Forfatter Emne: Stokerkontrol ændrer pluselig pillemængde/6min selvstænding  (Læst 6256 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Heffernan

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 22
  • Respekt optjent: +0/-0
Hej

Jeg har nu flere gange oplevet at stokerkontrol bliver ved med at ændre pillemængden pr 6 min, nogen der ved hvad det skyldes? Hver gang det sker går ændrer den til 810 gram / 6 min.

Dette er mildest talt meget irriterende, så hvis nogen ved hvad der kan være galt modtages det med kys hånd  :)

Se log:




Offline Heffernan

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 22
  • Respekt optjent: +0/-0
det skal lige siges at jeg kører med nyeste version 3,25, min chip er så vidt jeg husker en scotte version 6,30/6,35?

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Jeg har nu flere gange oplevet at stokerkontrol bliver ved med at ændre pillemængden pr 6 min, nogen der ved hvad det skyldes? Hver gang det sker går ændrer den til 810 gram / 6 min.

Hej Hefferman

Det der står i ændringsloggen er også ændringer der sker i styringen, så det er ikke nødvendigvis StokerKontrol der ændrer det. Jeg tror din styring fejlagtigt ændrer det. Det eneste tidspunkt StokerKontrol ændrer tallet er når man skriver det i feltet og trykker på gem.

Hvor tit sker det? Evt. kan du aktivere avanceret logging i StokerKontrol, da den så køre indtil den har gjort det igen og send loggen til mig med information om tidspunktet det skete på. (der står mere om det at sende en log her  http://stokersoft.com/blog/stokerkontrol/guide-til-at-sende-en-log-fra-stokerkontrol/'

Mvh. Jens

Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Heffernan

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 22
  • Respekt optjent: +0/-0
Jeg har nu flere gange oplevet at stokerkontrol bliver ved med at ændre pillemængden pr 6 min, nogen der ved hvad det skyldes? Hver gang det sker går ændrer den til 810 gram / 6 min.

Hej Hefferman

Det der står i ændringsloggen er også ændringer der sker i styringen, så det er ikke nødvendigvis StokerKontrol der ændrer det. Jeg tror din styring fejlagtigt ændrer det. Det eneste tidspunkt StokerKontrol ændrer tallet er når man skriver det i feltet og trykker på gem.

Hvor tit sker det? Evt. kan du aktivere avanceret logging i StokerKontrol, da den så køre indtil den har gjort det igen og send loggen til mig med information om tidspunktet det skete på. (der står mere om det at sende en log her  http://stokersoft.com/blog/stokerkontrol/guide-til-at-sende-en-log-fra-stokerkontrol/'

Mvh. Jens

Tak for svar, det vil jeg gøre.

Det er sket en 3-4 gange nu, her sidst skete det i forbindelse med at jeg manuelt slukkede fyret på styringen i en 5-10min (fremvisning af fyr) hvorefter jeg startede det igen. Senere på aftenen opdagede jeg så at antal gram var ændret som vist.

Jeg prøver at aktivere avanceret logning

Offline Heffernan

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 22
  • Respekt optjent: +0/-0
Så er der selvfølgelig ikke sket noget nu hvor jeg oprettede et emne om problemet  :) . Jeg har det mistænkt for at ske når jeg manuelt genstarter fyret (slukker og tænder igen), kan det passe?

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Så er der selvfølgelig ikke sket noget nu hvor jeg oprettede et emne om problemet  :) . Jeg har det mistænkt for at ske når jeg manuelt genstarter fyret (slukker og tænder igen), kan det passe?

Prøv at skrive præcist, hvilken chipversion du har, så vil jeg lige prøve at undersøge det.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Nautrup

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
    • Opdræt af norske skovkatte
Jeg har selv samme problem (blandt mange), med at der bliver vist forkert pillemængde.
Dvs. når jeg endelig kommer igennem til styringen....
Oftest får jeg den meddelelse, at "Forbindelse til styring fejlet", hvilket i øjeblikket, er det største irritationsmoment.
Er snart rigtig træt af dette system, og pt er det BESTEMT ikke noget, jeg vil anbefale til andre..
Kører med StokerKontrol v3.25
Chip v6.21, hvilket jeg er rigtig sur over.
Købte den HELT nye version hos Hedestoker, og samme dag, så jeg på deres hjemmeside, at 6.50 var udkommet.
ALDRIG mere....
/Per

Woody 40Kw brænder
Opop H430 kedel
Neddroslet til 16Kw
Stokerkontrol
Trækstabilisator
Opvarmer pt. 293kvm. Senere 475 kvm.
I øjeblikket RIGTIGT dårligt isoleret.
2 familier (4 voksne 3 børn)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Jeg har selv samme problem (blandt mange), med at der bliver vist forkert pillemængde.
Dvs. når jeg endelig kommer igennem til styringen....
Oftest får jeg den meddelelse, at "Forbindelse til styring fejlet", hvilket i øjeblikket, er det største irritationsmoment.
Er snart rigtig træt af dette system, og pt er det BESTEMT ikke noget, jeg vil anbefale til andre..
Kører med StokerKontrol v3.25
Chip v6.21, hvilket jeg er rigtig sur over.
Købte den HELT nye version hos Hedestoker, og samme dag, så jeg på deres hjemmeside, at 6.50 var udkommet.
ALDRIG mere....

Lyder som om du har fysiske problemer med din forbindelse. hvis du har lyst, kan vi prøve at kigge på det. Det kan være dårlig monteret kabel/løs forbindelse, men det kan også være din USB-seriel adapter hvis du bruger en sådan. Send mig evt. en logfil som det er beskrevet her http://stokersoft.com/blog/stokerkontrol/guide-til-at-sende-en-log-fra-stokerkontrol/

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)