions tråd

(1/5) > >>

Szafranski:
Er lidt fræk og lave en ny tråd. Denne skal ikke bruges til kommentar, men blot til at i kan downloade arket, så vil det være nemmere at se hvis der kommer et nyt ark med forbedringer eller ændringer.

Kommentar til forbedringer, ændringer og ønsker bedes postes her
http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=2154.0

Szafranski:
Så er der forbedret version  af min træpille udregner.
Der er en regnefejl i det tidligere uploadede ark V.1.0, disse er nu udbedret, samt der er kommet kg forbrug pr kvm.

I først omgang er der to forskellige til træpiller på poser
1. Forud påfyldning: Det vil sige at i skriver et antal poser i fylder på, og det er så det i bruger forud.

2. Bagud påfyldning: Er når i fylder piller på, så skriver i hvor meget i fyldte på forrige gang.

 Håber i kan kloges af det.

Der er kommer snart en version til folk med piller i bigbags.

Der har forresten også blevet spurgt til folk der ikke køber paller men kun et vis antal sække per gang. Der kan i bare i "Pris pr enhed" skrive hvad en pose koster, samt i "Kg pr enhed" skriv hvor meget en pose vejer.
Det eneste dette bliver brugt til, er at udregne kg prisen.

Jeg arbejder på lave et ark der tager højde for pris ændringer i løbet af året.

Szafranski:
Version 1.2.

Den tager nu højde for pris ændringer i løbet af året. I stedet for een gang at indtaste kg på palle og pris pr palle, så skal der indtastes hver gang du får piller hjem. Skriv kg du har købt, samt pris for leveringen.

Har også lavet så den viser hvor mange poser piller du har tilbage og den advare når du har under 10 poser tilbage.

Ved det er pisse irriterende at downloade et ark, og komme igang med det. For at jeg så smider et nyt op ugen efter. Så dette er det sidste jeg laver til træpiller på pose. :D Medmindre der kommer et input fra en af jer, som i gerne vil ha med.

Beregneren kan også bruges til folk der får det i bigbags, så kan i, i kg pr pose, skrive hvor meget i fx. har i en spand, og så skrive hvor mange spande i har fyldt på.

Skal lige siges at arket ikke er låst pga. i ikke må kunne rette i det. Men alle datoerne er billeder, for at kunne lave beregninger under, og er arket låst op, så får man nemt flyttet rundt på det hele.

Wberg:
Hej Szafranski..

Er ny på forummet her,, kunne godt tænke mig dit hårdt udarbejdede kalkulationer i excel på pilleberegning.. Men det ser ikke ud til man kan hente vedhæftningerne,, tror du du gider genposte dem ?

På forhånd tak.

Vh

Szafranski:
Så har jeg fået lavet beregnerne om til 2012. Koden til dem er årstallet vi er i. Som skrevet før, er arket kodet, pga. opsætningen i arket.

Wberg. Beklager jeg ikke har læst dine beskeder før. Men har haft en del at se til, håber du kan få nytte af dem.

Har selv i løbet af året opdaget en fejl i arket. Hvis man skifter piller fra 15kg til 16 kg i løbet af året, så skaber det lidt problemer. Kan ikke finde en logisk løsning.
Har man i toppen sat kg. pr. pose til 15kg, og man skifter til 16kg, så skal man i stedet for fx. 10 poser, skrive 10.66.
Så man må altså selv omregne til henholdsvis 15 eller 16kg, hvis man skifter i løbet af året

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version