Forfatter Emne: Ecofit blæser  (Læst 111802 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Danni

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ecofit blæser
« Svar #30 Dato: Dec 19, 2013, 20:25 »
Vil give Ole S , fuldstændig ret. den type blæser der er monteret standard er bygget til at gå i stykker, samt uanset hvor forsigtig man er så sker der skade.
vi var 2 smede til at skille min, og selv om vi har en fornuftig baggrunds viden, om jern og opbygninger, så havde vi ikke lige forudset,at låsegangen er det svageste led.
Så aksel endte med at sprænge, og derefter fandt vi begge frem til at det er en bevidst konstruktions fejl. støv der smutter forbi ender med at lande lige oven på det rustfri lukket leje,
som selvfølgelig ikke er 100% tæt. så øverste leje var fyldt med pille/aske støv.

og det er efter kun at have kørt i 3 år. monteret den nye idag. og der ser det ud til at problemet med støvet er rettet, så  det lander på en cirkulerende plade og så blivet smidt ud over siden af motoren istedet.

Er mange penge at bruge efter kun 3 år i mit tilfælde, men kan ikke svare sig at renovere.

så tak for hjælpen for denne gang.

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Ecofit blæser
« Svar #31 Dato: Dec 19, 2013, 20:59 »
Hej
Min havde pladen/blikket monteret, måske derfor den holdt  7år.  ^-^
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Ecofit blæser
« Svar #32 Dato: Dec 19, 2013, 21:48 »
Hej
Nu gik der jo lidt sport i det. Fandt blæseren ned fra hylden, i videnskabens tegn,  8) og skilte den ad igen igen. Lejer er som nye, kører fuldstændig perfekt, men stadig støjer den. Tog de 2 lejer ud holdte dem imellem fingrene puttede akslen med blæserhjul i, og så spinder den fuldstændig lydløs. Er kommet frem til den konklusion, at der må opstå en lille skævhed eller ubalance et eller andet sted i aksel/hjul, hvad ved jeg. Og så det kan fremkalde en smule resonans, når det hele kører.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7540
  • Respekt optjent: +224/-176
  • Montør NBE
Sv: Ecofit blæser
« Svar #33 Dato: Dec 20, 2013, 05:59 »
Hej
Nu gik der jo lidt sport i det. Fandt blæseren ned fra hylden, i videnskabens tegn,  8) og skilte den ad igen igen. Lejer er som nye, kører fuldstændig perfekt, men stadig støjer den. Tog de 2 lejer ud holdte dem imellem fingrene puttede akslen med blæserhjul i, og så spinder den fuldstændig lydløs. Er kommet frem til den konklusion, at der må opstå en lille skævhed eller ubalance et eller andet sted i aksel/hjul, hvad ved jeg. Og så det kan fremkalde en smule resonans, når det hele kører.

Hvis du kigger på lamellerne, kan du se nogle små lodder.
Blæseren afbalanceres ligesom hjulene nede ved mekanikeren.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Ecofit blæser
« Svar #34 Dato: Dec 20, 2013, 09:16 »
Hej
Netop, der sidder nogle små clips på lamellerne, tror de sidder som de altid har gjort.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline brevis

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ecofit blæser
« Svar #35 Dato: Dec 21, 2013, 15:43 »
Tak for det Ole. Jeg tager fat i Søren.

God jul  :)