Forfatter Emne: stokerkontrol ved Linux  (Læst 4015 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hensan

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +2/-0
stokerkontrol ved Linux
« Dato: Apr 10, 2012, 19:36 »
Efter at være blevet træt ustabil forbindelse mellem min gamle Windows XP netbook og fyret tog jeg mig enelig sammen til at formatere harddisken og installere Linux Ubuntu istedet for.

Det er en ren fornøjelse at se se et stabilt system i drift og selvom det er mange år siden jeg sidst snusede lidt til Linux var det nemt at komme i gang og få det op at køre. Linux er 3 gange mere plug-and-play end selv nye Windows 7.

Der er dog en ting jeg ikke kan få til at virke og håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig videre:

Jeg kan ikke få Stokerkontrol til at uploade mine gennemsnit data. Hvis der ses på pillefyr.sandberg.tv er alle data tilgængelige undtagen gennemsnit data hvor det angives N/A.

Da det er Linux er det kun en ver 3,21 istedet for 3,25 eller anden nyere SK version men umiddelbart skulle jeg mene den kunne give data - ellers giver det for mig ingen mening at den uploader skemaet men ikke data til skema ?

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: stokerkontrol ved Linux
« Svar #1 Dato: Apr 10, 2012, 20:30 »
Jeg kan ikke få Stokerkontrol til at uploade mine gennemsnit data. Hvis der ses på pillefyr.sandberg.tv er alle data tilgængelige undtagen gennemsnit data hvor det angives N/A.

Hej

Ja Linux er vældig fint, det går den rigtige vej med brugervenligheden, ikke mindst i Ubuntu.

Gennemsnitsdata kræver så vidt jeg husker 4 døgns drift, før de kommer (det er deromkring). I version 3.50 kommer de til at komme hurtigere. Så der er ikke noget galt.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline hensan

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: stokerkontrol ved Linux
« Svar #2 Dato: Apr 10, 2012, 20:40 »
Tak for det - så burde det komme om et par dage

Offline Kurt_J

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 114
  • Respekt optjent: +1/-2
    • Kurt's Pille Fyr Online kl 15-00
Sv: stokerkontrol ved Linux
« Svar #3 Dato: Apr 10, 2012, 21:40 »
Ubuntu 12.04 er snart på trapperne , jeg håber lidt at GUI'en ikke vil tage så mange resurser , ellers har jeg planer om at prøve Mint
og velkommen på Linux :)
Scotte 10kW , v6.34 , ilt styring samt Stokerkontrol til Linux hosted på egen server
http://kurtspillefyr.dyndns-free.com/web/ Online fra Kl 16-00

Offline frølårsraketten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 184
  • Respekt optjent: +4/-0
    • Diernæs Mini Stoker (DiMS)
Sv: stokerkontrol ved Linux
« Svar #4 Dato: Apr 11, 2012, 16:22 »
Gennemsnitsdata kræver så vidt jeg husker 4 døgns drift, før de kommer (det er deromkring).
Korrekt. Jeg havde fyret slukket d. 28/3 og der var N/A på "alle hylder". Men efterhånden som tiden er gået, mangler der kun data for gennemsnittet over 30 dage.
Venligst Pierre
_______________
Aduro H1