Forfatter Emne: Android nørderi  (Læst 10642 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Android nørderi
« Dato: Aug 17, 2011, 18:35 »
Hej

Jeg kiggede lige lidt på App Inventor
http://appinventor.googlelabs.com/about/

Det skulle væren nemt at lave Android programmer, helt uden kendskab til programmering, blot ved at "trække og slippe". Det kunne være sjovt, hvis nogle kunne finde på at lave en StokerKontrol android app med dette værktøj. Jeg stiller naturligvis de ting til rådighed der skal til for at få data fra StokerKontrol og de kan også tages fra StokerCloud på pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk - jeg stiller gerne data til rådighed på et spiseligt format, hvis nogle har lyst til at prøve kræfter med det.

Første version kunne jo være en version der trækker de forskellige temperaturer og tilstande og viser dem på en overskuelig måde, lidt som vi allerede har det, men man skal jo starte et sted.

Ps. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, da jeg ikke har sat mig ind i det, men det ser spændende ud og umiddelbart skulle man kunne hente data fra nettet og meget andet, så jeg kan ikke se der skulle være problemer.

Mvh. Jens



Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline MrMoelgaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +12/-1
    • Buzz
Sv: Android nørderi
« Svar #1 Dato: Aug 20, 2011, 22:32 »
Se det var jo en udfordring jeg ikke kunne lade ligge.

Nu har jeg prøvet App Inventor. Det kræver lige lidt tilvænning at tænke i byggeklodser på den måde. Jeg tror ikke dette er vejen frem hvis der skal laves en "rigtig" app. Først og fremmest fordi der mangler nogle basale byggeklodser. Jeg kunne godt bruge en menu til at gemme indstillingerne i. Desuden synes jeg det er helt tosset at et så simpelt program kommer til at fylde over 4MB! Og umiddelbart kan AppInventorprogrammer ikke flyttes til SD kort.
Og nu har Google meldt ud at de stopper udviklingen af App Inventor men hvis nogen vil bygge videre på det vil de gerne open source den.

Resultatet har jeg vedhæftet. Det kræver at man tillader ikke-market applikationer på sin telefon. (Programmer -> Ukendte kilder). Den tager udgangspunkt i values.txt. Så URL'en skal sættes til 'http://<stokerkontrolhost>/values.txt.
Til dem der undrer sig over hvor Beta1 blev af så var det en version som benyttede android.txt. Men jeg besluttede mig for at skifte til values.txt da app'en på den måde giver adgang til flere data end der er i Widget'en.

Der er ingen grafiklir. Det kan være det kommer. Jeg har fokuseret på afmaskningen af returværdierne.

Forbindelsesindstillingerne gemmes på telefonen og indlæses næste gang programmet starter.

Kun testet på HTC Desire med Android 2.3.3
16kW Woody V.10
Blackstar S kedel
VVB styring (2 vejs), Pumpestyring, Ultrasonisk flowmåler (1l/puls)
Rumtermostat (3 zoner)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Android nørderi
« Svar #2 Dato: Aug 21, 2011, 10:25 »
Hejsa
Det ser godt ud  :)
Det virker også på Lg optimus 2x.
Der er altid lidt omkostninger ved at lave programmer på denne måde - 4 mb virker ikke skræmmende. Og det med sd kortet finder de (eller de der tager over) nok ud af.
Personligt synes jeg det er rigtig smart at man kan lave apps uden at skulle programmere, men klart får man de bedste forudsætninger ved at programmere det, men smart at man kan det her.

Skide godt gået :)

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Aug 21, 2011, 10:27 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Le-Thor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 241
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Pillefyr data
Sv: Android nørderi
« Svar #3 Dato: Aug 21, 2011, 15:54 »
Lækker "lille" App :P

Har dog lige en lille ting...
Da jeg ikke har den nyeste chip har jeg stadig PID værdier, så værdien for PI bliver for lang så jeg kan ikke se hvad der står af data i ønsket ilt, mætning høj og chip version.

Ellers ser det rigtig godt ud. :D
Woody 20kw (sat til 16kw) - Black star S - VVB-priotering 255L - Ældre solvarmeanlæg - Trækstabilisator
Version 7
Opvarmer 214 kvm fra 1968 - 1 plan - Årsforbrug 6,5 Tons
pillefyr.le-thor.dk

Offline egon

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 58
  • Respekt optjent: +2/-0
    • egon.net.ee
Sv: Android nørderi
« Svar #4 Dato: Okt 13, 2011, 12:17 »
I did some "programming" in AppInventor and here is the result  :)
It uses 'http://<stokerkontrolhost>/android.txt because I use StokerKontrol v3.20beta3 and don't have values.txt
Jens can you give me explanation of status code numbers, so I can modify my program to show status in words (Stopped, ignition, etc.)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Android nørderi
« Svar #5 Dato: Okt 13, 2011, 20:36 »
I did some "programming" in AppInventor and here is the result  :)
It uses 'http://<stokerkontrolhost>/android.txt because I use StokerKontrol v3.20beta3 and don't have values.txt
Jens can you give me explanation of status code numbers, so I can modify my program to show status in words (Stopped, ignition, etc.)

Hi Egon

Very nice. I will try your program tomorrow.

Here are the status codes: (0 is wait, 2 ignition, 4 ignition, 5 power etc.)
"WAIT",
"",
"IGNITION   ",
"",
"IGNITION   ",
"POWER",
"PAUSE",
"WATER",
"COLD BOILER",
"STOP",
"SUMMERSTOP",
"BURNER HOT",
"PLUG OFF",
"FAULT IGNITION",
"OFF",
"ERROR BOILERSENSOR",
"ERROR LIGHTSENSOR",
"ERROR BURNERSENSOR",
"",
"ERROR MOTOROUTPUT",
"",
"SUN STOP",
"",
"",
""

Regards Jens
« Senest Redigeret: Okt 13, 2011, 21:30 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline egon

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 58
  • Respekt optjent: +2/-0
    • egon.net.ee
Sv: Android nørderi
« Svar #6 Dato: Okt 22, 2011, 14:23 »
I did some "programming" in AppInventor and here is the result  :)
It uses 'http://<stokerkontrolhost>/android.txt because I use StokerKontrol v3.20beta3 and don't have values.txt
Jens can you give me explanation of status code numbers, so I can modify my program to show status in words (Stopped, ignition, etc.)

New version. You can find it here http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=2341.0