Jeg er helt ny med Scottefyr og også ny i dette forum. Jeg håber ikke at det vil være i modstrid med traditioner eller regler, når jeg her kort opsumerer, hvad de mange indlæg herunder har lært mig:
Man kan uden videre tilslutte kompressor rens magnetventil til de 2 klemmer på brænderens print mærket "MAGN", når man har en nyere model, hvor denne mulighed findes.
Man er nødt til at vælge et tal for kg piller i menuen for kompressor rens i menuen rens. Vil man i stedet selv vælge at rense en gang om dagen i kombination med urstyring, kan man sætte tallet til 999, som Michael skriver - det når ingen på en dag.
Mange tak for hjælpen til alle, som skrev.Og her starter så det oprindelige indlæg:
Jeg har et nyt Scottefyr, der nu har kørt i 2 uger, og har brug for hjælp med ledningerne til kompressorrens.
Fra styringen er der fra L6 ført en ledning til printet på brænderen. Jeg har forhørt mig hos forhandleren, der ikke havde nogen egentlig vejledning til de nyere udførsler af systemet. Men man var ret overbevist om, at de 2 ledninger fra magnetventilen skulle på de 2 klemmer, der på brænderens print er markeret som MAGN.
Det virker bare ikke - intet pust.
Jeg har i styringen under tilbehør valgt L6 som kompressor rens - er det en fejl, når den tilsluttets på brænderen?
Jeg har under Rens valgt off i forhold til kilo. Jeg kører brænderen over urstyring og holder pause i 15 min - og håbede så, at der ville ske noget efter de 600 sec, som er valgt. (Jeg ved jo ikke, om det er 600 sec efter afsluttet nedkøling eller efter tidspunktet for sluk - så jeg ventede).
Håber nogen kan hjælpe. OG hvor ville det være lettere, hvis en opdateret vejledning var at finde.
[/li][/list]