Forfatter Emne: Mangler information om NBE's solcelle anlæg  (Læst 21991 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hangaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 183
  • Respekt optjent: +2/-0
Mangler information om NBE's solcelle anlæg
« Dato: Dec 09, 2011, 21:19 »
Nogen der har lidt informationer om NBE's Solcelleanlæg, for på deres side findes der jo nærmest ingen information ?
Kunne godt tænke mig at vide om panelerne er skygge optimeret, hvis ja hvor mange felter er hver panel så opdelt i.
På NBE's hjemmeside står der under garanti at der er 80% ydelsesgaranti på panelerne i 25år ? men hvad så hvis nogle paneler har tabt 15% efter fks. 6 år, er det så bare ærgeligt for mig så længe de ikke dykker under 20% ? De fleste andre anlæg jeg har set giver garanti på 90% ydelse i 10år gør NBE ikke det?
Det er ikke meget information om panelerne på NBE's side, hvad er det for nogle paneler (mærke) og hvad er tollerencen på deres ydelsen.
« Senest Redigeret: Dec 09, 2011, 21:21 af Hangaard »
Vh.
Søren Andersen
Easypell 32Kwh, 18kvm solfanger +60rør samt 8,19Kwh solceller

Offline Hangaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 183
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Mangler information om NBE's solcelle anlæg
« Svar #1 Dato: Dec 16, 2011, 21:11 »
hmm. virklig ingen herinde der har information om NBE's solcelle anlæg
Vh.
Søren Andersen
Easypell 32Kwh, 18kvm solfanger +60rør samt 8,19Kwh solceller

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Mangler information om NBE's solcelle anlæg
« Svar #2 Dato: Dec 17, 2011, 09:54 »
Hej,

Jeg tror ikke der er så forfærdelig mange af NBE's solcelle anlæg ude at køre, så derfor er er responsen nok lidt svag  ;)

Har du prøvet at spørge NBE ?
...skrive en mail til dem ?
Eller en af deres forhandlere ?

Hilsen
Michael

hmm. virklig ingen herinde der har information om NBE's solcelle anlæg
« Senest Redigeret: Dec 17, 2011, 09:55 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Hangaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 183
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Mangler information om NBE's solcelle anlæg
« Svar #3 Dato: Dec 17, 2011, 17:38 »
Hej MHES,
Har skrevet til NBE men ingen reaktion, de er nok ikke intreseret i at sælge et system.
Jeg syntes bare ikke jeg finder nogen information på deres hjemmeside, og hvis der kun er 5års garanti på paneler og inverter samt garanti på 20% effektivitet efter 25år og intet andet så er det nok den ringeste garanti jeg indtil nu har læst om, for hvis jeg har forstået det rigtig så er det jo accebeltabel hvis eks nogle paneler kun yder eks. 245watt selv om de oplyses som 300watt's paneler, eller sagt på en anden måde så er det ok hvis et 6KWp anlæg kun yder i overkanten af 4,8KWp ??

« Senest Redigeret: Dec 17, 2011, 17:39 af Hangaard »
Vh.
Søren Andersen
Easypell 32Kwh, 18kvm solfanger +60rør samt 8,19Kwh solceller

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Mangler information om NBE's solcelle anlæg
« Svar #4 Dato: Dec 18, 2011, 10:20 »
Hej Hangaard,

Jeg medgiver dig at det er lidt tyndt med info, men jeg kan også læse at NBE lukker for direkte salg til både private og forhandlere fra 1. januar 2012 og derefter kun har salg og support gennem grossister.
Jeg er ret sikker på at det er en strategi de har valgt netop fordi de ønsker at kunderne skal have adgang til god support.

Desværre kan jeg ikke finde info om hvem der bliver grossist på solcelle anlæg  ???

Mht. garanti, så kan jeg også læse at de giver 5 års funktionsgaranti på panelerne og de garanterer at virkningsgraden er mindst 80% efter 25 år.
Jeg har absolut ingen anelse om hvad der er praksis i branchen, så jeg kan ikke forholde mig til om det er godt eller skidt  ;)

Hilsen
Michael

Hej MHES,
Har skrevet til NBE men ingen reaktion, de er nok ikke intreseret i at sælge et system.
Jeg syntes bare ikke jeg finder nogen information på deres hjemmeside, og hvis der kun er 5års garanti på paneler og inverter samt garanti på 20% effektivitet efter 25år og intet andet så er det nok den ringeste garanti jeg indtil nu har læst om, for hvis jeg har forstået det rigtig så er det jo accebeltabel hvis eks nogle paneler kun yder eks. 245watt selv om de oplyses som 300watt's paneler, eller sagt på en anden måde så er det ok hvis et 6KWp anlæg kun yder i overkanten af 4,8KWp ??
« Senest Redigeret: Dec 18, 2011, 10:22 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: Mangler information om NBE's solcelle anlæg
« Svar #5 Dato: Dec 18, 2011, 22:24 »
Hej Hangaard,

Jeg medgiver dig at det er lidt tyndt med info, men jeg kan også læse at NBE lukker for direkte salg til både private og forhandlere fra 1. januar 2012 og derefter kun har salg og support gennem grossister.
Jeg er ret sikker på at det er en strategi de har valgt netop fordi de ønsker at kunderne skal have adgang til god support.

Desværre kan jeg ikke finde info om hvem der bliver grossist på solcelle anlæg  ???

Mht. garanti, så kan jeg også læse at de giver 5 års funktionsgaranti på panelerne og de garanterer at virkningsgraden er mindst 80% efter 25 år.
Jeg har absolut ingen anelse om hvad der er praksis i branchen, så jeg kan ikke forholde mig til om det er godt eller skidt  ;)

Hilsen
Michael

Hej MHES,
Har skrevet til NBE men ingen reaktion, de er nok ikke intreseret i at sælge et system.
Jeg syntes bare ikke jeg finder nogen information på deres hjemmeside, og hvis der kun er 5års garanti på paneler og inverter samt garanti på 20% effektivitet efter 25år og intet andet så er det nok den ringeste garanti jeg indtil nu har læst om, for hvis jeg har forstået det rigtig så er det jo accebeltabel hvis eks nogle paneler kun yder eks. 245watt selv om de oplyses som 300watt's paneler, eller sagt på en anden måde så er det ok hvis et 6KWp anlæg kun yder i overkanten af 4,8KWp ??

Alle NBE`s grossister får adgang til Solcelle anlæggene mig bekendt  ;)

Det er i mine øjne godt at NBE vælger udelukkende at få deres grossister til at yde support/service for deres/vores kunder, - det er det vi er her for, - og det vi er dygtige til  ;)

Mht. Solcelleanlæg, - så giver vi den først for alvor gas til foråret, - og det skyldes vi lige skal sættes ordentligt ind i de nye varer, - og naturligvis skal der udarbejdes ordentligt materiale til private.

Hos os (Dansk Vvs-center) - regner jeg med at satse en hel del på solcelleanlæg det kommende år, - så om 3-4 måneder kan jeg og mine kollegaer forhåbentlig svare på alle de spørgsmål der måtte være  8)